WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Sålt domännamn och fått en hacka? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1040866)

heavenclouds 2010-03-09 10:12

Sålt domännamn och fått en hacka?

Tjena!

Jag är lite nyfiken på vad ni som sålt domännamn till kollegor på WN/Missdomain/SEDO etc. har fått för försäljningen?

Skriv gärna domänen och försäljningspriset :) Hade varit väldigt kul att veta!

Tjo!

grazzy 2010-03-09 13:37

Nice try Skatteverket.

Erik Stenman 2010-03-09 15:49

hehe, va kul det vore om Skatteverket verkligen skulle gå ut på forum och fråga sånt! :)

heavenclouds 2010-03-09 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av grazzy (Inlägg 20345523)
Nice try Skatteverket.

hahaha, klockren kommentar ^^

sorry, visste inte att de va ett känsligt ämne ;)

MRosenson 2010-03-09 16:57

Well, de kan väl knappast vara ett känsligt ämne? Då detta aldrig borde kunna vara bevis nog ?

För övrigt sålde jag bilddagboken.com för 245 000kr (Nej de gjorde ja egentligen inte, or did I? Bit i den ni, skatteverket!)

Paginas Jakobsson 2010-03-09 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av heavenclouds (Inlägg 20345492)
Tjena!

Jag är lite nyfiken på vad ni som sålt domännamn till kollegor på WN/Missdomain/SEDO etc. har fått för försäljningen?

Skriv gärna domänen och försäljningspriset :) Hade varit väldigt kul att veta!

Tjo!

Nyregistrerad och helt utan info på profilsidan. Snacka om att underskatta medlemmarna här med en sådan fråga. Varför inte fråga om personnummer också, du/ni lär få lika många svar, dvs Noll.

Själv har jag sålt domäner för sjusiffriga belopp utan att betala ett enda öre i skatt :) Eller var det åtta siffror? Det är inte så noga ...

... vi som bor och är skrivna i Saudi Arabien slipper vi sånt trams. Har aldrig fattat varför jag ska betala för okända människor som är sjuka och arbetsskygga. Här gäller följande ...

Om du är sjuk: Krya på dig eller se till att ha en sjukvårdsförsäkring.
Om du är arbetskygg/lös: Ät växter eller fasta.

Paginas Jakobsson 2010-03-09 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av MRosenson (Inlägg 20345554)
Well, de kan väl knappast vara ett känsligt ämne? Då detta aldrig borde kunna vara bevis nog ?

För övrigt sålde jag bilddagboken.com för 245 000kr (Nej de gjorde ja egentligen inte, or did I? Bit i den ni, skatteverket!)

Nej, jag har för mig att det var jag som sålde den sajten och det var för betydligt mer.
Allt ner i fickan för skattefri överflödskonsumtion.

Helix 2010-03-09 17:37

Citat:

Om du är sjuk: Krya på dig eller se till att ha en sjukvårdsförsäkring.
Ja, vad skall man säga. Jag önskar dig ett långt och friskt liv ... eller ... kanske ...

Paginas Jakobsson 2010-03-09 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Terabyte (Inlägg 20345559)
Ja, vad skall man säga. Jag önskar dig ett långt och friskt liv ... eller ... kanske ...

Jag föreslår att du inte tar mitt/mina inlägg just i denna tråd på fullaste allvar.

heavenclouds 2010-03-09 22:44

Jag visste inte ens att domänförsäljningar var något skatteverket skulle vara intresserad av?? Oavsett om man säljer som privatperson eller företag har väl inte skatteverket ett skit att göra med det? (jaja, moms för företag)

Om någon moderator ser detta så får han/hon gärna ta bort tråden, tyckte det va tråkigt att ingen tog mig seriöst......

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson