Kristofer |
2005-10-13 00:03 |
Citat:
Har sett programmet på TV. Måste säga att den där nörden som gillar universitetslivet med overaller är verkligen en.... ja.
Att man ens ställer upp...förstår jag inte.
|
För en som inte pluggat i en studentstad där overaller är vanliga så förstår jag verkligen din åsikt, MEN, ja det finns ett stort "MEN" här, det är mycket vanligt med overaller i exempelvis Linköping. Här springer hela teknologiska fakultetens studenter runt med overaller några gånger i månaden på "kravaller" av olika slag. Även ekonomer (däribland mig själv) har overaller och det är inte så ovanligt att även vi går på dessa kravaller (typ av fest då klädseln är overall).
Det är inte overallen eller hans gycklande (gyckel = teater, sång, sketcher osv) som gör honom till nörd, snarare hans andra intressen som teknisk fysik och allt runt om det. Kändes viktigt att poängtera det när vi nu befinner oss i OT-forumet..
Kan även säga att det finns en hel del mycket fina damer på bland annat affärsjuridik och ekonomprogrammet som framfört gyckel utan att för den skull uppfattas som det minsta nördiga.. :rolleyes:
|