WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Pizzerior överger onlinepizza.se? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1057410)

Dakota 2013-03-31 18:44

Pizzerior överger onlinepizza.se?
 
I min stad så finns det nu endast en pizzeria kvar som erbjuder beställningar via Onlinepizza. Detta från att ha varit omkring 8-9 stycken. Det var först när jag ville beställa pizza och sökte mig till deras egna hemsidor som jag upptäckte att det verkar som att de istället väljer andra betallösningar.

Vad beror detta på? Tar Onlinepizza.se en riktigt hög avgift från pizzeriorna eller tar de en stor procent av kakan?

En av pizzeriorna använde sig av en tjänst där de betalar 700 kr i månaden för samma funktioner som på OP.

Stahla 2013-03-31 18:58

I Norrköping verkar det som att det snarare ökar med pizzerior / restauranger.

yakuzaemme 2013-03-31 19:03

Liten minskning i Västerås.

Björn 2013-03-31 19:21

Konkurrensen ökar är min gissning. Plus att kanske det finns dem som inser att de kanske inte fått fullt så många beställningar som de trott?

Onlinepizzas webbplats lämnar även en del i övrigt att önska. Tyvärr för jag gillar tjänsten i sig.

Dakota 2013-03-31 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av Björn (Inlägg 20466348)
Konkurrensen ökar är min gissning. Plus att kanske det finns dem som inser att de kanske inte fått fullt så många beställningar som de trott?

Onlinepizzas webbplats lämnar även en del i övrigt att önska. Tyvärr för jag gillar tjänsten i sig.

Nu är Onlinepizza så pass känt så det förvånar mig att de valt att lämna webbplatsen. När jag tänker på att beställa pizza online så tänker jag på Onlinepizza.. hade fortfarande beställt därifrån om inte den enda kvarvarande pizzerian var stängd för renovering eller vad det stod.

De måste ha fått en del gratis reklam därifrån.

AndersN 2013-03-31 20:32

Även i Sundsvallsområdet verkar det som om antalet anslutna minskar.

AndreasBylund 2013-03-31 20:51

Inte konstigt att de minskar då de tar riktigt bra med betalalt för deras tjänst.

tartareandesire 2013-03-31 22:50

Samma här i Göteborgs-trakten, kom några nya men sen har de försvunnit igen. Det kan ju vara så att de nya ägarna försöker öka lönsamheten. Kanske betalade de lite väl högt pris och börjar inse det nu :) Det är också ganska dyrt att beställa från Onlinepizza. Studenter, som torde vara största målgruppen fortfarande, behöver spara de slantar de har oavsett om de är lata eller inte :)

P3N 2013-04-01 00:41

För min egen del tycker jag det funkar bra utan onlinepizza. Lyfter luren och slår numret, säger vad man vill ha, kör och hämtar, klart.

Jag kan ju inte vara ensam om att tycka att det är ett fungerande och lätt sätt? (Är nog däri problemet ligger)

Alex 2013-04-01 04:06

Citat:

Ursprungligen postat av P3N (Inlägg 20466374)
För min egen del tycker jag det funkar bra utan onlinepizza. Lyfter luren och slår numret, säger vad man vill ha, kör och hämtar, klart.

Jag kan ju inte vara ensam om att tycka att det är ett fungerande och lätt sätt? (Är nog däri problemet ligger)

Det är ju inte alltid man är körduglig, och en dag när man inte är det så vill man nog ha hemleverans, och då fungerar onlinepizza rätt bra.

Jag beställer själv Pizza på samma sätt som du. Jag bor dock oturligt nog nära en väldigt bra pizzeria. Det går snabbt, och det känns som telefonen prioriteras över pizzaterminalen.

Här i Lund har jag 18 pizzerior som kör ut till mig via Onlinepizza. Jag bor förvisso i en utav Sveriges största studentstäder, vilket antagligen gör så att det fortfarande är lönsamt. Jag har inte sett någon minskning, utan snarare ökning.

De pizzerior jag har talat med som är anslutna till Onlinepizza säger att de behöver vara anslutna för att inte tappa beställningar till konkurrenter. Betygsystemet ger också trovärdighet och är ett bra sätt att visa konsumentnöjet.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson