![]() |
Nu har jag i snart hela dagen försökt komma till comhems kundservice på 0771-55 00 00. Inget svar eller upptaget. Inte ens valmöjligheter..
Just nu försöker jag på huvudkontorets nummer, men där startar musiken direkt med en tjej som säger "Du är placerad i kö och vi besvarar ditt samtal så fort vi kan". Inget om hur många som är i kön! Till huvudkontoret!! Helt otroligt. Där ska man väl komma till en mänsklig växel. Fattar inte hur ett så kundintensivt företag kan ha en så usel telefonsupport. De har ju telefoni, TV och bredband-kunder som alla ska fram på det här numret. :angry: |
De har alltid väldigt lång kö..
|
Efter 15 minuter i kö till huvudkontoret gav jag upp..
|
Hela nätet dog här igår, gick inte ringa till dem, gick inte se på cabel-tv och framförallt gick det inte att komma online. Detta höll under kväll/bit in på natten och har idag fortfarande störningar på tvn
|
Nu faktiskt fram på 0771-550000, men är nummer 38 i kön. ;)
|
Har aldrig behövt sitta jätte länge i kö då jag ringt men däremot har jag hamnat hos en riktigt stöddig kille i supporten . . . det är fan inte kul det heller när man sitter utan bredband he he . . .
|
Comhem är jobbiga.
Har precis bytt till parabol från deras digital-TV. Hade deras bredband förut men även detta är bytt mot Glocalnet. |
Är det därför man har direkt nummer till teknisk support? ;)
Beror nog mest på att jag känner 2st som jobbar på Comhems callcenter :) |
Comhem var nere för mig hela eftermiddagen/kvällen igår.
Jag har kontaktat dem 2 gånger. 1, jag fick lägga ut 50:- på att sluta avtal med dom över telefon när jag flyttade in. 2, jag hade problem med modemet och fick svar över email efter en vecka, då hade jag ringt 10+ gånger utan att äns komma fram till en kö. |
Jag kör med Comhem är och i stort hel nöjd. Det var igår som var första gången det låg nere på ett halvår. (vad jag har märkt)
- Man blir lite fundersam på vad man gjorde innan Internet, när det ligger nere. |
Även för mig dog comhem igår. Frågan är då, var det över hela landet, jag befinner mig i Blekinge
|
Comhem använder Telias nät, och är nästan bara Telia som lyckas få ner hela eller halva Sverige när det gäller Internet, Mobil, sms, vanlig tele och liknande.
Nackdelen med bolagen är att dom tar in det sämsta man kan hitta utan utbildning, nästan alla bolags support kan knappt läsa från en skärm som är det som enda utbildningen dom behöver. Dom behöver bara kunna säga 2 ord: Fel hos dig. Fel på din router. |
De grävde av en fiberkabel ett par meter ifrån där jag bor, som tur va klarade jag mig då det enbart var comhem och bbb som var drabbade, stoppet började på förmiddagen och var klart vid 00.
De tider ni nämner stämmer överrens om när detta inträffade, frågan är om det är om händelsen kan påverka saker så långt ner i sverige. |
Jag sitter på Telia och nätet var hel skummt igår gick upp och ner hela dagen. Bor i Jönköping.
|
Idag kom räkning för startavgift fast telefonförsäljaren sade att det inte fanns någon...
|
Har ingen koll på hur uppkopplingen vart de senaste dagarna (jag har varit borta), men min tidigare erfarenhet av support har bara varit positiv, efter ca. 5 minuter kom jag fram till en schysst kille som kunde sina saker och hjälpte mig få igång uppkopplingen (som den gången hade pajat pga ett fel i datorns register, alltså inget som com hem egentligen ansvarade för men hjälpte till med ändå)
|
Citat:
Hans fel och hans pengar som dras tillbaka (ogiltigt såld) |
Citat:
Min morsa fick liknande när hon beställde "ComBo". Eftersom jag ringde och beställde, så visste jag vad hon sa. Så ringde upp och skällde ut dom, efter ett tag säger en liten pipröst att dom har gjort fel och att vi skulle få en ny räkning. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson