![]() |
I två dagar har jag haft väldiga problem med att skriva 3 stycken w i domäner. Varje gång jag ska gå in på en sida står det att den inte kan hittas, och varje gång är det på grund av att jag bara skrivit ww. istället för www. det började igår och jag gör det fortfarende idag..
Någon som varit med om något liknande? Detta är verkligen Off-Topic :) |
Citat:
Lycka till! Thomas |
Tråkigt att höra om ditt ww-problem, tyvärr har jag inte varit med om det själv men det låter som du är stressad och har arbetat för mycket. Jag skulle nog ta det lugnt i helgen och se om symptomet kvarstår på måndag. En idé är annars att köpa ett nytt tangentbord för att få en "ny feel" när du skriver, då kanske det löser sig.
|
Det finns närmast 3 olika sätt att lösa problemet på.
1. Övertala alla webbutvecklare/administratörer att lägga in en permanent redirect för subdomänen * alt. ww i sina webbdemoners konfigureringsfiler. 2. Skriv en plugin till Firefox som automagiskt översätter ww till www. 3. Gör om gör rätt. |
haha :D
|
"I think you are one step away from cutting your fuckin ear off!"
|
Just detta problem har jag sällan, men jag kan reta mig något SÅ fruktansvärt på sajter där inte sajtnamnet.se funkar utan www.... Lite OT i OT :)
|
Jag får se vad man kan göra åt detta, jag har sökt på lite kvällskurser och så.. är ute efter något som kanske: "Ett extra W på 3 veckor" eller kanske "W for dummies", men inte hittat något.
Ett kanske lite vanligare problem är OMC problemet, där man skriver .omc istället för .com, dock har jag på egen hand lyckats ta mig ut ur detta, vilket inträffade för ungefär 1 år sedan. Jag får jobba vidare på ww. problemet och se om jag finner någon lösning :) |
Jag brukar bara stava fel när jag är stressad, men jag brukar skriva wwww.google.se eller ww.wgoogle.se och ibland blir det www.google.es
brukar bli lite störd över att google ibland helt plödsligt blir spanska :S |
Citat:
|
tror kth har en ingenjörsutbildning med denna inriktning.. .den är på 160 p.
|
Citat:
|
Själv har jag konfat de flesta av mina sajter att svara på allting, oavsett om man skriver www.sajt.se, apa.sajt.se eller ww.sajt.se. Är det något annat än www.sajt.se redirectas man till den adressen, med bibehållen sida såklart
|
Ang. tar-all-mål i dnsen, nån som fattat hur man får en sån i loopias nya konfigurationssystem? När vi ändå är offtopic lixom .. ;)
|
Citat:
|
Neej. Jag har _aldrig_ haft problem med ww tidigare. Men efter att ha läst den här tråden för några timmar sedan har jag nu råkat skriva ww, två gånger :o Har ww-syndromet börjat verka även på mig :| *huga*
edit: skrev wn-syndromet istället för ww-syndromet. Tyder det på att ett annat visst syndrom på gång mån tro? :rolleyes: |
Jag tror att jag har listat ut varför jag drabbats av detta (smittbara?) problem. Det verkar vara så att när jag använder FireFox och öppnar en ny flik med CTRL+T, och sen skriver www. direkt, så tar det ett litet, litet tag att öppna den nya fliken, och det var på den tiden som den inte hann svara på mitt första W.
Vad jag kan se så finns det tre kategorier av lösningar: 1. Lugna ner mig lite 2. Köpa en snabbare dator/Snabba upp den jag har 3. Be alla andra webmasters att fixa en lösning då man kan skriva vad som hellst innan domännamnet Just nu lutar det åt alternativ 3, eftersom jag inte vill sakta ner mitt tempo, och jag vill inte köpa ny dator för det är jobbigt att installera allt med webservrar och grejjor, det känns även jobbigt att göra tidskrävande saker som t.ex. en defragmentering. Jag är nästan säker på att alternativ 3 låter som en bra idé. Ett problem kan vara att nå ut med budskapet till alla. Därför hade jag tänkt mig att man kanske kan göra såhär: Man programmerar någon bot/crawler (ungefär som googlebot) som först söker igenom en väldans massa hemsidor och samlar domännamn. När det är gjort går den in på ww.domännamnet.tld en massa gånger. Nästa gång webmastern kollar statistiken kanske han/hon ser att väldigt många försökt komma åt sidan via ww. och därför fixar en redirect.. Vad tror ni? Kanske kan göra något liknande fast med wn.domännamn.tld, det hade varit tufft :D |
Själv lider jag av ett kroniskt .ocm-syndrom :blink:
Hoppas iaf att det löser sig med ditt ww-problem ;) |
Fast jag tycker att det är ganska dåligt av dagens webbläsare att inte kunna tolka kommatecknet i typ www.wn,se . Händer rätt ofta att jag skriver såna fel.
|
Citat:
|
Kolla så att ni inte sitter snett. Ibland så uppmärksammar jag att allt jag skriver bara blir fel. När jag andas djupt och sen ser mig omrking så ser jag oftast att jag sitter snett eller att tangentbordet faktiskt "halkat" några cm åt något håll på bordet.
Fungerar inte mina råd så gå tillbaka till pekfingervalsen.. :) /C |
För mig blir det för många . . . alltså wwww.xxxxx.com ..inte kul et heller. .
|
Lätt veckans i-landsproblem.
|
Dagens Lösning På I-landsproblem: Man kanske kan göra nåt makro som skriver in "www." när man trycker på en snabbtangent? I dunno...
|
...fast man ska inte trycka på CTRL+W i firefoxen märkte jag...
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson