WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Företagsforum - foretagande.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=5614)

daniel234 2005-01-19 10:49

Hade tänkt dra igån en mötesplats för företagare och blivande företagare. Så nu har jag fixat ett forum.

Vore tacksam för lite respons på sidan. Bör den kompletteras med något mer, fler kategorier? Design? m.m.

http://www.foretagande.se

Tack på förhand!

/Daniel

Decibel 2005-01-19 11:00

Har jag fattat rätt om du vill ha respons på att du lyckats installera ett forum och lägga upp ett par kategorier? luktar smygreklam ;)

jag skulle hellre se en informationssida och ett forum, men inte fokus på forumet.

N!cklas 2005-01-19 11:05

Besök & lär - www.startaeget.se

daniel234 2005-01-19 11:14

Jo jag har tänkt att lägga upp information, viktiga länkar m.m.

Och självklart känner jag till startaeget.se. Dock tycker jag deras forum är väldigt dåligt. Jag har hållt till ett tag på deras forum och för mig är det den viktigaste delen på den sidan. Därför tänkte jag fokusera mer på forumet och ha övrig information i bakgrunden.

Jag vill ha lite tips på vad Ni skulle vilja se mer på sidan!

/Daniel

Storen 2005-01-19 12:30

Ja, smygreklam är väl att ta i då jag (efter snabb titt) inte ser något kommersiellt i den. .. "Expertforum" för företagare är något alla idkare har nytta av...

Kanske något i stil med WN:s policy?

daniel234 2005-01-19 12:57

Meningen var absolut inte att göra smygreklam! Sidan är ju inte färdig ännu! Ville som sagt få lite tips och ideér på vad som kan ändras/läggas till för att göra sidan bättre.

/Daniel

Decibel 2005-01-19 13:10

Citat:

Originally posted by daniel234@Jan 19 2005, 12:57
Meningen var absolut inte att göra smygreklam! Sidan är ju inte färdig ännu! Ville som sagt få lite tips och ideér på vad som kan ändras/läggas till för att göra sidan bättre.

/Daniel

Jag menade mer på att vad är det för konstigt med att du har installerat ett forum och lagt upp kategorier, om annat än att få ut adressen för att folk ska börja använda det.

Finns ju nada information som kan vara till pass, och då du fokuserar på forum finns ju, enligt mig, inget bra sätt att presentera den på.

Jag kan också ha fel...

Emil_P 2005-01-19 13:21

Citat:

Originally posted by daniel234@Jan 19 2005, 12:14
Och självklart känner jag till startaeget.se. Dock tycker jag deras forum är väldigt dåligt. Jag har hållt till ett tag på deras forum och för mig är det den viktigaste delen på den sidan.
Vi vet att vårt forum på startaeget.se inte är det bästa och kan bara säga att vi håller på med en helt ny version av sajten som kommer få ett betydligt bättre forum.

daniel234 2005-01-19 13:30

Jag ville bara ha lite konstruktiv kritik, men det var tydligen fel att lägga upp en sådan tråd här.
Jag är ingen proffsig webmaster och gör detta på min fritid så för mig är det inte bara att slänga upp ett forum.

Ingen som har något att säga utan att hacka på en?

/Daniel

Davve 2005-01-19 14:16

Jag tycker sidan ser mycket bra ut, designen på ditt forum är toppen, jag kommer säkert att hänga där. Bra jobbat! ta inte åt dig vad som skrevs innan, fortsätt jobba på den idéen, det lär va ett välbesökt forum inom snar framtid...

daniel234 2005-01-19 14:32

Citat:

Originally posted by Davve@Jan 19 2005, 15:16
Jag tycker sidan ser mycket bra ut, designen på ditt forum är toppen, jag kommer säkert att hänga där. Bra jobbat! ta inte åt dig vad som skrevs innan, fortsätt jobba på den idéen, det lär va ett välbesökt forum inom snar framtid...
Tack så mycket Davve! Det värmde! Du är välkommen!

Känns så tråkigt bara när man lagt ner en massa tid o så får man bara ta en massa skit. Ok om man har kritik på forumet, design eller funkionalitet.

/Daniel

Storen 2005-01-19 14:47

Citat:

Ursprungligen postat av daniel234
Citat:

Ursprungligen postat av Davve

Tack så mycket Davve! Det värmde! Du är välkommen!

Känns så tråkigt bara när man lagt ner en massa tid o så får man bara ta en massa skit. Ok om man har kritik på forumet, design eller funkionalitet.

/Daniel

Du måste vara medveten om att många här på WN är dina konkurrenter och knappast tipsar om förbättringar. Kan mycket väl vara så att ditt forum är helt klart godkänt och därav denna tystnad ... ;)

*finns inget att trycka på*

En representant för startaeget.se har ju bl.a. opponerat sig i denna tråd - Smygreklam?

jocke4u 2005-01-19 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av MissDomain
Citat:

Och självklart känner jag till startaeget.se. Dock tycker jag deras forum är väldigt dåligt. Jag har hållt till ett tag på deras forum och för mig är det den viktigaste delen på den sidan.

Vi vet att vårt forum på http://www.startaeget.se inte är det bästa och kan bara säga att vi håller på med en helt ny version av sajten som kommer få ett betydligt bättre forum.

Det var tur det....gillar startaeget.se men tack vare såpass dåligt forum så besöker jag inte denna sida speciellt ofta. startaeget.se borde definitivt se och lära av andra informationssajter. En mycket bra sajt är enligt min mening byggahus.se.

Snygg design förresten.....har precis reggat mig :-)

Jan Eriksson 2005-01-19 17:12

Citat:

Originally posted by daniel234@Jan 19 2005, 11:49
Vore tacksam för lite respons på sidan. Bör den kompletteras med något mer, fler kategorier? Design? m.m.
Något som jag saknar i många forum är att man redan på första sidan eller på en ny sida ser alla kategorier samt alla rubriker på dom inläggen som är nya eller någon har svarat på. Som det är nu måste man klicka in på varje kategori för att se vad som är nytt (förutom det absolut senaste). Samma problem finns på nästa alla forum inkl wn.

Jag tycker dock att det ser bra ut.

/Janne

it_takes_two 2005-01-19 18:17

Tycker det är tydligt och bra. Dock anser jag att sidhuvudet är lite för stort då det skjuter ned den relevanta informationen på sidan för mycket.

eg0master 2005-01-19 18:20

Citat:

Originally posted by Jan Eriksson@Jan 19 2005, 18:12
Något som jag saknar i många forum är att man redan på första sidan eller på en ny sida ser alla kategorier samt alla rubriker på dom inläggen som är nya eller någon har svarat på.
Öh... phpBB har väl just exakt den funktionen?
"Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök" finns en länk på första sidan som visar just detta, dvs all olästa inlägg du har...

Detta kräver ju självklart att du loggar in först men...

daniel234 2005-01-20 11:25

Inga fler åsikter o förslag?

/Daniel

jimmie 2005-01-20 16:36

En passande domän för verksamheten. Forumet ser bra ut, finns inte så mycket att kommentera kring men det som finns ser bra ut. Se till att annonsera och få aktivitet i forumet så blir det bättre.

daniel234 2005-01-21 07:05

Citat:

Originally posted by jimmie@Jan 20 2005, 17:36
En passande domän för verksamheten. Forumet ser bra ut, finns inte så mycket att kommentera kring men det som finns ser bra ut. Se till att annonsera och få aktivitet i forumet så blir det bättre.
Japp, har tänkt att dra igång och annonsera snart! Men jag funderar på var man det är bra att annonsera någonstans. Någon som har ett tips eller en bra sida där jag kan annonsera?

/Daniel

Davve 2005-01-21 07:14

Luta dig bara tillbaka Daniel och vänta, du har gjort platformen till det som kan bli ett bra forum, nu är det bara att folk hittar dit.. :)

Emil_P 2005-01-21 08:59

Citat:

Originally posted by daniel234@Jan 21 2005, 08:05
Japp, har tänkt att dra igång och annonsera snart! Men jag funderar på var man det är bra att annonsera någonstans. Någon som har ett tips eller en bra sida där jag kan annonsera?
Skicka ett PM så kan jag ge dig ett bra pris på annonsering på startaeget.se.

Milad 2005-01-23 02:25

Citat:

Originally posted by jimmie@Jan 20 2005, 17:36
Håller med jimmie

Thomas 2005-01-23 02:30

Startaeget = http://www.webmasternetwork.se/Sok.html

Thomas

linus1 2005-01-26 14:49

Om jag nu ska kritisera dig lite, så kunde du faktiskt ha valt en bättre "skin" till forumet.
När jag är ute och vill ha svar på en fråga om tex, marknadsföring etc. Så letar jag automatiskt efter en stilren, lätt navigerad, snabb laddad sida. Ingen med en massa bilder, flashiga menyer, fina pappershörn etc..

Jag skulle valt ett simpelt, stilrent skal till en sån typ av sida.

Varför inte lägga ner lite arbete på det nerladdade forumet och göra en egen design...

Vet inte riktigt om du är med på vad jag menar, men men :P

daniel234 2005-01-27 07:32

Jo jag förstår vad du menar linus. Dock fastnade jag för denna design. Men jag kommer säkert att göra vissa modifieringar själv också. (Har redan gjort några småändringar). Men tack för kritiken! Alltid bra att få åsikter.

/Danne

JohanH 2005-01-27 13:22

Jag tycker du har fått till en bra och trevlig design på forumet - jag kommer absolut att registrera mig och spendera tid där. Har tidigare varit på startaeget men instämmer med många andras kritik på just forum.

Tillskillnad från någon annan så tycker jag att du har hittat en stilren, lätt navigerad design på sidan.

Ett välkommet forum - bra jobbat !

daniel234 2005-01-27 13:43

Tack så mycket Johan! Du är välkommen.

Jag tycker själv också att designen är ganske enkel men ändå snygg men visst kommer det säkert några småändringar framöver.

/Danne

lepatrik 2005-02-01 06:17

Citat:

Ursprungligen postat av Jan Eriksson
Citat:

Något som jag saknar i många forum är att man redan på första sidan eller på en ny sida ser alla kategorier samt alla rubriker på dom inläggen som är nya eller någon har svarat på. Som det är nu måste man klicka in på varje kategori för att se vad som är nytt (förutom det absolut senaste). Samma problem finns på nästa alla forum inkl wn.

Jag tycker dock att det ser bra ut.

/Janne

Använd WN's rss där finns det nya trådar och senast aktiva, mycket bra.

/Patrik

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson