WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ang. länk i signatur (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=5265)

KimmoA 2005-01-02 00:03

Då jag försöker göra min signatur som en länk (genom att använda funktionen i forumet), visar den pseudo-koden istället för att faktiskt göra den till en länk.

Morrr.

Testar även här: http://www.direktauktion.se/.

Helix 2005-01-02 00:06

Det står i reglerna för detta forum (tror jag) att direktlänkar inte går att ha i signaturen. Samma gäller för trådarna. De som är intresserade får helt enkelt ta "copy & paste" - det fungerar utmärkt.

KimmoA 2005-01-02 00:53

Citat:

Originally posted by MusikGuru@Jan 2 2005, 01:06
Det står i reglerna för detta forum (tror jag) att direktlänkar inte går att ha i signaturen. Samma gäller för trådarna. De som är intresserade får helt enkelt ta "copy & paste" - det fungerar utmärkt.
Jaha... och varför det? Detta är ju ett ställe om något där folk borde ha en aning om vad de gör med sina datorer. Vad är det för idioti (rent ut sagt!) att inte tillåta länkar, som WWW är uppbyggt av?

Min respekt för detta ställe försvann på ett ögonblick. :(

Saint 2005-01-02 00:58

lol, läs reglerna så förstår du.
wn.se är inte tänk att vara en reklam/linkdumpsajt :)

N!cklas 2005-01-02 09:01

Citat:

Originally posted by KimmoA@Jan 2 2005, 01:53

OK, hej då....

KimmoA 2005-01-02 11:06

Har inget med reklam att göra. Varför ska man behöva kopiera länkar när det inte behövs är det jag undrar.

N!cklas 2005-01-02 11:49

Detta har diskuterats tidigare. Prova att söka och kom ihåg att klicka i att äldre inlägg ska genomsökas

kullervo 2005-01-02 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av KimmoA
Citat:

Ursprungligen postat av MusikGuru

Jaha... och varför det? Detta är ju ett ställe om något där folk borde ha en aning om vad de gör med sina datorer. Vad är det för idioti (rent ut sagt!) att inte tillåta länkar, som WWW är uppbyggt av?

Det är ur SEO-synpunkt. För ett år sedan kunde man ha länkar i sin signatur. De som utnyttjade det fick en rejäl skjuts till WN's bekostnad.

WN är en riktigt bra sajt som sköts av jäkligt bra snubbar. Dessutom är många av besökarna också väldigt duktiga så chansen att WN skulle vara korkad är inte stor. Tänk på det nästa gång, annars kommer Thomas och tättar din mun med tvål och vatten. ;)

guran 2005-01-02 22:14

Citat:

Lite reklam för Opera.

Dubbelklicka på den länk du vill gå till och det öppnas en meny med valet Gå till adress.

KimmoA 2005-01-02 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av guran
Citat:

Ursprungligen postat av KimmoA

Lite reklam för Opera.

Dubbelklicka på den länk du vill gå till och det öppnas en meny med valet Gå till adress.

Nu kör jag dock redan Opera och är väl bekant med dess funktioner :)

Jag fattar inte varför länkar inte ska få vara länkar. Ren sadism är vad det är.

grazzy 2005-01-02 22:24

Det är för att det inte skall komma massa jobbiga typer och posta ett inlägg med massa länkar till sin site.

Sen att det skulle vara på wns "bekostnad" vetefan eftersom man inte tappar så där extremt mycket pr vad jag har förstått. Det är snarare på min bekostnad eftersom jag skulle störas av det :)

KimmoA 2005-01-02 22:32

Inte verkar man kunna ta bort inlägg heller :(

Mario 2005-01-02 22:58

Nykomlingar... ;)

Jens 2005-01-02 23:17

Länkar
Nackdelen är att vi får länkar i inläggen som egentligen inte behöver vara där. Sen att ett företag ringer upp ansvarig utgivare av WN för att de tycker att deras företag blivit orättvisst behandlade i en tråd(som de hittade i sin refererlog) är en annan anledning.

Egenreklam
I denna tråd: http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...t=4687&hl=&s=wn skriver Thomas ett bra inlägg huruvida vi Admins & Moderatorer ser på egenreklam här i forumet.

KimmoA: Läs det inlägget, läs sedan alla dina egna inlägg du skrivit och läs sedan Regler för Webmaster Network

Har du inget konkret att tillföra tråden, var snäll skriv inte

Jens

KimmoA 2005-01-03 00:06

Citat:

Originally posted by Jens@Jan 3 2005, 00:17
Länkar
Nackdelen är att vi får länkar i inläggen som egentligen inte behöver vara där. Sen att ett företag ringer upp ansvarig utgivare av WN för att de tycker att deras företag blivit orättvisst behandlade i en tråd(som de hittade i sin refererlog) är en annan anledning.

Egenreklam
I denna tråd: http://www.webmasternetwork.se/index...=4687&hl=&s=wn skriver Thomas ett bra inlägg huruvida vi Admins & Moderatorer ser på egenreklam här i forumet.

KimmoA: Läs det inlägget, läs sedan alla dina egna inlägg du skrivit och läs sedan http://www.webmasternetwork.se/index...24&t=3490&s=wn

Har du inget konkret att tillföra tråden, var snäll skriv inte

Jens

Jag förstår ATT ni har dem. Det är bara det att jag tycker att de är helt sjuka... Men om det krävs för att få den underbara äran att vistas här så finns det väl inget att göra åt saken. ;)

En sak som stör mig, förresten, är att man verkar tvingas citera ett helt inlägg och kan inte citera delar. Vad har ni gjort med detta stackars Invision Power Board egentligen? :(

Anders 2005-01-03 00:13

Citat:

Originally posted by KimmoA@Jan 3 2005, 01:06
En sak som stör mig, förresten, är att man verkar tvingas citera ett helt inlägg och kan inte citera delar. Vad har ni gjort med detta stackars Invision Power Board egentligen? :(
Det går om man bara ser efter lite. "Du kan ändra inlägget du citerar här".

mypay 2005-01-03 01:18

citera manuellt..

(quote)citat(/quote)

fast med kantiga ( då..

Citat:

ett citat

Schneaker 2005-01-03 01:18

Citat:

Såvitt jag har förstått så handlar detta om att ingen ska få "röster" av WN.se.
Google har ju som bekant ett system kallat PageRank(PR), siter som har många länkar får högre PR, och syns även bättre i Google-sökningar. Länkar från siter med hög PR är värda med än länkar från siter med lägre PR. WN.se har en sexa i PR, vilket vad jag har förstått är rätt bra. Om länkar tilläts i signaturerna så skulle Google tolka det som att WN "röstar" på de sidor som länkas.

Det är väl bara att lära sig leva med detta, jag har inga större problem med att kopiera en länk lite då och då (men jag var rejält irriterad när folk gjorde mellanslag och punkter i adresserna för att undvika länkning...)

WN.se är ett bra, trevligt och informativt ställe som jag tycker sköts mycket bra från administratörers och moderatorers sida!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson