![]() |
Hej, har nu tittat igenom en del webbhotel och jag är inte så nöjd över vad jag sett, antingen är det lite utrymme eller lite trafik.
Vad jag behöver är trafik (det ska vara till ett företag med besökare från bla England om det gör skillnad) utrymme (kommer upp en del JPG bilder som tar lite plats) bra kostnad (jag ser helst att det inte kostar över 500-600/år) stabilitet (bra servrar i SVERIGE) Har ni något bra förslag? OBS! PHP och MySQL är en självklarhet, inget tillägg inte. Har funderat på Wopsa, ska läsa lite mer om de nu i tidigare trådar men om någon har erfarenheter är jag ivrig att höra eller andra förslag. |
Citat:
Jag tror dom är bra, men bara så du vet. |
Citat:
|
Citat:
Mitt tips är att du kontaktar dom webbhotell som du är intresserad av och lämnar en kravspec. Dom kan säkert hjälpa dig.. |
Jag förstår inte riktigt problemet med om tjänsterna ingår eller måste köpas till. Vi erbjuder inte mySql som standard, men det kostar inte mycket att köpa till en mySqldatabas om du behöver det.
Jag tycker det är mer rättvist att man betalar för det man använder. Majoriteten av våra kunder använder inte mySql - över hälften använder inte databaser alls - är det inte då vettigare att de som vill ha mySql betalar för det? Så om totalkostnaden hamnar under 600 kr/år bör det väl inte spela någon roll? |
Citat:
Inget krångel med att köpa till. Skulle aldrig i mitt liv köpa till en Mysql databas, isf har jag den hellre hemma. |
Varför är det krångligare att markera att man vill ha en mysqldatabas när man beställer?
Kör du den hemma och webbplatsen någon annanstans leder det förmodligen till prestandaproblem. |
Håller med om att en databas hemma knappast är en bra idé. Det finns goda skäl att ha den på samma server som hemsidan. Däremot förstår jag att det är svårt att hitta bra svenska webbhotell. Det är svårt att få en helhetsbild när priserna är uppbyggda av små avgifter för diverse tjänster, samt att många också döljer vilken bandbredd man erbjuder genom att säga att den är "obegränsad". Menar inte att alla gör detta förstås, men alldeles för många.
|
Citat:
Dock skulle jag aldrig beställa webhotel utan mysql så jag får aldrig det problemet iaf :) |
Jag har full förståelse för att MySQL-databas inte alltid ingår.
Hos oss ingår MySQL-databas i och för sig i priset men kunden måste beställa databasen EFTER det att deras konto skapats. Detta för att undvika tomma databaser som bara ligger och "skräpar". Vill passa på att önska er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år. |
Citat:
Detta ingår givetvis i priset. |
Kan ju säga så mycket att EPS Domains och BOne (eller vad de kallas nu) är totalt värdelösa på alla sätt.
|
Citat:
|
Jag tänkte faktiskt välja Woopsa själv men av naturliga skäl så är jag emot svenska webbhotell som har sina servrar på andra sidan jordklotet. Ska de va svenskt ska de väl vara svenskt :rolleyes:
|
Citat:
Reklam, enligt min mening, är när näringsidkare kväker ur sig priser/erbjudanden/what-ever ofrågat, onämnt. Tycker du att ett inlägg är reklam eller helt ute och cyklar, kontakta Admins eller någon moderator istället för att skriva i tråden. |
Citat:
Rätt ofta fråga folk efter bra webbhotell. Om vi då svarar att kolla in vår hemsida och se om det finns något som passar så kanske det också kan se som reklam ? Han frågade ju faktiskt och vi gav ett svar men det kan kanske ändå ses som marknadsföring ? |
Citat:
Däremot tillåts inte att det smygs in priser eller sådant. Om någon frågar efter webbhotell med vissa egenskaper utan att specifikt peka mot en viss leverantör, så är det INTE tillåtet för ett webbhotell att svara i tråden att "vi har det för xx kronor" o.s.v. Bästa sättet att få svar på frågor om en leverantörs tjänster är att kontakta dom direkt, om en representant finns på WN så är det ju inte mer än rätt att den får svara, om det sker enkelt och utan "vi är bäst kom till oss bara 1:-" om du/ni förstår min poäng. Detta skiljer sig imellan moderatorer, vissa tar bort direkt, andra låter det ligga om den kan tillföra något eller uträta frågetecken, mycket möjligt att en annan moderator tar bort inlägget ovan, jag gör det inte. |
Citat:
Dem skrev: hos oss..... Jag skrev: hos Wopsa... I var ligger skillnaden att mitt inlägg är reklam men inte deras ? Var bara tvungen att fråga :-) God Fortsättning på er alla !! |
Ganska enkelt: de företräder ett webbhotell och visar det genom att ha adressen i sin signatur. Det är klart för alla att deras svar representerar ett webbhotell. Du visar tydligen att "webbhotellinfo" och inte ditt webbhotell som du äger (i alla fall skrivet på dig). För en som inte vet att du äger det, kan detta svar ses som en bra rekommendation av en som kan sin sak, eftersom han har ett info sida för webbhotell.
Tycker att ägare till webbhotell skall svara i deras egenskap om de på ett tydligt sätt visar att svaret kommer från webbhotellet och inte från vem som helst. Enkelt sett är att ha adressen i signaturen till exempel. Ditt svar med din signatur ser jag som smygreklam. |
Vem fan är Graze ? :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:21. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson