WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Kartong, tejp med eget tryck? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4509)

Alpha 2004-11-17 14:11

Hej!
Nu var det ett tag sen sisst man skrev något här på WN. :unsure:
Jag tänkte höra med er, om det är någon som har något tipps på vart man kan
skaffa kartonger med eget tryck på, eller tejp med eget tryck på? Kartongtillverkare?
Förpacknings tillbehör m.m är också av intresse, sånna S formade skumm gummi grejer som skyddar prylen i paketet.

Ni som har webshops och skickar saker ofta via posten, vart har ni skaffat era prylar?

Väldigt tacksam för svar!

Mvh//Alper :lol:

Predrag 2004-11-17 15:14

Varsågod!

http://www.boxon.se/
http://www.pellviks.se

//Predrag
Beastwear

Mario 2004-11-17 20:58

Hör även med Mats då jag har för mig att hans paket har Lastbryggan tryckt på sig.

Mats 2004-11-18 00:08

Citat:

Hör även med Mats då jag har för mig att hans paket har Lastbryggan tryckt på sig.
Nope, inte med Lastbryggan på, inte så diskret direkt...
Däremot har jag "LB Onlineshop" tryckt på packtejpen.

// Mats

Torbjorn 2006-02-03 08:27

Man brukar se reklam om billig packtejp med tryck på, men kommer inte på någon nu. Vi ska beställa igen sådana och jga undrar vad ni brukar köpa tejp med reklam på. Billigt/bra/snabbt så klart ska det vara.

Macondax 2007-12-31 15:23

Citat:

Originally posted by Mats@Nov 18 2004, 01:08
Citat:

Nope, inte med Lastbryggan på, inte så diskret direkt...
Däremot har jag LB Onlineshop tryckt på packtejpen.
// Mats

Lite gammal tråd, men vart köper du din packtejp Mats?

RiktigtKaffe.se 2007-12-31 16:47

Ja har sedan tidigare bra erfarenhet av Tejptryck på Lidingö. www.tejptryck.se

Wojt 2007-12-31 16:56

Kolla även utomlands. T ex. England. Bättre priser inklusive frakt och ingen moms.

Mickee 2007-12-31 17:28

köper emballage från Polen, sen kör jag med en pappmall å sprejar våran logga på paketen. Bla så är "bubbelplast" halva priset där mot här (alla fall dom emballageleverantörerna jag jämfört med i sverige).

packtejp med tryck finns det många leverantörer på i sverige, men många av dom köper från samma fabrik i italien om jag har förstått rätt.

Macondax 2008-01-01 17:02

Citat:

Originally posted by Wojt@Dec 31 2007, 17:56
Kolla även utomlands. T ex. England. Bättre priser inklusive frakt och ingen moms.

Har du några bra företagslänkar man skulle kunna få se Wojt? (Du kan PM:a ifall du inte vill skriva ut det här :)

Macondax 2008-01-01 17:04

Citat:

Originally posted by Mickee@Dec 31 2007, 18:28
köper emballage från Polen, sen kör jag med en pappmall å sprejar våran logga på paketen. Bla så är bubbelplast halva priset där mot här (alla fall dom emballageleverantörerna jag jämfört med i sverige).
packtejp med tryck finns det många leverantörer på i sverige, men många av dom köper från samma fabrik i italien om jag har förstått rätt.

Du har PM! :)

Yoghurt 2008-01-01 18:03

Är det någon som har erfarenhet av Axon Profil?
http://www.axonprofil.se/kontor/packtejp-scotch.htm

Axon Profil har dom bästa priserna på packtejp med tryck som jag hittils har hittat, men man blir alltid lite fundersam då det verkar vara ett ungt företag.

Har någon handlat från dessa tidigare?

buran 2008-01-01 19:24

http://avisera.se/index.do

;)

Wojt 2008-01-01 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av Macondax
Citat:

Ursprungligen postat av Wojt

Har du några bra företagslänkar man skulle kunna få se Wojt? (Du kan PM:a ifall du inte vill skriva ut det här

De jag använde mig av hade inte världens bästa kvalité på sitt tryck. directa.co.uk

Men det var billigt och fungerar om du inte har så stora krav.

Jag vill gärna ha lite tips om bubbelplast och kraftpapper. Helst inte av någon mellanhand i Sverige. Utomlands som även tillåter lite mindre kvantiteter.

Macondax 2008-01-01 22:51

Citat:

Originally posted by buran@Jan 1 2008, 20:24
http://avisera.se/index.do

Kollade in Avisera, och de verkade bra eftersom de kan leverera små serier. Nu gäller det bara att se vad det skall ha för varje rulle :)

Mvh

Macondax 2008-01-01 22:59

Citat:

Citat:

Originally posted by -Macondax@Jan 1 2008, 18:02
Citat:

Har du några bra företagslänkar man skulle kunna få se Wojt? (Du kan PM:a ifall du inte vill skriva ut det här

De jag använde mig av hade inte världens bästa kvalité på sitt tryck. directa.co.uk
Men det var billigt och fungerar om du inte har så stora krav.
Jag vill gärna ha lite tips om bubbelplast och kraftpapper. Helst inte av någon mellanhand i Sverige. Utomlands som även tillåter lite mindre kvantiteter.

Tack så mycket, skall kolla igenom deras sortiment...

Rvn 2008-01-02 19:19

Citat:

Ursprungligen postat av Macondax
Citat:

Ursprungligen postat av buran

Kollade in Avisera, och de verkade bra eftersom de kan leverera små serier. Nu gäller det bara att se vad det skall ha för varje rulle
Mvh

Jag kollade med avisera för ett tag sen.. 20 rullar.. första beställningen skulle kosta ca 80:- per rulle.. Men då var det ju framtagning av schablonsmaterial inkluderat i priset med..

Decibel 2008-01-02 19:50

Bra tips! Har just beställt av Avisera, återkommer med resultatet!

Macondax 2008-01-03 00:39

Citat:

Ursprungligen postat av Rvn
Citat:

Originally posted by -Macondax@Jan 1 2008, 23:51
Citat:

Ursprungligen postat av buran

Kollade in Avisera, och de verkade bra eftersom de kan leverera små serier. Nu gäller det bara att se vad det skall ha för varje rulle
Mvh

Jag kollade med avisera för ett tag sen.. 20 rullar.. första beställningen skulle kosta ca 80:- per rulle.. Men då var det ju framtagning av schablonsmaterial inkluderat i priset med..

Okej, låter saftigt, men det är ju schablonmatrial också. Får invänta och se vad det ger mig för offert.

Mvh

Decibel 2008-01-03 09:14

För 20 rullar gäller också 2-färg, för 3-färg är det minst 120 rullar som gäller.
2-färg 37kr rullen och 3-färg 47 per rulle.

Nu hugger jag ifrån minnet då jag talade med dom i telefon, kan va nån kronas diff ;)

Edit: kikade på offerten nu, 86.97kr per rulle om man räknar med klichekostnader och slår ut allt.
Gällde 50mm bred och 66m lång rulle.

Macondax 2008-01-03 11:47

Citat:

Originally posted by Decibel@Jan 3 2008, 10:14
För 20 rullar gäller också 2-färg, för 3-färg är det minst 120 rullar som gäller.
2-färg 37kr rullen och 3-färg 47 per rulle.
Nu hugger jag ifrån minnet då jag talade med dom i telefon, kan va nån kronas diff
Edit: kikade på offerten nu, 86.97kr per rulle om man räknar med klichekostnader och slår ut allt.
Gällde 50mm bred och 66m lång rulle.

Okej, det låter ju inte helt fel. Får invänta min offert.... :)

AndreasBlomquist 2008-01-03 15:44

Vi köpte våra tejprullar med tryck från Reklambutiken.com
Mycket bra fint tryck, superb fästförmåga på tejpen och snabb leveranstid. I det hela mycket bra grejor.

Är nu ute efter emballage med eget tryck men det är svårare att hitta. Funderar istället på att skaffa en industristämpel med vår egen logotyp och helt enkelt stämpla på alla kartonger. Det funkar lika fint och blir ju billigare men det är klart att snyggare blir det ju inte.

Decibel 2008-01-11 09:05

Har nu fått korrektur och så från Avisera och slutsumma.

Snitt per rulle: 88.57kr
2-färgstryck.

Var ju en hel del kostnader just för att "komma igång", nästa order antar jag enbart blir 34,97kr gånger antal rullar, frakt och någon sätt-kostnad på 650kr.

MrHandley 2008-01-18 10:20

Bra priser på emballage och bubbelplast, var hittar man det?

MrNice 2008-03-08 23:44

Är det ngn som har fler billiga och bra leverantörer att tipsa om så vore det toppen.
(även utländska)

Decibel, hur var tejpen?
Funderar också på att lägga en beställning hos avisera.

Anders Larsson 2009-01-29 11:47

Gammal tråd, men jag har lite problem med den packtejp som vi köpt.

När man drar ut tejp så lossnar själva trycket/färgen som istället sitter fast på ovansidan av tejpen som sitter under på rullen. När man ser kommer så långt att man drar ut det, har man en klistrig yta där.

Leverantören säger att det inte är bra, men att tejpen bara håller cirka 1 år, vilket jag tycket låter helt sjukt. Vad har ni andra för erfarenheter?

claeslund 2009-01-29 12:15

När jag drev bokhandel via webben så gick vi med i lessmore som är en sammanslutning mellan småföretagare för att förhandla ner priser hos leverantörer.
Där fanns sedan möjlighet att handla från boxon och lyreco för riktigt billiga priser... ...upp till 70% rabatt på de vanligaste varorna.

Mickee 2009-01-29 12:44

Anders Larsson: Tejp är lite av färskvara beroende på förvaring skulle jag vilja säga

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson