WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Webbhotell med den snabbaste supporten (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=38271)

Fredrik-s 2009-08-03 15:44

Hej,

Jag söker ett webbhotell som har grymt snabb support, men även bra avtal. Kan tänka mig att betala lite mer för att få lite bättre. Som det är nu, med Bineros support, som tidigare funkat väldigt bra, är det helt ohållbart att sitta och vänta i 6h för att få ett support svar. Företaget som i sin tur anlitat mig är inte speciellt glada att det tar sådan tid.

/ Fredrik

retypejonas 2009-08-03 15:58

Enda företaget där jag garenterat fått hjälp direkt är av mosso (numera rackspace cloud hosting).

Iom att dom har livechat direkt. Tror även man kan ringa 24/7, men dyrt att ringa till usa.

retypejonas 2009-08-03 16:35

Svenska hosts jag i största allmänhet dåliga erfarenheter av.

Dom enda jag jobbat på där mailen i princip har studsat tillbaks (med svar) vid supportärenden har varit http://www.space2u.com/ och www.24-7webhosting.com (tror det är samma företag?).

Det va dock ett par år sedan jag senaste behövde kontakta dem.

Tobab 2009-08-03 17:00

Håller med om Space2u. Tycker de svarar snabbare än Binero, Loopia och Oderland.

BarateaU 2009-08-03 18:07

När jag ringde Space2u så gick de smidigt också, sa felkoden och snubben visste direkt vad som var fel.
Lättast är kanske att testa ringa till de olika support numren och se hur snabbt de svarar :)

Har bra erfarenhet av infoferenda också, som har sakerna hos "the planet" och "rack space".

Mortekai 2009-08-03 18:09

Vilken typ av support är det du behöver och hur ser budgeten ut?

[email protected] 2009-08-03 18:57

Citat:

Originally posted by Mortekai@Aug 3 2009, 18:09
Vilken typ av support är det du behöver och hur ser budgeten ut?

- precis. Kolla www.glesys.se

hubbert 2009-08-03 19:32

Kan bara instämma när det gäller Space2u. Har de som webbhotell och några andra men Space slår alla på support.
Dessutom ingår supporten i deras standardavtal. Och jag har skickat dit en hel del kunder som i princip har saknat all teknisk kunskap som är nöjda med den servicen de får där.

Tobab 2009-08-03 19:57

Citat:

Originally posted by [email protected]@Aug 3 2009, 17:57

- precis. Kolla www.glesys.se

Dock har de inte snabb respons på supporten när det gäller webbhotellet.

retypejonas 2009-08-03 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av Tobab
Citat:

Ursprungligen postat av [email protected]
- precis. Kolla www.glesys.se


Dock har de inte snabb respons på supporten när det gäller webbhotellet.

Glesys är stabila och helt OK på support.. men det kan dröja ett dygn ibland.

Tror inte de är att rekommendera till Trådskaparen.

Å andra sidan, är det vanlig shared hosting du vill ha så är det väl egentligen stabilitet/uptid som borde va viktigast och inte support. Bara du får hjälp att sätta upp allt från start så ska du ju helst inte behöva använda supporten sen :)

tartareandesire 2009-08-03 20:52

Glesys kan nog vara ett bra val. Tycker dock Binero svarar snabbt, svarstid på mail alltid mindre än ett dygn och det är ju ytterst sällan man har något som är mer akut än så. Normalt sett behöver man ju inte kontakta supporten särskilt ofta alls.

Fredrik-s 2009-08-03 21:44

Tack för alla svar! Ska ta och kolla in Space2u.

Jag kan behöva support som varar inom högst 4h. Därför jag är ute efter något bolag med god support.

tartareandesire 2009-08-03 22:05

Citat:

Originally posted by Fredrik-s@Aug 3 2009, 21:44
Tack för alla svar Ska ta och kolla in Space2u.
Jag kan behöva support som varar inom högst 4h. Därför jag är ute efter något bolag med god support.

Får man vara lite nyfiken och fråga vad för typ av ärenden som du behöver få svar på inom 4 timmar?

Norman 2009-08-05 06:14

Citat:

Originally posted by Fredrik-s@Aug 3 2009, 21:44
Tack för alla svar! Ska ta och kolla in Space2u.

Jag kan behöva support som varar inom högst 4h. Därför jag är ute efter något bolag med god support.

Beror som sagt på vilken support.
Är det vanlig "support", frågor och om enkla ärrenden så är nog standard tider under arbetstid under 4h för många företag.
Ska du dock ha support 24/7 och med uttryckning så tillkommer allt som oftast någon form av serviceavtal.

Dyrt att ha bemannad support :) detta är premium *säger NOC/SOC arbetaren*

Slacker 2009-08-05 07:42

One.com har chattsupport med svar direkt dygnet runt, men på icke kontorstid är den på engelska.

henkealg 2009-08-05 07:49

Mailsupporten på Datakultur har alltid varit extremt snabb dom åren jag har använt dom till projekt, kundsajter etc.

tartareandesire 2009-08-05 12:42

Citat:

Originally posted by Slacker@Aug 5 2009, 07:42
One.com har chattsupport med svar direkt dygnet runt, men på icke kontorstid är den på engelska.

Jag tror inte någon seriös företagare är villig att ta i One med tång ens =)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson