![]() |
Artig som man är ställs jag alltid inför ett dilemma när jag har fått hjälp via mail av någon support, kan vara ett webbhotell, telefonbolag eller en resebyrå.
Dilemmat jag står inför är när jag har fått svaret/lösningen funderar jag alltid på om jag ska skicka ett tack eller inte. I 99% av fallen svarar jag inte på mailet, av den enkla anledningen att jag tänker att det skulle ta "onödig tid" av supporten och höja företagets kostnader. Samtidigt känner jag mig arrogant när jag inte visar min uppskattning. Samtidigt skulle kanske ett tack stärka supporten vilket i sin tur leder till ökad produktivitet. Hur brukar ni göra? Och ännu mer intressant, om vi har några här som jobbar med support eller har support på sitt företag får ni gärna skriva hur ni tänker :) ...ja, vilka dilemman jag dagligen ställs inför. |
Jag skriver oftast ett tack, har jobbat på support och då var det uppskattat om någon gjorde det.
|
Jag sitter på internsupport bl.a. och man uppskattar alltid ett tack :)
|
Jag har arbetat med support tidigare, ett tack är alltid uppskattat!
|
Även om du tar företagets tid så är det människor som jobbar på support och människor uppskattar alltid ett tack.
|
Jag skickar i regel alltid ett tack, eftersom jag vet hur mycket det betyder om man arbetar med support.
Har en särskild mapp med tack från kunder, för de som kontaktar vår domänavdelning. Den hjälper när man har en tung och jobbig dag (vilket iofs är väldigt sällan, men ändå). |
I regel tackar jag ifall jag har något att återkomma med, exempelvis svar på ifall en lösning fungerade eller inte. Anledningen till att tack uteblir i andra fall är just att det låser upp supportärendet igen, men samtidigt, när man tänker efter, så tar det nog inte många sekunder att låsa det igen. Hehe, jag fick lite dåligt samvete nu :)
|
Har faktiskt funderat på exakt samma sak...
Skickar ibland ett tack, men hoppar över det med jämna mellanrum a exakt samma anledning som du. Men eftersom det verkar som att ett tack aldrig kan skada, så ska jag nog börja skicka ett oftare :) |
Som många andra har sagt så är ett tack väldigt uppskattat om man jobbar som support, även om det är per e-mail.
Personligen så kan jag inte vara otrevlig mot en support efter att själva jobbat där, och man får en insikt i hur jobbigt dom faktiskt kan ha det. |
Om det är ett bra bemötande man fått så är tack något man borde kosta på sig, vill du inte ha det själv när du gjort något bra?
|
Jag brukar alltid tacka för hjälpen känns som det minsta man kan göra :)
|
Jag brukar skicka ett tack för att visa att jag är klar med ärendet och är nöjd.
|
Jag skickar alltid ett tack och önskar de en trevlig dag.
|
Om supporten ar bra sa tycker skickar jag alltid ett tack, ar det support "utover det vanliga" sa ar jag inte sen med att tacka foretaget for det heller, det ar inte alltid latt for supporten.
Omm nan gor ett bra jobb sa tycker jag att det ska uppskattas. Samt att sitter man hela tiden och svarar samma fragor i supporten och ens chef kommer och sager att han/hon fick ett mail angenda att personen har gjort ett bra jobb sa e inte det heller fel. |
om jag får ett bra bemötande så skickar jag alltid ett tack.
|
Svarar oftast med ett "Tackar! :)"
|
Jag tycker att man inte skall uttrycka sin ilska mot supportpersonal, då det som oftast inte är deras fel.
Jag tycker dock att det är värt att säga att man är missnöjd och försöka vara så saklig som möjligt så de kan och är mer villiga att hjälpa. Det har som oftast fungerat för mig. |
Det är bäst att skicka ett svar, tänk om det inte är "gratis support" och det sitter en tekniker och jobbar några timmar extra bara för att du inte sa att det funkar=)
Kan bli både jobbigt och dyrt (kanske inte så mycket gäller first line support) |
Brukar skriva tack på förhand, eller tack, osv.
Också jobbat i support och bara en smilegubbe kan göra ett ärende roligare :P |
Citat:
Jag sitter på.. typ.. third line och har support mot second line, så min avd. utför väldigt mkt felsökning och fix. Oftast är det tunga cases men när man får ett tack och en smiley tillbaka så är det faktiskt värt slitet ;) |
Ett tack är alltid uppskattat och det värmer!
|
Citat:
|
Då vet jag jag tills nästa gång, och om någon som hjälpt mig tidigare läser den här tråden så kommer det ett stort TACK! i efterskott. Vet att det finns personer från både binero och surftown, och säkert från andra ställen som läser här på wn :)
Och ett litet förtydligande då det tydligen inte framgick tydligt. Anledningen till att jag inte har skrivit tack tidigare är inte för att jag inte uppskattar jobbet supporten gjort, utan precis tvärtom. Men nu vet jag hur det ligger till och jag kommer härmed tacka varje gång jag känner att supporten på andra sidan datorn gjort ett bra jobb. |
En helt annan fråga är; när vi ringer för att få support efter att ett fel har inträffat, så är jag alltid trevlig och visar förståelse och förklarar för personen att jag är irriterad men inte över dig.
Vad tror ni är bäst? Vem får bäst hjälp, den arga eller snälla? Var ärliga nu.. :) |
Citat:
|
Citat:
Eftersom vi jobbar ideellt så vill vi få credit för jobbet vi gör.. Om en medlem vräcker av sig en massa skit utan ngn som helst grund till det så väntar vi med den personen. När vi svarar så brukar vi tillägga att "hårda ord" inte behövs... Till 99% får vi tillbaka ett förlåt eller ursäkta och då är det över för oss.. Vi svarar på alltid på alla mess och har fått riktigt bra beröm för snabb support.. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson