WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Har inte haft tid att utveckla... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=33809)

pitbull 2008-12-08 10:23

Varför säger så många att de säljer en domän eftersom de inte haft tid att utveckla den?

Kan det vara så att domänsäljare skäms för att sälja ett domännamn utan innehåll?

Åsikter, tankar, kommentarer?

/S

AndreasBylund 2008-12-08 10:43

Jag tror nog oftast är det så. Många köper en massa domäner för framtida bruk men inser dock ganska snabbt att de faktiskt inte har tid att utveckla domänerna som de ville från början.

BarateaU 2008-12-08 11:02

Man må ha en vision men sen att man inte kan fullfölja det.
Kan vara att man inte har kunskapen själv att göra det som står ivägen.

Magnus_A 2008-12-08 11:37

Tar väldigt mycket tid att göra något bra, både utvecklartid och tid för en sida att hitta sin målgrupp. Nu pratar jag inte om mfa-sidor.
Sen tror jag att "har inte haft tid" är en omskrivning för "jag försökte för allt jag är värd men tjänade inga pengar på ett sånt sketet domännamn".

Ara 2008-12-08 13:07

jag tror det uppfattas lite "fult" att köpa domänerför att bara sälja vidare

Oskar G 2008-12-08 14:08

Jag ser inte det fula i att registrera domännamn i spekulativt syfte, även om jag själv bara registrerar domäner som jag har en plan för ;)

Westman 2008-12-08 14:40

Om jag tar mig själv som exempel så måste jag ju prioritera de jobb som ger pengar. Jag har haft en domän i snart två år utan att ha kommit till skott med att realisera den tanke jag hade när jag registrerade den så nu har jag lagt ut den på sedo så visst finns det domäner man säljer för att man inte hunnit med.

pokerstjärna 2008-12-08 16:11

Vad ska man skämmas över?

kw_wasabi 2008-12-08 16:39

Jag tror det är både att personen inte haft tid/kunskap att utveckla domänen.

Men i de flesta fall är nog domänen från början köpt för att personen trodde att den kan säljas dyrt. Jag har själv några domäner som jag registrerat endast för att sälja i framtiden.

Oskar G 2008-12-08 16:50

Att göra nyregistreringar idag där spekulationen enbart ligger i domännamnet måste jag nog ändå påstå ganska naivt, även om det säkert finns några enstaka guldkorn kvar.

Ara 2008-12-08 16:57

Citat:

Originally posted by oskarg@Dec 8 2008, 17:50
Att göra nyregistreringar idag där spekulationen enbart ligger i domännamnet måste jag nog ändå påstå ganska naivt, även om det säkert finns några enstaka guldkorn kvar.
det beror på, jag kan nog säga att regga ca 100 .se nu för 9:-/st och sen få sålt 20st för ca 200:-/st är nog inte alls omöjligt.

Davve 2008-12-08 18:27

Skulle du skämmas över att sälja mark som du inte haft tid att bygga hus på? Finns många som köper upp mark för att sedan sälja till någon som vill bygga hus på den. Det är samma sak med domäner, varför skulle någon skämmas över att ha köpt ett bra namn som många vill ha för att sedan sälja?

Oskar G 2008-12-08 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av Ara
Citat:

Ursprungligen postat av oskarg

det beror på, jag kan nog säga att regga ca 100 .se nu för 9:-/st och sen få sålt 20st för ca 200:-/st är nog inte alls omöjligt.

Nej det är nog sant, men vart ligger vinsten? Visst, du går "plus" 3100 kronor, men då har vi inte räknat in tiden du har lagt ner på att komma på namnen, sälja dem samt överlåta. Vill du köra vitt så blir det väl lite skatt på det också.

eng3l 2008-12-09 13:26

Trafik.

Oskar G 2008-12-09 15:31

Citat:

Originally posted by eng3l@Dec 9 2008, 14:26
Trafik.

Glass.

Ara 2008-12-09 16:08

Citat:

Citat:

Originally posted by -Ara@Dec 8 2008, 17:57
Citat:

Nej det är nog sant, men vart ligger vinsten? Visst, du går "plus" 3100 kronor, men då har vi inte räknat in tiden du har lagt ner på att komma på namnen, sälja dem samt överlåta. Vill du köra vitt så blir det väl lite skatt på det också.

Det är ganska mycket pengar för "kidsen"
Sen istället för att regga 100 så kanske man reggar 500 och vips så börjar det röra på sig

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson