![]() |
Loopia har nu gått ut med kompensationsalternativ för att plåstra över e-postproblemen som har vart under en längre tid.
Detta har man att välja på: Citat:
|
Haha! Skamligt.
|
Riktigt dåliga alternativ. Jag skickade för övrigt en supportfråga igår förmiddag då jag inte kunnat komma åt min mail på 24 timmar. Jag väntar fortfarande på svar... Vad har hänt med Loopia egentligen?
|
Jag hade blivit förolämpad om jag hade blivit drabbad av e-posthärvan och fått den där skiten erbjuden som kompensation.
|
Citat:
|
Att Loopia inte skäms, självklart att dom ger ut sånna kompensationer
så att dom kan tjäna pengar på det nästkommande år. Det är så skamligt att det finns inga ord.. Har Loopia blitt en snikig surtant som bara vill roffa åt sig eller ? |
Loopia kan ta sig i bajan.
De kunde lika gärna spottat mig i ansiktet som att kalla det där kompensation. De där asen i Västerås komplicerade affärer för mig som var värda _riktiga_ pengar när de var inkompentena med e-posten, inte den där skiten de sätter ett merförsäljning-nästa-år-värde på. Detta kommer få flertalet viktiga kunder att få tummen ur och byta till något vettigare alternativ. Co-location kanske? |
Haha, jag läste listan först och tänkte "Är det där allt kunderna får som kompensation?" och trodde att man fick alla tre, sen såg jag att man var tvungen att välja EN av dem..
|
Jag har förlorat minst 20 000 kr, bara det jag kunnat räkna till med beställningar som kommer via mail och inte blivit levererade i tid.
Skulle dessa alternativ hjälpa mig? att ha större epostkonto som inte fungerar är väl knappast en kompensation? Sedan gällande supporten så är det under all kritik ja, senaste tjejen jag pratade med fick en mindre uttskälninge efter några samtal fram och tillbaka. Det krävdes ca 10 mail för att hon skulle åtgärda saken, och i varje svar envisades hon att det är jag som gjort fel (gällde uppsättning av blogg). Jag har satt upp många bloggar så jag vet exakt hur det fungerar. Till slut hittade hon felet och vips så fungerade allt. Ingen har ens bett om ursäkt för att jag fick skriva en massa mail fram och tillbaka. Om inte loopia ser över sin verksamhet snart så finns det bara småkids som är kvar |
Davve, hur kan du driva en såpass vinstgivande verksamhet på delade servrar? Det verkar i min mening inte smart alls. Investera i riktig hosting, med SLA och redundanta resurser.
Att komma och klaga om sånt här när du betalar runt 100 spänn i månaden anser jag helt fel. Det är lika med en lunch på McDonalds. Tycker du din verksamhet är värd en lunch på McDonalds i månaden? För övrigt kanske du bör läsa avtalet du accepterade när du köpte webkontot, där Loopia förmodligen avskriver sig ansvaret för eventuell nedtid. Men vad vet jag. |
Vi borde egentligen sätta ihop en form av namnlista mot Loopias skamliga kompensations-förslag och kräva vår rätt på riktigt. En krediterad årsfaktura är det minsta man kan begära. Jag har trots allt inte förlorat så stora pengar på det hela som Davve.
|
Citat:
Visst kan man kalla dom korkade endast för välja sådana lokaler, med det finns faktisk generatorer som är helt isolerade som man kan ställa på ett tak eller utanför på marken. Så bara för att det är ett k-märkt hus så är det inga problem att fixa riktig reservkraft. Men när dom inte ens kan lägga några hundra i månaden att ställa en DNS server hos någon annan leverantör så ska man inte förvänta sig så mycket av ett sådant företag. Visst kanske man inte kan kräva så mycket för priset man betalar, men många avbrott beror endast på grov vårdlösthet från deras sida att verkligen ha så dålig infrastruktur. Dom skriver ju inte precis på deras sida hur dåliga dom är i verkligheten på den punkten. |
Citat:
Om man trots det köper ett webbkonto får man helt enkelt skylla sig själv när skiten åker ner. Det måste du väll hålla med om? Det är inte Loopia som har fel i det här fallet, det är kunden. Man kan väll säga att kunden var "dum" nog att välja ett webbhotell utan redundant ström. Att sedan lägga en vinstgivande verksamhet som man förlorar mycket pengar på om den verkligen inte finns uppe 24/7 är ju bara ännu dummare. |
Hur många av Loopias kunder har varit inne på WN och läst om Loopia? Loopia själva på sin sida skriver ju att allt är gröna skogar.
Tror nog att folk tänker att ett företag som är ett av Sveriges största borde ha bättre än så? Hur kan man ens kalla sig ett seriöst företag med så många kunder och domäner och till och med en dns tjänst och inte ens kan lägga några hundra i månaden att ställa en DNS server externt utan att ha allt som en single point. Det är mer än grovt vårdlöshet i beteende tycker alla fall jag. |
Citat:
Just detta tycker jag är mkt konstigt eftersom DNSerna är så viktiga, det kan ju handla om tusentals domäner som går ner i fall DNSen ryker. |
Nu är det ju så att när jag, och säker fler med mig, valde Loopia 2005 så var de utsedda av ....Internetworld (?) tror jag....till sveriges bästa webhotell. Jag surfade runt lite och var och bildade mig uppfattningen att Loopia var bra, det fanns ingen information om att något skulle vara dåligt. De var bland de dyrare webhotellen så att jag skulle ha valt dem av snålhet eller nåt är inte sant. Så bara för att jag är Loopiakund är jag ingen idiot som inte kollar upp vad jag får.
Ända tills e-poststrulet har allting fungerat helt perfekt. Då hoppas jag förstås att de ska lösa problemet och att allt sedan ska fungera lika bra som tidigare. En tabbe kan de ju få göra, fast detta var ju en extremt jobbig tabbe, det medger jag. Skulle jag skaffa webhotell nu så skulle jag förstås skaffa mig ny information, jag skulle hitta exempelvis den här tråden och förmodligen då inte välja Loopia. Ni som vill omyndigförklara oss som valde Loopia för några år sedan - lägg ner! Vad tycker ni att ni bidrar till tråden genom att skriva "Skyll er själva!". |
Jag tycker inte att man ska "skylla sig sjalv" for att man valde Loopia, men om man jamfor med diskussionen nar PRQ gick ner efter tillslaget, var kommenterarna mycket "hostar man sig pa piratebays servrar ber man om problem".
Nu ar allting Loopias fel. Har man affarskritiska system, sa borde man kanske ladda lite tid pa att kolla upp sina samarbetspartners. Har man bara en vanlig hemsida etc sa behover man kanske inte det. |
Äh, det är inget fel på Loopia. Det är fortfarande ett väldigt bra webbhotell. "Tomma tunnor skramlar mest" - Det gäller tyvärr även på WN.
/S |
Jag kan idag avslöja Loopias nya användarvillkor som kommer introduceras 1 jan 2009 för alla tjänster hos Loopia. Användarvillkoren är mer anpassade till det nya Loopia, samtidigt som dom innebär en stor kostnadsbesparing när supportpersonal kan sägas upp.
§1. Loopia gör aldrig fel. §2. Om Loopia gjort fel, se §1. Dessa nya villkor kommer göra att Loopia från 1 jan 2009 inte längre kommer behöva betala kompensation för sina dagliga avbrott. |
Jag har en delay på 12 timmar på min mail så jag fick erbjudandet lite efter er andra.
Jag ska helt klart välja 1gb extra utrymme. Det är kanon ju! Tack för julklappen Loopia! |
Usch vad ni klagar.
Vad glada att ni får kompensation överhuvudtaget. Ni ska inte ha ett skit som är så satans otrevliga. |
Citat:
|
Citat:
Patrik, du brukar va rätt duktig på att klaga på andra och flamea sönder folk här på forumet. Men denna gång anser jag faktiskt att det är berättigat. Jag tycker det är SKAMLIGT av loopia att inte sprida ut sina DNS servrar på olika geo-lokala platser. Varför inte hosta en ns5.loopia.se hos PatrikWeb tex? Känns som det kanske behövs. Nu vart jag personligen inte berörd av mailen, då jag "alltid" använt gmail/google apps. Men DNSen är ju en annan sak, där använder jag faktiskt loopia. Men men, snart blir det egen bind9 som gäller, fungerar ju inte att lita på nån längre. Alla verkar vara lita sviniga och snåla på både bandbredden, redundans och allt därtill. |
Förövrigt har jag faktiskt inte ens fått erbjudandet.... klagade jag inte tillräckligt tro?
|
Tez: Mailen ligger fortfarande nere. Kanske därför :)
|
Citat:
|
Är det någon som tänker kräva någonting annat i kompensation och i så fall vad?
|
Citat:
Om du säger vad du har missat så kanske jag kan förklara för dig? |
Citat:
För övrigt är det inte bara kunderna själva som drabbas, utan också vi konsulter som någon gång rekommenderat en kund att välja Loopia som hosting-alternativ. När det sedan fungerar såhär dåligt så ser det ju inte direkt bra ut. Nej, det verkar finnas mycket att göra fortfarande på webbhotellsmarknaden. Serwage är det enda som fungerar någorlunda för priset av en hamburgare per månad. :) |
Humor. Kompensation? De har verkligen inte höga tankar om sina kunder på Loopia. Det är ju ett betydligt bättre val att inte ge någon kompensation alls än att spotta ur sig det där.
|
Idag sa jag upp mitt hotell, ska testa binero istället.
|
Det är ju en otroligt skön kompensation!
Tänker på alla telefonförsäljare som ringer och erbjuder fritt första år av sin produkt: Istället för att erbjuda gratis påbyggnad så får man det här som "kompensation". Hälften av kunderna kommer ta det första valet, glömma att säga upp tillägget och får sedan en faktura på 2000 extra när nästa år skall betalas. =) Annars är det ju så att om ni fyller upp den extra gigabyten så kan ni ju inte säga upp tjänsten för då förlorar ni en gig meddelanden.. hehe. Har ju svårt att tänka mig att Loopia gör detta avsiktligt. Trots allt är det ju ett hotell som funnits ett tag, är billiga och fram till problemen varit relativt bra, eller? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson