WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vad behövs för att leva på annonsutrymmen? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=32512)

lilljebjorn 2008-10-12 12:44

Hej!

Nu finns säkert det här redan besvarat om man verkligen letar.
Men i runda slängar:
Hur många besökare per månad behöver man för att kunna leva på reklamintäkter.
Låt oss säga en inkomst på: 20 000:-/månad. samt: 100 000:- /månad.

Jag utgår ifrån konceptinriktade siter, t ex. Inom fotografering, nattklubbsliv, heminredning,resor mm.
Jag siktar även på en kombination av:
Sms-tjänster, annonseringsprogram samt bannerförsäljning.
Personligen har jag svårt att få fram någon form av snitt att räkna på, därför undrar jag om någon av er vet realistiska siffror att räkna på.

Låt oss säga att jag har:
3 ganska stora webbplatser i drift som genererar återkommande besökare på ett relationsbyggande vis, samt har viral-effect till följd av konceptets utformning. Kalla det "minicommunities".

Jag har gjort vissa undersökningar och kollat upp vad andra företag tar betalt för banners.
Det som inte framgår är hur lätt det är att sälja utrymmena och hur mycket rabatt de kanske ger osv.

Kan någon göra en verklighetsgrundad bedömning på hur många besökare jag behöver för att nå upp i min summor?
Baserat på: Sms, banners samt snitt för Annonseringsprogram.
(förutsätt att tjänsterna håller mycket hög klass; koncept- och designmässigt)

Tacksam för svar via PM.

Mvh

hnn 2008-10-12 13:51

Enklast är väl att pröva dig fram.

TonyL 2008-10-12 13:52

Det hade ju varit trevligt för mig att veta med.
Tack

Conny Westh 2008-10-13 01:53

För det första är frågan om du menar i bruttolön, nettolön eller intäkter exklusive moms till företaget (är det AB, HB/KB, enskild firma). Svaret på dessa är helt avgörande för att veta hur mycket skatt och övriga kostnader man ska räkna med.

Du kan ju definirtivt utesluta hobbyverksamhet med de belopp du angett oavsett intäktsmodell, det måste ske på professionell-/bolags- basis.

Men vid vanlig bannerannonsering med vanliga annonser som kan riktas till alla så finns det en tummis på ca 0,5-2 SEK per unik månadsbesökare.

För 20 000 SEK i intäkter exklusive moms blir det mellan 10 000-40 000 unika besökare per månad.

För 100 000 SEK i intäkter exklusive moms blir det mellan 50 000-200 000 unika besökare per månad.

Menar du nettolön så får du multiplicera företagsintäkterna och besökssiffrorna med 3-4 gånger.

Detta är ett sätt att räkna, det finns fler varianter.

Ett generellt råd är dock att inte ha för höga ambitioner och inte splittra gracerna som du verkar ha tänkt. Bättre är att fokusera på en riktigt bra site och se till att den blir riktigt riktigt bra, det kräver normalt så mycket arbete så du kommer knapast att ha tid med så många olika.

Ju fler siter du sätter upp desto fler konkurenter kommer du att få. Många av dina konkurenter är proffs inom respektive område och ingen kan vara bästa på alla områden. FOKUSERA FOKUSERA FOKUSERA KVALITET KVALITET KVALITET.

Gustav 2008-10-13 03:45

Jag tycker att Connys tummis på 0,5-2 kr per unik besökare låter helt vansinnigt hög för en annonsfinansierad sida. Jag lever på mina webbsidor. Jag lever gott på dem och jag anser mig vara bra på det jag gör. Nu är jag visserligen ingen expert på annonsfinansierade sidor, eftersom mitt fokus ligger på e-handel. Men jag kommer inte i närheten av 50 öre per unik besökare på mina annonsfinansierade sidor. Möjligen på mina extremt nischade sidor, men dessa har normalt få besökare.

Conny, hur kommer du fram till dina siffror? Normalt så ger ett klick på en annons inte mer än 3-4 kr. En normalt CTR ligger på kanske 2 %. Det ger ett genomsnittligt värde på 0,07 kr per besökare.

20 000 kr/mån = 285 714 besökare/mån

Med så många besökare så kan man naturligtvis börja ta betalt för själva exponeringen och inte bara klicken. Det innebär att man kan sälja annonser till betydligt fetare månadspriser och inte enbart dra in pengar genom PPC som i mitt exempel. Men man måste komma upp i ganska extrema besökarantal innan man kan börja ta bra betalt. Min erfarenhet är att antingen tjänar man riktigt bra på en webbsida, eller så tjänar man nästan ingenting alls. Det finns knappt något mittemellan.

Med en kvarts miljon besökare så får man räkna på ett helt annat sätt än det jag räknade på här. Men har man inte mer än ca 40 000 unika i månaden så tror jag att min kalkyl blir ganska rättvisande. Att 40 000 unika skulle kunna ge 20 000 kr i intäkter håller jag för mycket osannolikt. Den som inte håller med mig får gärna skicka PM. Jag är i så fall mycket intresserad av att växla några ord med dig.

Observera att jag utgår ifrån Google Analytics sätt att mäta unika besökare i mina uträkningar. Beroende på vad man avser med en unik besökare så antar jag att siffrorna kan se väldigt annorlunda ut. Som alltid så är det svårt att veta om vi ens pratar om samma saker här. Mina siffror är förövrigt före skatt, men exkl moms.

Conny Westh 2008-10-13 04:01

Kinza har ca 150 000 unika besökare per månad och får ca 75 000 SEK per månad, det betyder 0,5 SEK per unik månadsbesökare. Hon kan tjäna mer men har normalt inte så många annonser på sidan, vet ej varför dock. om det är frivilligt eller inte. Jag tror inte Kinza använder Google.

Detta fakta har jag hämtat från en tidningsartikel (i expressen tror jag det var) för någon månad sedan.

Vi hade detta ämne uppe här på WN (http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...,and,75000&s=wn) i samband med tidningsartikeln, mina siffror var helt i linje med övriga här på WN, några tyckte dock att de var lite låga.

Observera oxo att jag angav "unika besökare per månad" vilket är något helt annat än "per besök" eller "unika besökare per dag".

Magnus_A 2008-10-13 10:12

Connys siffror är helt rimliga.

jonny 2008-10-13 10:51

Det varierar fruktansvärt beroende på målgrupp. Dessutom är det lättare att sälja annoser per impression och annat om man har många besökare.

Den av mina sidor som går bäst och har rimlig trafik ger mig 0,1-0,2 kr per unik besökare räknat per månad.

Å andra sidan har jag en webbplats med under 10 besökare per dag i genomsnitt som ger mig drygt en krona per besökare.

TonyL 2008-10-13 11:18

Jag upplever 45 öre per unik besökare.
Runt 16 000 unika besökare/månad.
Går starkt uppåt, med 30% ökning per månad, under höst och vår månader.
Sommarmånaderna var en svacka, och verkade inte gynna ökning heller.
Startade för 10 månader sedan.
Har bara en sida jag jobbar med nu, men .se, funderar på att starta .com adress
om jag kommer på något ämne. Men tar till mig ovannämnda råd att fokusera
med kvalité. Särkiljt när jag fortfarande ser stark ökning.

lilljebjorn 2008-10-13 14:12

Tack för svaren:
Det blir antagligen via AB, eller HB.
Kvalitet ser jag som en självklarhet.

En sak som jag undrade som inte riktigt besvarades:
Hur lätt är det att sälja bannerutrymme? Måste man anstränga sig som fan och ha säljare som ringer runt eller går det rätt lätt? Låt oss säga att man vill sälja en banner till "coca cola" eller liknande, alltså inte via annonseringsprogram, utan via direktkontakt med kundens marknadsansvarige etc.

En sak till jag undrar:
Någon som har någon form av statistik på hur frekvent användandet av sms och mms tjänster i stil med "highlight" generellt sett är, räknat mot unika besökare per månad?
Typ som på lunarstorm eller snyggast.se eller något dylikt.

Låt oss säga att man ville ha en sms-tjänst som kostade mellan 25 och 100 Sek att använda. Hur mycket kan man tjäna per skickat sms/mms? (har inte koll på kostnaderna, så om någon vet det är jag tacksam för infon)

Mvh

lilljebjorn 2008-10-13 14:13

Citat:

Originally posted by hnn@Oct 12 2008, 13:51
Nej jag har inte för avsikt att slösa tid och liv på att prova mig fram till befintlig kunskap.

Davve 2008-10-13 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av lilljebjorn
Citat:

Ursprungligen postat av hnn

Nej jag har inte för avsikt att slösa tid och liv på att prova mig fram till befintlig kunskap.

Hehe, sådana kommentarer gör säkert att du får hjälp här :)

Citat:

Hur lätt är det att sälja bannerutrymme? Måste man anstränga sig som fan och ha säljare som ringer runt eller går det rätt lätt?

Är du inte villig att jobba för dina pengar kommer du förmodligen inte att lyckas att få några heller. Det finns inga genvägar och inget är lätt, inte heller på nätet där miljontals nya sidor öppnas varje dag.

Men din inställning tror jag att det är bättre om du går till ett vanligt jobb och får betalt den 25-e varje månad ist :)

Alla som driver eget vet att det tar 5 år minst innan man kan jobba 8 timmar per dag, innan dess jobbar man oftast dygnet runt och timmarna saknas ändå.

lilljebjorn 2008-10-13 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av Davve
Citat:

Originally posted by -lilljebjorn@Oct 13 2008, 14:13
Citat:

Ursprungligen postat av hnn

Hehe, sådana kommentarer gör säkert att du får hjälp här :)

Citat:

Hur lätt är det att sälja bannerutrymme? Måste man anstränga sig som fan och ha säljare som ringer runt eller går det rätt lätt?

Är du inte villig att jobba för dina pengar kommer du förmodligen inte att lyckas att få några heller. Det finns inga genvägar och inget är lätt, inte heller på nätet där miljontals nya sidor öppnas varje dag.

Men din inställning tror jag att det är bättre om du går till ett vanligt jobb och får betalt den 25-e varje månad ist :)

Om det inte framgick: Jag undrar hur svårt det är att sälja banners.

Alla som driver eget vet att det tar 5 år minst innan man kan jobba 8 timmar per dag, innan dess jobbar man oftast dygnet runt och timmarna saknas ändå.

"min inställning"?

Vad svamlar du om?

Är det konstigt att jag frågar de som vet hur mycket det är rimligt att räkna på istället för chansar mig fram?
Jag gör förundersökningar innan jag sjösätter ett projekt och riskerar både kapital och anseende.

Beträffande dina pinsamma 10 rader som bara har för avsikt att befästa din egen "image" som en som "kan det där med företagande" så tycker jag mest att det är plumpt och enfaldigt och tråkigt att du inte istället kan tjäna anseende via din webbplats så kanske du slipper klanka ner andras projekt och förundersökningar.

Ja men snälla: "Men din inställning tror jag att det är bättre om du går till ett vanligt jobb och får betalt den 25-e varje månad ist :)" <- ska jag ens börja kommentera det där?

"ingenting är lätt"
Jo, det hela är mycket lätt: Man har en bra idé, man förbereder sig noga, man räknar och marknadsför och sköter sin tjänst i största möjliga proffesionella anda samt erbjuder spjutspetskompetens eller åtminstone någon form av unikum.
Man jobbar relationsbyggande och win-in inriktat. Kan det bli lättare?

Med din inställning att man ska "testa sig fram" istället för att ta reda på siffror och fakta och göra förundersökningar/marknadsundersökningar så förstår jag om det tar dig 5 år innan du kan jobba 8 timmar om dagen.
Har man dessutom inga nyskapande ideér eller någon kreativ ådra så blir det säkert ytterligare komplicerat.
Kan man inte sälja sitt företag och sina ideér så får man klanka på andras, eller hur!

Avslutningsvis så jobbar jag gärna för mina pengar.
Men jag jobbar gärna inte i onödan.

Det är i min värld grymt amatörmässigt att vara:
1. Oförberedd (inte fråga först, testa sig fram)
2. Ineffektiv (inte försöka få jobba så lite som möjligt)

ztream 2008-10-13 15:19

Är det inte lite hyckleri att försöka jobba så lite som möjligt men be folk på WN dela med sig av sin kunskap gratis?

Detta är ett forum inte arbetsförmedlingen. Här ger och tar vi. Gillar man inte det konceptet kan man gå till biblioteket och slå upp saker i NE.

Davve 2008-10-13 15:23

lilljebjorn, mitt inlägg var inte menat att vara nedlåtande mot dig som person men din inställning är inte företagssam, allt kräver mycket jobb och eget företag kräver mer än allt annat.

Vill du veta hur svårt det är att sälja banners, är det bästa sättet att försöka sälja, då märker du hur lätt/svårt det är.

lilljebjorn 2008-10-13 15:39

Citat:

Originally posted by ztream@Oct 13 2008, 15:19
Är det inte lite hyckleri att försöka jobba så lite som möjligt men be folk på WN dela med sig av sin kunskap gratis?

Detta är ett forum inte arbetsförmedlingen. Här ger och tar vi. Gillar man inte det konceptet kan man gå till biblioteket och slå upp saker i NE.

Jag svarar gärna i de trådar där jag kan vara behjälplig.

Effektivitet:
Att tjäna så mycket som möjligt på så lite arbete som möjligt.
Är det någon som inte håller med om att det är en egenskap som karaktäriserar de flesta väldigt framgångsrika människor?
Noggranhet/förberedelser: Att inte ta risker i onödan.

Var det svar på hycklerifrågan?
Meningen med ett forum är väl att man ska kunna komma i kontakt med kompetens och kunskap?
Och att de som har någon form av kompetens, ska kunna tjäna på att alla delar med sig av kompetensen/kunskapen.
I min värld är inte forumet till för att snacka om vädret elle nyheter, utan för att befrämja E-kommers och föra människor inom E-kommers samman så att de kan diskutera och utbyta erfarenheter etc.
Jag kanske har missförstått det.

Det kanske är missunsamma och snålas klubb för att skratta åt när andra gör misstagen de redan har begått.

Sen kanske det ligger något i:
Den som kan berätta hur det är, vet bevisligen hur det är, eller hur!
Kanske man tjänar på att dela med sig lite iallafall?

;)

Magnus_A 2008-10-13 15:56

Citat:

Originally posted by lilljebjorn@Oct 13 2008, 14:12

Hur lätt är det att sälja bannerutrymme? Måste man anstränga sig som fan och ha säljare som ringer runt eller går det rätt lätt? Låt oss säga att man vill sälja en banner till "coca cola" eller liknande, alltså inte via annonseringsprogram, utan via direktkontakt med kundens marknadsansvarige etc.

Till saken:
Att sälja bannerutrymme direkt till kund är lättare om du har mycket trafik. Har du inte det är är du i princip hänvisad till annonsystem typ google och affiliate. Om du är mycket hårt nischad är det också lättare.
Ditte exempel med Coca-Cola är typiskt nej om du inte tillhör typ topp 100 av svenska sajter.
Och du måste i så fall ha en säljare som kan bearbeta de köpare som finns och deras mellanhand: mediabyrån.
För köparnas del är det främst en fråga om volym: det går åt för mycket tid att administrera en massa småsidor, antingen buntar man ihop dom i ett affilliateprogram eller så låter man mediebyrån välja, och då väljer dom bland de största sidorna.
En mycket ungefärlig tumregel är väl cirka 5000 ub/vecka som minimum innan man börjar bli attraktiv för en starkt nischad köpare. Har man bra relationer till företagen i branschen och kan leverera högklassig trafik kan det gå med mindre besökare än så, har sett exempel på neråt 1000 ub/vecka som kan kapa åt sig annonsering.
Har du en onischad målgrupp får du bli bra mycket större för att vara attraktiv för medieköparna.
Formel: Intäkter = Kvantitet x Kvalitet på trafiken

digi 2008-10-13 16:00

Citat:

Originally posted by Davve@Oct 13 2008, 14:15
Hehe, sådana kommentarer gör säkert att du får hjälp här
*host*
Citat:

några av oss även här haft annat för sig i sin uppväxt än att sitta 20 timmar framför burken varje dag
*host*

Nej men jag håller med Davve faktiskt, helt klart bäst att prova sig fram :) Men lite info är aldrig fel :)

jonny 2008-10-13 17:37

Citat:

Originally posted by lilljebjorn@Oct 13 2008, 14:12
Låt oss säga att man ville ha en sms-tjänst som kostade mellan 25 och 100 Sek att använda. Hur mycket kan man tjäna per skickat sms/mms? (har inte koll på kostnaderna, så om någon vet det är jag tacksam för infon)

Ungefär 50% försvinner i direkta avgifter till operatörer och liknande.

ztream 2008-10-13 18:01

Citat:

Originally posted by lilljebjorn@Oct 13 2008, 15:39
Jag svarar gärna i de trådar där jag kan vara behjälplig.

Effektivitet:
Att tjäna så mycket som möjligt på så lite arbete som möjligt.
Är det någon som inte håller med om att det är en egenskap som karaktäriserar de flesta väldigt framgångsrika människor?
Noggranhet/förberedelser: Att inte ta risker i onödan.

Var det svar på hycklerifrågan?
Meningen med ett forum är väl att man ska kunna komma i kontakt med kompetens och kunskap?
Och att de som har någon form av kompetens, ska kunna tjäna på att alla delar med sig av kompetensen/kunskapen.
I min värld är inte forumet till för att snacka om vädret elle nyheter, utan för att befrämja E-kommers och föra människor inom E-kommers samman så att de kan diskutera och utbyta erfarenheter etc.
Jag kanske har missförstått det.

Det kanske är missunsamma och snålas klubb för att skratta åt när andra gör misstagen de redan har begått.

Sen kanske det ligger något i:
Den som kan berätta hur det är, vet bevisligen hur det är, eller hur!
Kanske man tjänar på att dela med sig lite iallafall?

;)

Ja det var ett bra svar, men du behöver inte bli så sur när folk ger dig tips även om de suger.

Ber man om åsikter så kommer de vara personliga och vinklade även om man gillar det eller inte.

Sen tycker jag Davve har en poäng i det han säger, men du också.

Att jag inte gett dig konkreta siffror är för att det inte går att ge ett bra svar utifrån det du berättat. Hade du berättat mer om målgrupp, idé och liknande hade det varit lättare att besvara.

Jag har sidor med 0,1kr i CPM upp till typ 1000kr i CPM så spannet är enormt.

Gustav 2008-10-14 01:30

När jag först såg den här tråden så var jag övertygad om att den skulle spåra ur direkt. Det var förmodligen bara Connys tidiga och seriösa svar som räddade tråden. Att fråga hur långt ett snöre är och att be om svaret via PM brukar leda till spydiga kommentarer på WN. Vi kan kalla det för kamratuppfostran eller pennalism.

I vilket fall så presenterades det en hel del siffror i den här tråden, som gör den till en av de mer intressanta på WN hittills ur mitt perspektiv. Jag tjänar ca 100k mindre per månad än vad jag skulle kunna göra enligt de siffrorna som presenteras här. Jag har aldrig haft något större intresse av att visa annonser på mina webbsidor, men det har ändrats i och med svaren i den här tråden. Jag tror fortfarande att ni gör glädjekalkyler, men jag kommer förmodligen att se över mina webbsidor den kommande månaden.

Jag hoppas att det finns flera som vill bidra med statistik. De flesta här på WN borde ha någonting att säga om intäkter från annonser.

grazzy 2008-10-14 01:43

Jag har sidor där 30k ub/månad generar ett par dollar och alla intäkter kommer från alternativa annonsformer där annonsörerna betalar för att material skall synas (men det är inte banners). Det är dock fortfarande långt långt under ens 1:- per besökare, vi pratar ören. Sen så har jag sidor där jag tjänar runt 1 dollar per besökare.

Säger detta dig nånting? Antagligen inte. Vill du göra en bra och rolig tjänst kommer du till största sannolikhet att tjäna mindre pengar eftersom besökarna är där för tjänsten. Om du istället gör en affiliate-sida kan du till och med tjäna pengar på att köpa trafik till den eftersom du gör en sådan vinst på varje besökare. Fast baksidan där är att dina besökare antagligen inte kommer att besöka dig igen.

Det finns ett par nischer där de två sidorna av myntet möts och lyckas man hitta en sådan är det såklart helt suveränt, men rent generellt tycker jag att besökare är ett dåligt sätt att avgöra hur mycket pengar du kommer att tjäna (även om du kan räkna med en miniinkomst). På en hyfsat normal sida som inte är alltför spännande för användaren brukar jag räkna med någon procent i CTR och ca 12 cent per klick. Det ger med andra ord att du tjänar runt $1,2 per tusen besökare (via adsense). Kan du hitta någon som betalar dig för CPM eller fyller sidan med reklam kan du såklart tjäna mer, men det gynnar sällan din sida i längden.

Conny Westh 2008-10-14 01:52

Citat:

Originally posted by Gustav@Oct 14 2008, 01:30
När jag först såg den här tråden så var jag övertygad om att den skulle spåra ur direkt. Det var förmodligen bara Connys tidiga och seriösa svar som räddade tråden. Att fråga hur långt ett snöre är och att be om svaret via PM brukar leda till spydiga kommentarer på WN. Vi kan kalla det för kamratuppfostran eller pennalism.

I vilket fall så presenterades det en hel del siffror i den här tråden, som gör den till en av de mer intressanta på WN hittills ur mitt perspektiv. Jag tjänar ca 100k mindre per månad än vad jag skulle kunna göra enligt de siffrorna som presenteras här. Jag har aldrig haft något större intresse av att visa annonser på mina webbsidor, men det har ändrats i och med svaren i den här tråden. Jag tror fortfarande att ni gör glädjekalkyler, men jag kommer förmodligen att se över mina webbsidor den kommande månaden.

Jag hoppas att det finns flera som vill bidra med statistik. De flesta här på WN borde ha någonting att säga om intäkter från annonser.

Jag måste tacka för komplimangen...

Mycket av intäktsmöjligheten styrs av vilken typ av information man har på sin sida (Porr kanske ger annorlunda CPC än mobiltelefoner för att ta ett exempel). Har man lagt ned mycket arbete på att lägga in genomtänkt och relevant information för en strikt begränsad och tydlig målgrupp får man mycket högre betalning per klick, klickpriset varierar dessutom kraftigt över tiden (i alla fall för mig).

Enligt kanalstatistiken i Google AdSense så har jag idag själv ett CPM på 5,16-12,79 USD (30,96-76,74 SEK), CTR på ellan 1,47%-8,24% snitt 3,55% och ett CPC på mellan 0,063-0,41 snitt 0,36 USD (0,378-2,46 snitt 2,16 SEK). Jag har en kundsite som har ett omvandlingsfrekvens på drygt 15%.

TonyL 2008-10-16 15:37

Jag är glad att dollarn gått upp på kort tid, ett par månader, från 5,90 till 7,41 senast igår.
Toppen att få adsense pengar, nu när intäkterna är över 1 000 dollar i månaden, så gör ju dollarn en 1 500 kr i ökning.

Bara det inte blir dyrare att köpa annonser på de ord man vill. Fast matematiskt borde det väl bli det. Men det är ju auktion, och auktionen behöver ju inte följa dollarn :) Dvs det är kanske färre som vill köpa till dyrare dollar, men trots allt så många att våra intäkter följer dollarn uppåt. Jag vet lite snårigt, men jag tror jag tänkte rätt :)

digi 2008-10-16 15:52

Citat:

Originally posted by TonyL@Oct 16 2008, 15:37
Jag är glad att dollarn gått upp på kort tid, ett par månader, från 5,90 till 7,41 senast igår.
Toppen att få adsense pengar, nu när intäkterna är över 1 000 dollar i månaden, så gör ju dollarn en 1 500 kr i ökning.
Bara det inte blir dyrare att köpa annonser på de ord man vill. Fast matematiskt borde det väl bli det. Men det är ju auktion, och auktionen behöver ju inte följa dollarn Dvs det är kanske färre som vill köpa till dyrare dollar, men trots allt så många att våra intäkter följer dollarn uppåt. Jag vet lite snårigt, men jag tror jag tänkte rätt

Sorry för väldigt mkt OT men jag måste fråga TonyL: vad är tanken med teckenspråks-delarna på din hemsida (den du har i profilen)? :)

TonyL 2008-10-16 16:59

hej
Nu vet jag inte exakt var du menar, för jag kan säga att de sidor som ligger under huvuddomänen, är övertagna, samt snabbt modifierade, då det var många sidor. Jag kan tänka mig att det fanns teckenspråk delar tidigare på siten, men jag tog bort dem, då jag trodde jag inte hade rätt att överta dem, pga bildrättigheter. Vad jag förstår ligger det väl en del kostnad osv, att göra nya, alternativt använda de gamla. Så jag avvaktade med dem. Det är subdomänerna som är mina gullisar nu.

En sak i taget. Och tyvär ligger väl teckenspråk, en bit ned på "to do" listan. Då jag till skillnad från tidigare ägare inte har ekonomiska resurser, av större mått ännu.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson