![]() |
Undrar ofta vilken ålder ni på forumet har och jag undrar om inte ni skulle kunna (admin) sätta in en liten rad under avataren någonstans: t.ex. "Ålder: 18år". Ni har ju när medlemmarna fyller år så det borde väl inte bli så jättesvårt? :)
Någon mer som tycker som jag? *EDIT* Blev ett konstigt "i" i rubriken, kan någon editera, det känns jobbigt. :( *EDIT* |
vavava tänker du inte pjata med oss <15 sen då eller? lol stfu plz n00b.
|
Det hade förmodligen inte skadat, jag röstar för att funktionen ska implementeras.. :)
|
Citat:
|
Citat:
Inte kul för oss som börjar närma oss 40... Man kommer väl att bli tilltalad farbror i fortsättningen :D // Mats |
Citat:
|
Varför vill du veta åldern på inläggarna? "Åldersrasism" är hög nog som den är. Om åldern är en brist så vet man att det är en brist som med 100% går bort med tiden.
/Hannes |
Sir eller Herr Mats! :D
|
Citat:
Och Mats inlägg var kul. :lol: |
Jag tycker också att det skulle vara intressant att se ålder...
Tycker dock inte att ålder spelar någon större roll i dessa sammanhang utan det är kunskapen som personnen besitter som är det vässentliga... Jag vet redan nu vilka som är intressanta att läsa inlägg av och vilka man lungt kan hoppa över, lovar att det kommer inte att ändras även om det står 8år under avataren på de personner som jag tycker skriver intressanta saker. En annan sak som skulle vara roligt var om alla hade avatarer och dessa skulle då gärna få innehåla en bild på personnen bakom avataren. |
Citat:
Jag tycker att det borde vara möjligt att endast fylla i vilket år och/eller månad man är född. Visst, funktionen med födelsedagar blir ju lidande. |
Citat:
Annars tycker jag det är en bra grej att skriva ut åldern under avataren. Det kanske inte fungerar på andra forum (då yngre blir utdömda för deras låga ålder), men WN ser jag vara nog proffessionellt för användarna inte ska dömma ut folk p.g.a. åldern. Jag är bara 20 bast t.ex. |
Folket som besöker WN regelbundet tror jag inte kommer tillämpa åldersrasiscm eftersom att de flesta är väldigt professionella. Dock så är det inte helt otroligt att annonserande företagare hellre tar en 25åring än en 16-åring som fortfarande går i plugget till sina projekt, även om den senare har mycket mer erfarenhet, kunskap m.m. eftersom att 25åringen är en juridisk person och förmodligen har F-skatt(med tanke på vad det är för folk här.). En variant är att lägga den informationen i profilen istället för under avataren, alternativt att den inte syns för folk som har gjort färre än 20 inlägg precis som det är för att posta i feedback. Det kan nog säkerligen öka seriositeten med ålder och de problem som det medför.
Jag lägger en röst för, men med vissa krav |
Citat:
T.ex. bytbil.com killarna är unga men mycket framgångsrika :-) |
Vad är det som talar för att vi SKA ha ålder under avataren förutom "att det är kul" ? (nyfiken)
Själv tycker jag också att det skulle va kul hehe, men kanske inte så nödvändigt ... |
Citat:
|
Citat:
|
Kan inte någon sätta in en omröstning i denna tråden? Så kan vi se vad folk tycker. :)
|
Citat:
Citat:
|
jag har ställt in min ålder o lagt in en avatar ;)
|
Vad är egentligen meningen med att koppla varje skrivna inlägg till en ålder? Man kan ju klicka på namnet och få reda på det i profilen där all övrig information finns (dvs. om personen fyllt i allt). Att koppla inlägg till en person, hemsida och företag ger något, men att koppla ålder till varje inlägg uppbådar för det vissa säger inte kommer att ske (min åsikt). Det fyller inte heller någon större viktig funktion. Om t.ex. en person representerar ett stort företag, arbetar kanske på en supportavdelning där och är kontaktperson här på WN, supportpersonens ålder och företaget i sig har ju ingen egentlig koppling, det är kanske inte ens samma person som loggar in och skriver inläggen.
Men jag har egentligen ingen personligen emot om en sådan tjänst införs, bara att jag tror att det kan bli mer problem (inga världskrig kanske) än det ger. |
Vem bryr sig, vill du veta någons ålder kolla i profilen, vill personen att du ska veta hur gammal han/hon är så står det ifyllt.
|
Jag röstar emot. Ålder saknar (eller border sakna) relevans här.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson