WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vilka hemsidor ska få säljas här på WN? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=29689)

Martin™ 2008-06-02 19:55

Jag och Ara har tjafsat lite med varandra hurvida jag ska få försöka sälja min hemsida här på WN eller inte, men vi kom inte fram till mycket mer än att jag skulle växa upp och att han var gullig.

Hur stor tycker ni en sida ska vara för att man ska få sälja den här på wn? Jag tycker det är bra som det är nu när det finns stora, små, gamla och nya sidor i olika prisklasser!

(Och till moderatorn som kommer modderera den här tråden direkt när Ara anmält den.. skriv gärna ett argt PM och förklara varför du tog bort mina andra trådar, dom var det inget fel på!)

Citat:

Originally posted by "Martin"+--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE ("Martin")
Citat:

Originally posted by "Ara"+--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE ("Ara")</span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE ("Martin")</span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE ("Ara")</span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE ("Martin")</span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE ("Ara")<!--QuoteBegin--"Martin"@
<!--QuoteBegin--"Ara"
Citat:

Fatta att ingen här vill köpa din sidor.

testa sedo eller missdomain.

Haha, att du inte ens kan hålla dig borta när jag ber dig snällt. Förstår du inte att du förstör trådarna genom att gå off topic?

Det har varit flera som har varit intresserade av att köpa sidan men han som åkte iväg på semester har inte hört av sig, så därför sänker jag priset och hoppas på att någon av dom gamla eller en ny intresserad vill köpa sidan.

Jag vet som sagt inte vem du är.. men jag har sett dig förstöra eller i alla fall vara med och försöra alldeles för många trådar. Kan inte du hänga på Sedo istället?

Det är idioter som dig som "skräpar ner" wn.se med dina försäljningstrådar. Vad är det du inte fattar? sälj din skit någon annanstans.

Hur många gånger ska du försöka sälja din piratsida? ta och väx upp.[/b][/quote]

Haha, hoppas du inte tror att jag bryr mig om vad du tycker & tänker..

mvh
Martin[/b][/quote]

Hoppas du inte postar fler försäljningstrådar. Oj va konstigt din senaste tog dom visst bort. Sen kan du ju börja följa reglerna för forumet.

Du har fått många att skratta med dina inlägg.

Gå klart skolan innan du skriver något nästa gång.[/b][/quote]
Haha, du är som den lillasyster jag aldrig haft, irriterande men ändå lite gullig! :)[/b][/quote]

HAHA du är ju ett jävla skämt. HAHA.

Undra varför dom tar bort dina trådar? Det är nog för att du skriver så mycket bra saker....

Väx up

[/b][/quote]

Haha! Så, så lillasyster ta inte i så du spricker nu!

FEL
Medlemmen vill inte bli kontaktad genom forumets meddelandefunktion.

Detta privata meddelande har inte skickats
[/b][/quote]

Eclipse 2008-06-02 20:01

"Hur stor tycker ni en sida ska vara för att man ska få sälja den här på wn? Jag tycker det är bra som det är nu när det finns stora, små, gamla och nya sidor i olika prisklasser! "

Ja, det var väl bra skrivet! En bra sammanfattning.

Trådar med personligt påhopp bör undvikas. Kanske främst för de är så ointressanta och de tillför inget av värde.

Martin™ 2008-06-02 20:05

Citat:

Originally posted by Eclipse@Jun 2 2008, 20:01
Hur stor tycker ni en sida ska vara för att man ska få sälja den här på wn? Jag tycker det är bra som det är nu när det finns stora, små, gamla och nya sidor i olika prisklasser
Ja, det var väl bra skrivet En bra sammanfattning.
Trådar med personligt påhopp bör undvikas. Kanske främst för de är så ointressanta och de tillför inget av värde.

Även om den här tråden tas bort för att den är lite opassande så hoppas jag nån startar en ny därvi faktiskt kan diskutera vilka sidor som ska säljas.. det är alldeles för många säljes annonser som förstörs av off topicare.

EDIT: ändrade ett ord! :)

christian@eventkoll 2008-06-02 20:09

Citat:

"Hur stor tycker ni en sida ska vara för att man ska få sälja den här på wn? Jag tycker det är bra som det är nu när det finns stora, små, gamla och nya sidor i olika prisklasser! "

Ja, det var väl bra skrivet! En bra sammanfattning.

Håller med. Är man inte intresserad eller tycker en sida är för dålig eller för liten kan man vara tyst och låta bli att följa försäljningstråden...inte mer med det.

pokerstjärna 2008-06-02 20:20

De som håller på att förstöra dessa köp- och sälj trådarna (ni vet vilka ni är) tycker jag kan bli avstängda utan amnesti.
Bara för att man inte är intresserad av att köpa en produkt på ica (och den i regel är dyr jämfört med andra butiker) så går man inte och pratar med butikschefen om det.
- man ger fan i att köpa den.

Likaså är det här, om man upplever att något är väldigt dyrt eller det är "rent skit" som säljs, så låt bara bli förfan så mycket svårare är det inte?
Eller lider ni av tvångssyndrom? Man kan nästan börja ana.

Kristoffer G 2008-06-02 20:24

kan inget annat än hålla med...

Ara 2008-06-02 20:34

Jag har inget imot att folk säljer små/stora sidor.

Men att försöka sälja samma sida/domän upprepade gånger genom att bumpa/skapa nya trådar hela tiden ogillar jag och säkert många med mig.

Jag tycker också att det alltid ska finnas slutdatum på alla auktioner/försäljningstrådar så att dom inte lever och bumpas av säljaren i oändlighet samt ett lägstapris som säljaren vill ha.

Det blir ju inte mindre pajas av att det först en en säljtråd som blir en bytes-mot-roliga-saker-tråd, för att sedan sedan skriva att sidan är såld för att 3veckor senare lägga ut den igen till försäljning.

Det bästa är ju såklart om nån (moderator) Skriver ner tydliga regler innan det spårar ur totalt.

Alternativet är ju att ta betalt för att starta trådar i köp/sälj.

ps Martin börja med att följa reglerna och fylla i din profil.

Interface 2008-06-02 20:38

Självklart ska alla sorters sidor kunna säljas här på wn men om man postar domäner/hemsidor till priser som av majoriteten uppfattas som skrattretande så får man räkna med syrliga kommentarer, återigen DETTA ÄR ETT FORUM, om ni inte vill ha kommentarer så känn er fria att posta era annonser på missDomain eller blocket. Ibland kan dessa kritiska röster som vissa anser skräpar ner tråden fungera som konsumentupplysing för vissa, ibland är det rena bondfångeriannonser här på wn som inte skiljer sig mkt från dylika på blocket och då är "nedskräpning" av säljtråden en plikt! Sen får den eventuella köparen göra sig en egen åsikt, men ni säljare som vill censurera wn kan dra åt h*****e...

Martin™ 2008-06-02 20:48

Citat:

Originally posted by Ara@Jun 2 2008, 20:34
Jag har inget imot att folk säljer små/stora sidor.
Men att försöka sälja samma sida/domän upprepade gånger genom att bumpa/skapa nya trådar hela tiden ogillar jag och säkert många med mig.

Det blir ju inte mindre pajas av att det först en en säljtråd som blir en bytes-mot-roliga-saker-tråd, för att sedan sedan skriva att sidan är såld för att 3veckor senare lägga ut den igen till försäljning.

Om ni off topicare slutar skriva in skräpinlägg så försvinner ju trådarna längre ner i forumlistan där dom inte stör. Och att folk bumpar sina trådar kan ju ha många orsaker, som i mitt fall berodde det på att köparen inte hör av sig.

Magnus_A 2008-06-02 21:42

Varför inte ha samma regler som i "Förmedling av jobb och tjänster" Moderering innan publicering, endast trådskaparn får skriva. Inget tjafs alls! Vi kan moderera även trådskaparens inlägg, så blir det heldött och alla blir nöjda.

clonix 2008-06-02 21:51

Som Pokerstjärna skrev man kan tro att många här inne lider av tvångssyndrom!

Exempel:

Hej jag vill sälja min domän kallekula.se

(Sen är det så gott som ALLTID nån j-vel som börjar......

"Bara så ni vet så är kallekula.it ledig"

Liksom Vaf-n har det med saken att göra!??!?!

sasserdude 2008-06-02 22:29

alla...

Ara 2008-06-02 22:32

Citat:

Originally posted by Magnus_A@Jun 2 2008, 21:42
Varför inte ha samma regler som i "Förmedling av jobb och tjänster" Moderering innan publicering, endast trådskaparn får skriva. Inget tjafs alls! Vi kan moderera även trådskaparens inlägg, så blir det heldött och alla blir nöjda.
Mycket bra förslag.

"Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience."

Yepp 2008-06-02 22:32

Finns såklart två sidor av myntet, vilket gör att det är svårt att helt ta ställning för exakt vad som borde få kommenteras och inte kommenteras. I vissa fall håller jag helt klart med Interface om att det i vissa fall är bra med lite konsumentupplysning (som t.ex. när en användare försöker kränga samma "unika" design till någon för fjärde gången). Det finns helt klart en del som försöker köra lite fulknep, men sen tycker jag inte att det ska finnas någon direkt gräns för vilken typ av sidor som ska få krängas heller. Förhoppningsvis lär sig en säljare som försöker sälja något undermåligt till ett allt för högt pris ganska fort att hans prisbild är skev när ingen nappar.

Men det bästa vore väl helt enkelt om det fanns en fast mall för hur en annons ska se ut - som det är idag är det alltför ofta knapphändig information i många annonser, vilket leder till missförstånd, ändringar, "ena-hit-och-andra-dit" osv. Nästan så man misstänker att vissa utelämnar info för att kunna "bumpa tråden i smyg" så att säga...

Så för att sammanfatta ovan något luddiga resonemang är att det är svårt att sätta en klar gräns på relevanta kommentarer och de som icke är det - men jag tycker inte man ska häva möjligheten att kommentera / fråga i en tråd.
Alternativet att ta betalt är helt klart ett alternativ som skulle sålla ut och självsanera rätt kraftigt.

Och btw så tro mig att "kunder" i en matvaruaffär kommenterar, ifrågasätter och ställer de mest konstiga frågor och kommentarer angående priser, varuplacering och gud vet allt till såväl personal som butikschef... Fenomenet är på intet sätt unikt här, om man säger så...

christofer_a 2008-06-03 00:05

Steg för att inte kommentera dessa trådar som läsare:

1. Läs och bli upprörd. Sidan finns ju redan! Detta är en kopia!
2. Upprepa mantrat: Jag har inte med detta att göra tre gånger.
3. Gör det dom flesta lär sig redan som barn och lägg dig inte i.
4. Kvällen fortsätter lugnt utan stora meningslösa internetbråk(Varför vinna i nörd-OS?)
5. Sidan/domännamnet blev ändå inte sålt.

A.O 2008-06-03 00:22

Håller med om att det kan bli en hel del tjaffs. Men det är extremt bra för den mindre pålästa köparen att se när en sajt är ett plagiat eller om en säljare är oseriös.

Timofey 2008-06-03 02:10

Citat:

Originally posted by christofer_a@Jun 2 2008, 23:05
Steg för att inte kommentera dessa trådar som läsare:
1. Läs och bli upprörd. Sidan finns ju redan Detta är en kopia! ...
3. Gör det dom flesta lär sig redan som barn och lägg dig inte i.

Kan inte hålla med dig! Jag tycker att det är helt rätt att informera eventuella köpare om att sidan är kopierad.

pokerstjärna 2008-06-03 02:55

Citat:

Originally posted by Yepp@Jun 2 2008, 22:32

Och btw så tro mig att "kunder" i en matvaruaffär kommenterar, ifrågasätter och ställer de mest konstiga frågor och kommentarer angående priser, varuplacering och gud vet allt till såväl personal som butikschef... Fenomenet är på intet sätt unikt här, om man säger så...

Självklart kommenterar kunder varor och placeringar i butiken.
Ett varuhus eller stormarknad måste man räkna med att det alltid finns någon som klagar.
Men det kanske är relevant?
Hur ofta klagar folk på att något är för dyrt? du måste förstå att det var ett exempel med ica.

jonny 2008-06-03 08:38

Är det inte enklast att vi följer 6-månaders regeln så att vi slipper försök att gå runt den med folk som slänger upp sidor med ett färdigt template på för att sälja sitt nyregistrerade domännamn?

Vad gäller försäljningen i sig bedömde jag såväl säljare som diskussionen lika oseriösa. Vill du sälja en sida och få betalt med en halt hamster kanske det är dags att lägga ut en annons på blocket istället...

Martin™ 2008-06-03 08:58

Citat:

Originally posted by Qion@Jun 3 2008, 00:22
Håller med om att det kan bli en hel del tjaffs. Men det är extremt bra för den mindre pålästa köparen att se när en sajt är ett plagiat eller om en säljare är oseriös.

Ja, sånna saker tycker jag också är bra om man kan kommentera, så att låsa postning helt är ju inte jättebra. Men samtidigt så vore det ganska skönt att slippa läsa alla: "Öhh stavas inte hemmsida med ett m?" eller "Varför ska han köpa din domän för när sammadomän123.se är ledig?" eller "Hur kom du fram till det priset, jag kan göra en bättre hemsida på tre minuter.. utan dator!!!"

Martin™ 2008-06-03 09:09

Citat:

Originally posted by jonny@Jun 3 2008, 08:38
Är det inte enklast att vi följer 6-månaders regeln så att vi slipper försök att gå runt den med folk som slänger upp sidor med ett färdigt template på för att sälja sitt nyregistrerade domännamn?
Vad gäller försäljningen i sig bedömde jag såväl säljare som diskussionen lika oseriösa. Vill du sälja en sida och få betalt med en halt hamster kanske det är dags att lägga ut en annons på blocket istället...

Du tycks vara en typisk "Jag kan göra en bättre hemsida än dig på 3 minuter, din hemsida är inte värd mer än en halt hamster"-person. Varför rensade du inte bara bort off topic inläggen.. och varför raderade du sen min nya annons?

jonny 2008-06-03 09:17

Martin, efter att ha läst tråden var min slutsats att allt var ungefär lika off-topic - hela tråden i sig.

Du har lagt upp en enkel sida för att sälja domän och sidan i paket och undgå 6-mån-regeln.

Men framförallt har du fleratalet gånger ändrat förutsättningarna totalt. "Köp nu" 1 500 kr, du blir erbjuden det men vill ha mer pengar. Sen vill du byta mot något roligt och sen vill du ha mer pengar igen. Känns inte seriöst för fem öre.

Jag tar upp diskussionen i admindelen.

Martin™ 2008-06-03 09:41

Citat:

Originally posted by jonny@Jun 3 2008, 09:17
Martin, efter att ha läst tråden var min slutsats att allt var ungefär lika off-topic - hela tråden i sig.

Du har lagt upp en enkel sida för att sälja domän och sidan i paket och undgå 6-mån-regeln.

Men framförallt har du fleratalet gånger ändrat förutsättningarna totalt. "Köp nu" 1 500 kr, du blir erbjuden det men vill ha mer pengar. Sen vill du byta mot något roligt och sen vill du ha mer pengar igen. Känns inte seriöst för fem öre.

Jag tar upp diskussionen i admindelen.

Jag la upp en komplett hemsida för auktion, klart domänerna ska ingå om köparen vill ha dom! Sen att du tyckte att hemsidan var "enkel" kan ju få stå för dig, du är säkert mycket snabbare och bättre än mig på att både designa och koda. Men många andra tyckte i alla fall att jag gjort ett bra jobb med sidan.

Och att jag ändrade förutsättningar i auktionen var väll inte mycket att gnälla på, jag förklarade till och med varför om du läste sidan3 under inlägget om "Aras äventyr".

Jag tycker du kan länka hit då, ska bli spännande att se vad de andra i staff har att säga.

gummianka 2008-06-03 11:01

Men ni idiotförklarar ju er själva, som någon sa, ta 3 djupa andetag och surfa vidare, JAG behöver ingen som bertättar för mig vad jag bör eller inte bör göra, jag är högst kapabel att avgöra det själv, och den känslan tror jag dom flesta delar.

Lika lite som ni springer runt i andra affärer och förklarar för kunderna när dom plockar sina varor att man minsann kan köpa dom billigare i affären jämte, eller att du själv minsann hade kunnat baka en lika god tårta för halva priset, så behöver du inte göra det här heller. Vi får förutsätta att människor här är vuxna och kan ta eget ansvar för sina inköp, sen gäller såklart att man inte får vara bedräglig och att man agerar mot andra som man vill att dom agerar gentemot en.
Det är helt irrelevant i sammanhanget när jag står och demonstrerar en Pentax K100 att Samsung säljer ungefär samma kamera under ett annat namn, och kanske till och med hundra kronor billigare, det enda som händer är att kunden blir förvitrad och säkerligen går hem utan kamera, lyckligare ? knapast, man får ändå förutsätta att hon kom till butiken för att handla, eftersom hon ville ha/behövde en kamera...

Frågar ni mig (jag vet att ni inte gör det) så är det där "jag kan göra en bättre sida på 3 minuter" eller "såna som du..." höjden av att sätta sig gjälv på piedestal och är en typ av vuxenmobbing som inte ens hör hemma på ett vuxendagis som det här...

christofer_a 2008-06-03 16:03

Gummianka har helt rätt, vuxna människor som inte kan hålla i pengarna och köper skitsidor och skräpdomäner har nog större problem än att de inte kan skilja på kvalitet och skräp.

Om du inte är en sådan person som går till Siba och ställer sig och påpekar för varje kund att Sibas varor går att köpa billigare eller med bättre kvalitet på nätet så finns det väl ingen anledning att börja göra det på ett webmasterforum?

Jag tror faktiskt att det inte handlar om omsorg för oerfarna köpare utan snarare att det kan vara en stunds avkoppling att dra igång ett internetgräl.

Timofey 2008-06-03 16:36

Citat:

Originally posted by gummianka@Jun 3 2008, 10:01
Men ni idiotförklarar ju er själva, som någon sa, ta 3 djupa andetag och surfa vidare, JAG behöver ingen ...

Det måste vara precis sådana människor som går förbi utan att bry sig när någon rånar eller misshandlar någon annan på gatan.

Gustav 2008-06-03 17:09

En sak som borde vara enkelt fixat är att låsa alla trådar som är äldre än t ex 2 veckor i köp-och-sälj. Då finns det i alla fall en gräns för hur långt säljaren kan flytta fram sista datumet för auktionen, eller bumpa tråden.

I övrigt så får nog säljare leva med att potentiella köpare ställer obekväma frågor i säljtråden. Har man en smutsig buk så får man helt enkelt undvika att sälja webbsidor via WN. Sedan är det upp till moderatorerna att rensa trådar från inlägg som går allt för mycket offtopic.

Finns det ingen funktion i Invisionboard som gör att moderatorer och admins kan varna medlemmar? En varning ger avstängning i en dag. Tre varningar ger avstängning i 1 månad osv... Det borde väl inte vara så svårt att tillrättvisa troll, utan att nödvändigtvis behöva banna dem permanent? Det känns som om moderatorerna ser mellan fingrarna, eftersom det inte finns något bra sätt att hantera felsteg på. Att banna är ofta för hårt och därför gör moderatorerna ingenting.

gummianka 2008-06-03 17:09

Citat:

Originally posted by alltinggratis@Jun 3 2008, 16:36
Det måste vara precis sådana människor som går förbi utan att bry sig när någon rånar eller misshandlar någon annan på gatan.
Aha...så du vill likställa din insats här där du säger till alla som ska sälja/köpa en sida hur dåliga dom är med någon som har civilkurage (look it up) nog att ingripa vid ett rån....smart...jag ser vad du menar...not...

gummianka 2008-06-03 17:13

Men det är väl enkelt, alla ni som har så goda råd att ge till alla andra, jag antar att ni lyssnar till er själva och att ni är ytterligt framgångsrika i vad ni gör....

eliasson 2008-06-03 17:41

Citat:

Originally posted by Qion@Jun 3 2008, 00:22

Håller helt och hållet med.

Information om plagierat
En eventuell köpare ska kunna bli informerad, av allmänheten, att en sida kan vara plagierad utan att behöva vänta på att en moderatör granskar inlägget, då köpet redan kan vara igenom.

Diskutera feltolkningar
Vidare vill man ju även kunna diskutera, på en bra nivå, eventuella feltolkningar som faktiskt uppstår en hel del.

Bud
Sist men inte minst så anser jag att man ska kunna skriva i tråden utan granskning då det ofta handlar om budgivningar. Jag känner mig skeptisk, precis som med "Lägsta Bud sidor", att lämna ett ett bud i "PM" där säljaren faktiskt kan "bluffa" tidigare bud.

Kommentarer om ovanstående?

Magnus_A 2008-06-03 21:51

Äsch. Är man dåligt påläst och lättlurad får man ha tjock plånbok eller lära sig att ta vara på sig bättre. En viss moderering vid annonsens införande kan ju plocka bort de allra värsta. Men sen är det upp till var och en att klara sig själv i denna hårda värld.

scrdj 2008-06-03 21:55

Tror inte detta blivit sagt ännu.

Kan man inte skärpa till reglerna lite så slipper man en massa skräpsvar. Har t-ex aldrig förstått meningen med att sätta ett utgångsbud och sedan förbehålla sig rätten att inte sälja ifall priset blev för lågt. Skriv in i reglerna att man "måste" sälja för de pris man lagt ut sidan för.

Sen är det många trådar som brakar ur bara för att buden inkommer en minut innan "stängning". Går väl att lösa genom att folk tänker till innan de bjuder i sistaminuten och ger budet i tråden istället för via PM.

Men det roligaste är när någon skriver något helt Off-Topic och någon svarar att "Håll dig till tråden ffs!", och sen börjar kärringarna skrika på varandra.

Så om vi skärper reglerna lite och om "poliserna" som vaktar "poliserna" ger fan i att kommentera något som är en onödig kommentar så blir vi alla gladare :D

Timofey 2008-06-04 00:12

Bra sagt scrdj, speciellt angående utropspris!

Martin™ 2008-06-04 10:46

Citat:

Originally posted by scrdj@Jun 3 2008, 21:55
Tror inte detta blivit sagt ännu.

Kan man inte skärpa till reglerna lite så slipper man en massa skräpsvar. Har t-ex aldrig förstått meningen med att sätta ett utgångsbud och sedan förbehålla sig rätten att inte sälja ifall priset blev för lågt. Skriv in i reglerna att man "måste" sälja för de pris man lagt ut sidan för.

Så om vi skärper reglerna lite och om "poliserna" som vaktar "poliserna" ger fan i att kommentera något som är en onödig kommentar så blir vi alla gladare :D

Dom två senaste auktionerna har jag satt ut ett utgångsbud som var lägre än vad jag igentligen hade lust att sälja för. Det berode dels på att jag inte riktigt vetat hur mycket sidorna var värda för mig men också för att slippa skambud och onödiga poster i tråden då frågan om pris alltid kommer upp. Men det bästa är ju helt klart om man faktiskt vet vad man vill ha innan man lägger ut sin auktion.

Det bästa tror jag är om man låter moderatorerna vara "regel-poliser", sen kan man tipsa dom via PM om man hittar någon som inte fyllt i sin profil ordentligt.. eller vad det nu kan vara som är så viktigt. Språkpolis "bårde" ingen behöva vara, man fattar ju ändå vad som menas!

Ara 2008-06-04 11:16

Citat:

Det bästa tror jag är om man låter moderatorerna vara "regel-poliser", sen kan man tipsa dom via PM om man hittar någon som inte fyllt i sin profil ordentligt.. eller vad det nu kan vara som är så viktigt. Språkpolis "bårde" ingen behöva vara, man fattar ju ändå vad som menas!

Det är ju dumt att sätta upp massa regler som medlemmarna ändå inte följer...

Martin™ 2008-06-04 12:40

Citat:

Originally posted by Ara@Jun 4 2008, 11:16
Det är ju dumt att sätta upp massa regler som medlemmarna ändå inte följer...
Om det är viktiga regler som gör att kvaliten på forumet inte försämras så tycker jag att dom ska vara kvar, sen får moderatorerna se till att dom följs annars blir det varning eller ban.

Men det värsta typen av regelbrott tycker jag är alla som aktivt går in i trådar och sabbar forumet, genom att posta skräp så trådarna går off topic. Kunde poliserna bara hålla sig borta från trådarna så skulle betydlig färre spåra ur, och de som fortfarande går off topic skulle troligtvis handla om något som var intressant och/eller hade anknytning till tråden.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson