![]() |
När jag öppnade företagskonto hos Swedbank så fick jag prova på lessmore.com gratis i en månad.
Har använt deras tjänst att beställa lite saker ifrån lyreco .com och det funkar bra. Om jag blir medlem hos Lessmore via Swedbank så betalar jag 750kr för att få tillgång till allt per år. Skulle uppskatta lite kritik ang detta, är det något att ha? Era erfarenheter av Lessmore är varm välkomna. |
Vi sparar enormt mycket pengar med lessmore då vi skickar en hel del företagspaket. Ligger strax under 100.000 om året och får därför ingen rabatt av Posten men 10% via lessmore. Sen använder vi oss av telecom valleys telefonpassning som vi är mycket nöjda med, halva priset med lessmore.
|
Tackar för svaret. Det blir nog så att jag blir medlem hos dom.
|
Läser man i forumet på Lessmore verkar inte kunderna sådär överförtjusta tyvärr.
Det som kan vara lite intressant är avtalet med posten men det stod att man behövde skriva ut fraktsedlarna via Lessmore. Betyder det att man inte använder Pacsoft? |
Precis, man använder inte pacsoft. Därför funkar det inte så bra för de som har pacsoft integrerat. Enda negativa annars är att man bara kan skriva på en av etiketterna åt gången via lessmore. Men så mycket som vi tjänar på de där ynka 10%:en så är det värt det ändå.
|
Tar upp tråden igen
Är det några som provat eller använder Lessmore?
|
Som inbiten it-gubbe så fattar jag iaf inte varför http://lessmore.com inte går till www.lessmore.com, ett mysterium för mig.
|
Läs mitt inlägg (http://www.andersivar.se/2011/07/les...-inte-forstar/) och vad som sägs om dom på Reco och Rejta. Inget att rekommendera...
|
Citat:
De kanske borde varit schysta och släppt dig som kund, men tjänsten blir ju inte sämre för att du inte läste avtalet, eller har jag fel? |
Handlar man mycket prylar och tjänster som ligger inom deras avtal så kan man tjäna ordentligt med pengar. Jag var med från början då det inte kostade något och ett tag framöver. Till en början tjänade vi stort på Inwarehouse (datorer etc) Siba (tillbehör) Lyreco (papper etc på bra avtal) etc. Jag gick ur efter att medlemsavgiften hade gått upp samtidigt som vi handlade allt mindre. Det var till slut bara Lyreco som vi köpte av och efter en kontakt med dem fick vi ett bra avtal där direkt.
Nu har de börjat med att gamla kunder får vara någon sort "b-medlemmar" (min beteckning) och utan att betala får man rabatt på vissa saker. Skulle tro att de med det kan visa upp att de har många medlemmar för företag som de vill sluta avtal med. Har inte haft anledning att testa så jag vet inte hur det fungerar. Minns att det var ganska långa avtalsperioder och uppsägningstid men minns inte att jag hade några problem när jag lämnade men jag kanske följde avtalet ;) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Däremot så måste jag ju överlag säga att det känns som att vi blir mer och mer bortskämda och stället högre och högre krav på leverantören. Det är väl bara några veckor sedan det var diskussion här på WN om nån kund på Loopia som hade struntat i en faktura som han inte "trodde" att han behövde betala och helt plötsligt så var Loopia riktiga skitstövlar för att dom inte "vårdade kunden" osv. Då är ju frågan vart man ska dra gränsen? Är det alltid leverantören som ska vara schysst oavsett om kunden är 1,3,5,10,20,50 dagar sen med en uppsägning? Det känns lite som att vi svenskar (och förmodligen resten av världen) har fått för oss att om inte leverantören plockar ner månen åt mig när jag ber om det då är det en skitleverantör som ska svartmålas även om det är jag själv som kontaktat leverantören och accepterat det avtal dom erbjuder. |
Det handlar om kundvård helt enkelt. Hur långt man går är givetvis upp till var och en men blir kunderna missnöjda så är det givetvis inte bra för ditt företag. Att ha bra avtal och att vara (över)tydlig är a och o, särskilt på internet där folk inte läser så noga vad som står i ett långt avtal.
|
Citat:
Känns ju som att samhället rent generellt har blivit så att vi vill ha, ha och ha men inget ge och vi vill absolut inte ha några skyldigheter gentemot någon men däremot anser vi att andra är skyldig att leverera det vi betalat för. Känns som en väldigt märklig ekvation i slutändan. |
Lätt att det i dessa diskussioner blir vitt eller svart medan livet och affärsrelationer väl oftast är olika nyanser av grått.
Visst är kundvård viktigt, liksom att vara tydlig och ibland sträcka sig mer än vad som egentligen behövs utifrån ingångna avtal. Men det finns en annan sida av det också, de som "sköter sig" och det är väl de som i slutändan får betala för denna extra kundvård om inte företagen har en hemlig pengapåse eller vill minska sin vinst. När det gäller övertydligheten för avtal etc så tycker jag att det bör tillämpas för privatpersoner men för företag tycker jag att man kan kräva lite mer. Här är det ju inte ovanligt med långa avtal och uppsägningstider - själv har jag automatisk 5-årig förlängning av hyresavtalet och inte kan jag komma mitt i och säga att nu vill jag flytta och tro att det kan gå på en månad eller två. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson