WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Knep att straffa bort domäner från google? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=25210)

klein 2007-11-22 08:40

Finns något sätt att få google att straffa bort domäner på sökord?

jormar 2007-11-22 08:45

kan du precisera dig lite..? straffa bort?

jonny 2007-11-22 09:29

Är du ute efter att få bort konkurrenterna, eller är det bara jag som får den misstanken?

Kihlbom 2007-11-22 09:41

Om du vill få bort konkurrenter, skapa 9 sidor till som du optimerar så bra så att de kommer under din men över andra :)

Daniel.st 2007-11-22 10:52

Ett försök att sabotera och förstöra för konkurrenterna kommer bara att slå tillbaka mot dig själv förr eller senare.

Satsa på "vita" och långsiktiga metoder istället, det finns inga genvägar som håller i längden.

klein 2007-11-25 07:52

konkurrenterna är väl inte en korrekt ord, utan mer folk som sysslar med copycats på hemsida som jag vill ha bort.

BarateaU 2007-11-29 21:04

Funderar lite på nått.

Finns en sida som inte har någon vettig info direkt medans en annan sida som har massa bra info osv ligger lågt efter i just google sökning.
Förstår inte hur de kan funka.

klein 2007-12-03 09:59

Citat:

Originally posted by BarateaU@Nov 29 2007, 22:04
Funderar lite på nått.

Finns en sida som inte har någon vettig info direkt medans en annan sida som har massa bra info osv ligger lågt efter i just google sökning.
Förstår inte hur de kan funka.

Så är det!

Geggamojan håller på att ta över internet.. Skräpsidor nerlusade med google adwords och utan substansvärde hamnar högt upp, medan sidor där det finns substans hamnar lågt ner.

Upptäckte just ett knep hur man får bort lite geggamoja från internet, man länkar till bra hemsidor på det sökordet man vill skall synas, på sätt sjunker gegga mojan i värde hos google.

Eclipse 2007-12-03 15:26

Citat:

Upptäckte just ett knep hur man får bort lite geggamoja från internet, man länkar till bra hemsidor på det sökordet man vill skall synas, på sätt sjunker gegga mojan i värde hos google.
Vad menar du med detta?

Exempel: Hammare.

Du har en sida med hammare på. Sen länkar du till andra sidor med hammare.

Är det så du menar? Att länka till andra domäner?

Läs mer om hammare
Hammare --> länk 1
Hammare --> länk 2
Hammare --> länk 3
Hammare --> länk 4

Google biter sig själv i svansen då de indexerar ful-sajter, det är jag också helt övertygad om.

Men om nu Google indexerar fulsajter... så blir det svårare att hitta relevant information... så användarna ser sig om efter alternativ till google... så kanske det skapas en marknad för en sökmotor som visar relevanta svar, utan ful-sajter!

Så... Google krattar manégen för konkurrerande sökmotorer med sin medicin! :-)

Det finns hopp!

htiawe 2007-12-03 17:05

Jag skulle hellre se att man kunde ha en mera direkt kommunikation med Google, MSN, Yahoo! och Ask för att kunna anmäla sidor. Detta eftersom det inte finns något som säger att fulsidorna inte kan öka sin egen ranking genom t.ex kleins sätt.

daniel_ 2007-12-03 17:43

Google kommer att ta tag i detta. Det lovar jag. Det är bara en fråga om tid.

Det är inte utan anledning som Google anlitat fler som ska ha koll på spam och öka kvalitén i serpen. Senast i söndags skrev Matt Cutts (head of Google's Webspam team) om "selling links that pass PageRank" som är rätt intressant till topic.

klein 2007-12-04 06:02

Citat:

Originally posted by Eclipse@Dec 3 2007, 16:26

Vad menar du med detta?

Exempel: Hammare.

Du har en sida med hammare på. Sen länkar du till andra sidor med hammare.

Är det så du menar? Att länka till andra domäner?

Läs mer om hammare
Hammare --> länk 1
Hammare --> länk 2
Hammare --> länk 3
Hammare --> länk 4

Google biter sig själv i svansen då de indexerar ful-sajter, det är jag också helt övertygad om.

Men om nu Google indexerar fulsajter... så blir det svårare att hitta relevant information... så användarna ser sig om efter alternativ till google... så kanske det skapas en marknad för en sökmotor som visar relevanta svar, utan ful-sajter!

Så... Google krattar manégen för konkurrerande sökmotorer med sin medicin! :-)

Det finns hopp!

Jag menar om man har en sida med bra PR, kan stödlänkar sidor med bra innehålle på så sätt får bort gegge mojan.

Nu har tom gegga mojan börjat köpa adwords, söker man t.e.x på ordet linux, så hittar man en hemsida som hetter linuxsite.info , där finns 100% skräp utspätt med google adwords...

Tyvärr finns ingen annan sökmotor som är lika bra som google.

Unispel 2007-12-04 12:21

Tycker redan att det har börjat hända saker på google.
Men visst är det irriterande att topplaceringarna för vissa sökord är fulla med wiki-sidor och kataloger.

klein 2007-12-04 13:13

Citat:

Originally posted by Unispel@Dec 4 2007, 13:21
Men visst är det irriterande att topplaceringarna för vissa sökord är fulla med wiki-sidor och kataloger.

Ingen negativ med wikisidor, men används de för att skapa trafik, så bör man väl vara negativ. Jobbigaste är ju när bara kommer en till moment22 sida, dvs det finns bara massa länkar till andra, och det är så uppenbart att det är en "jag får pengar för att sälja trafikvidare sida"

htiawe 2007-12-04 13:19

De wikisidor jag ser är de som tillhör Wikipedias och dessa kan inte användas för att skapa trafik då de använder nofollow-taggen.

daniel_ 2007-12-04 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av klein
Citat:

Ursprungligen postat av Unispel

Ingen negativ med wikisidor, men används de för att skapa trafik, så bör man väl vara negativ. Jobbigaste är ju när bara kommer en till moment22 sida, dvs det finns bara massa länkar till andra, och det är så uppenbart att det är en jag får pengar för att sälja trafikvidare sida

Säljer sidor länkar kan du anmäla detta via Googles spam-formulär, du måste dock först logga in i webmaster tools.

Läs mer här om hur du anmäler "betalda länkar":
http://www.mattcutts.com/blog/how-to-repor...ort-paid-links/

Unispel 2007-12-05 00:01

Inget fel med Wikisidor i sig. Men ofta så är innehållet i många högt rankade wikisidor ganska skralt jämfört med lägre, mer innehållsrika sidor.

klein 2007-12-05 09:57

Citat:

Originally posted by htiawe@Dec 4 2007, 14:19
De wikisidor jag ser är de som tillhör Wikipedias och dessa kan inte användas för att skapa trafik då de använder nofollow-taggen.
Väl ganska bra! Jag drev en wiki för några sida, var tvingad att slå ingen den pga varje natt förstördes den av massa spam.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson