WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Tre misshandlar sina kunder (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=25006)

fabian 2007-11-13 10:15

Jag använder min telefon otroligt mycket i jobbet, vi har ett företagsabbonemang hos tre samt 2 stycken mobila bredbands abb.

I jobbet ringer jag flera betalsamtal och har ofta räkningar på strax över 10 000 per månad. Tre har någon typ av spärr som stänger av mitt abbonemang samt båda mobila bredbandsabbonemangen lite då och då.

När detta händer får man en röst i luren som säger att en faktura har förfallit fastän så inte är fallet. När man pratar med Tre´s kundtjänst förklarar dom att det är den automatiska spärren som vid ett hemligt belopp stänger av alla företagets abboneamng tills man ringt dem, suttit i telefonkö och pratat med 4 olika personer och sagt att man inte vill att telefonen och internet spärras bara för att man använder det.

Detta har hänt mig flera gånger, det som fick droppen att rinna över var för en och en halv månad sedan då jag efter att ha blivit lovad av tre att detta aldrigs kulle hända igen åter en gång fick mina abbonemang spärrade. Kan ju tilllägga att detta är i samband med att vi flyttat in i nya lokaler och Tres bredband är den enda uppkopplingen vi har.

När jag då ringer tre frågar jag vad som har hänt, de förklarar att spärren har slagits på, jag ber då tjejen i kundtjänsten läsa upp för mig exakt vad som står i loggarna om mig, och hon läser då upp för mig att jag bara 3 veckor tidigare pratat med dem och denna spärr och att de lovat mig att den absolut inte skulle slås på igen.

Då frågar jag henne "Är du 100% säker på att det absolut inte finns någon annan faktura som orsakar detta, utan att det enbart handlar om er spärr vid ett för högt belopp", hon svarar "Jag skall dubbelkolla", efter 25 sekunders knappande på ett tangentbord säger hon "Ja, ni har absolut inga fakutror som ligger obetaldra, jag ta bort spärren direkt". Flera timmar senare är abbonemanget fortfarande inte igång varpå jag ringer och frågar vad som hänt.

Då säger samma persson följande: "Precis när du hade lagt på så hittade jag en gammal faktura som bara är delvis betald, vi försökte ringa dig flera gånger men din telefon var avstängd"

Detta är garanterat en lögn, jag har haft full mottagning och telfonen på hela dagen, när jag säger detta till henne svarar hon med "Dessutom har vi skickat 2 sms till dig och bett dig återkomma till oss"

Även detta är en lögn, jag frågar då om hon är 100% säker på att dom har skickat sms till mig, och det är hon. Jag frågar om hon har leveransrapporterna för SMSen framför sig och det säger hon att hon har "Ja, jag ser dom här på min skärm, du har tagit emot SMS från oss tidigare idag"

Nu har hon övertygat mig om att jag aldrig någonsin kan lita på Tre igen.

Jag ber då om att få leveransrapporten skriftligt skickad till mig, tillsammans med underlagen för all aktivitet jag har haft hos tre. Efter 30 sekunders tystnad säger hon "Oj, jag hittar dom visst inte, du kanske inte fick några sms då, men vi brukar skicka sms ibland".

Fakturan det nu gäller förföll i Juli, och det saknas tydligen 4720 kronor på den, så jag säger att jag betalar dem direkt, får alla uppgifter av dem och gör betalningen medans jag sitter i samtalet, sedan säger hon att mitt abboenang kommer igång när dom har registrerat betalningen i sitt system, detta kan ta 1-2 dagar.

Då säger jag att det inte är acceptabelt, om jag är en kund som varje månad betalar mina räkningar i tid, har tre abbonemang och dessutom tagit ca 18 timmar av min egen tid i telefon med tre det senaste halvåret så anser jag att dom kan anstränga sig lite och starta upp abbonemangen omedelbart. Men hon vägrar.

Inte föräns jag säger att jag omedelbart vill säga upp alla abonemang vi har hos tre så säger hon "Okej, men jag slår på det nu då, men egentligen måste man betala i tid"

Jag förklarade att jag alltid gjort det, förutom uppenbarligen denna gång. Jag frågade henne också om detta var ALLT som var olöst, så att jag absolut inte skulle behöva ha med dem att göra i fortsättningen, och hon lovade att det inte fanns några andra ärenden på vårt konto hos dem.

Jag bad om att få underlag på denna betalningen och någon form av kvitto.

Det kom lite fakturakopior på posten någon vecka senare, dock ingen på det belopp jag satte in eller någon förklaring över vad det var jag betalade för.

Jag var riktigt förbannad på dem, men jag tycker att det fungerar bra så länge man inte behöver ha med dem att göra. Man har bra täckning och bra hastigheter på bredbandet.

Igår började det igen.

Igår kväll stängdes telefonen och bredbandet av. Eftersom jag är i Indien och en av mina anställda har telefonen nu istället så kändes det inte som jättepanik för mig, dessutom har vi skaffat oss en riktigt isp för uppkopplingen på kontoret. Genast loggade jag in på Mitt 3 för att se vilka fakturor som var obetalda, det stod såhär under "Obetalda fakturor"

Fakutrabelopp: ---
Kvar att betala: ---

För mig innebär --- inte någon siffra alls, på sin höjd kan det betyda tre minustecken i följd, men inte någon siffra.

När Petter som har telefonen just nu ringde till tre så säger dom att det beror på en obetald faktura från månad 7 (jasså, igen?) och att det är 4800 kronor kvar att betala på den.

Jag vet inte riktigt vad jag skall göra. Tre´s kundtjänst är så gravt inkompetenta och okunniga om sitt system att man aldrig kan få några riktiga svar. Uppenbarligen ljuger dom när man pratar med dom, så jag kan inte lita på dom. Dessutom misstänker jag att fakturorna är manipulerade i efterhand. Hur skulle annars denna faktura kunnat slinka igenom deras system?

Sammanfattning: Tre erbjuder värdelös service, bryr sig över huvudtaget inte om sina kunder, är inkompetenta och ljuger.

htiawe 2007-11-13 10:28

Det där var det värsta jag har läst på länge. Du ska ha respekt för sättet du hanterat det på dock, det är nog många som inte skulle våga ringa till ens kundtjänst och stå på sig.

Jag tycker att du ska betala fakturan (och hoppas att det är allt som fattas) och sedan byta leverantör. Det är ju tydligt att Tre inte kan erbjuda dig eller någon en acceptabel tjänst, att kundtjänst kör med sådär fula sätt är bara ragiskt.

fabian 2007-11-13 16:19

Ja nu skall jag absolut inte ha kvar Tre som leverantör. Skall ta och plocka ner grafiken från våra sajter också.

Magnus_A 2007-11-13 16:28

Nu är det faktiskt en räkning som du inte betalt, och det tog det ett bra stund in i inlägget innan du skrev det. Så där har faktiskt Tre en poäng. Med 4000+ obetalt i flera månader är det förvånande att de låter dig ringa överhuvud taget.
Men det borde också vara Tres skyldighet att när du undrar visa på vilken räkning som fallerar och hur du ska kunna göra rätt för dig. Klarar man inte av att tala om det för sina kunder så har man inte mycket till kundservice.

MrHandley 2007-11-13 16:42

Citat:

Originally posted by fabian@Nov 13 2007, 11:15

---snip---
Tre har någon typ av spärr som stänger av mitt abbonemang samt båda mobila bredbandsabbonemangen lite då och då.
När detta händer får man en röst i luren som säger att en faktura har förfallit fastän så inte är fallet. När man pratar med Tre´s kundtjänst förklarar dom att det är den automatiska spärren som vid ett hemligt belopp stänger av alla företagets abboneamng
---snip---

---snip---
Då frågar jag henne Är du 100% säker på att det absolut inte finns någon annan faktura som orsakar detta, utan att det enbart handlar om er spärr vid ett för högt belopp, hon svarar Jag skall dubbelkolla, efter 25 sekunders knappande på ett tangentbord säger hon Ja, ni har absolut inga fakutror som ligger obetaldra, jag ta bort spärren direkt.
---snip---

---snip---
Precis när du hade lagt på så hittade jag en gammal faktura som bara är delvis betald
---snip---

---snip---
Fakturan det nu gäller förföll i Juli, och det saknas tydligen 4720 kronor på den,
---snip---

---snip---
t jag absolut inte skulle behöva ha med dem att göra i fortsättningen, och hon lovade att det inte fanns några andra ärenden på vårt konto hos dem.
Jag bad om att få underlag på denna betalningen och någon form av kvitto.
Det kom lite fakturakopior på posten någon vecka senare, dock ingen på det belopp jag satte in eller någon förklaring över vad det var jag betalade för.
---snip---

---snip---
det stod såhär under Obetalda fakturor
Fakutrabelopp: ---
Kvar att betala: ---
---snip---

---snip---
När Petter som har telefonen just nu ringde till tre så säger dom att det beror på en obetald faktura från månad 7 (jasså, igen?) och att det är 4800 kronor kvar att betala på den.
---snip---

Det låter helt otroligt. Så många fel från bägge håll, men jag tycker ändå att du verkar ha gjort det du kan för att ta reda på vad ni har för utestående fakturor.

Jag skulle be dem speca fakturorna för senaste året, samt visa på de inbetalningar som gjorts. Något är uppenbarligen snett.

Hej123 2007-11-13 16:53

Helt galet att tre gör såhär mot en kund som uppenbarligen drar in ganska mycket pengar i trafik och telefonräkningar.

clonix 2007-11-13 17:32

Kan bara bekräfta att 3`s kundtjänst och support är helt talanglösa!

Har råkat ut för 2 scenarion som har drivit mig till vansinne i år.
Det började med att jag skulle flytta ett abbonemang mellan 2 av företagen.
Hade förhandlat till mig en bra riktigt bra pris och var för övrigt nöjd med 3.

Skickade in pappren för flytt av Abb`et och fick en vecka senare bekräftelse
att nu var det klart. Tänkte inte mera på det utan det gick väl 1,5 månad
och sen kom det en faktura på 599 kr.

vilket i princip var det 3 dubbla av vad
jag betalat tidigare. Då visar det sig att dom har flyttat abbet från företaget till mig som privatperson när det egentligen skulle varit från ett företag till ett annat.

det tog ENDAST ca 5 samtal bara för att få det bekräftat att pappren jag skickat in varit rätt ifyllda. Sedan började man kopplas runt till förbannelse mellan folk och samtliga jag fick prata med tyckte bara att "Konstigt, jag förstår inte hur det kunde bli såhär" men ingen kunde komma med något konkret förslag på lösning.

Sade upp det abbonemanget jag ofrivilligt tilldelats och skaffade 3-kontant istället.

När det var dags att tanka kortet så var man tvungen att registrera sig för att kunna tanka kontantkortet online.

Försökte regga mig men det blev något fel och det stod att man skulle kontakta kundtjänst...Då började H-vetet!

För att göra en lång story lite kortare...
Jag ringde in mellan 20-30 GÅNGER för att försöka lösa det och blev tilldelad ärenden till höger och vänster och alla jag pratade med skulle "titta på det och återkomma" men hörde inte ett pip så jag fick själv jaga kundtjänsten.
Plötsligt kunde dom inte hitta mina ärenden och allt var en rörig soppa.

Lösningen blev att hela mitt konto på 3 raderades/nollställdes och det skapades ett nytt och sedan var det inga problem att registrera sig och tanka online.

Den bilden jag har fått av 3`s kundtjänst är att det sitter inga problemlösare där
utan istället väldigt mycket ungt folk som inte riktigt har den erfarenheten
som krävs för att hantera vissa ärenden. Kundtjänsten upplevs som passiv och okunnig och det finns inget "go" för att lösa problem utan kan man koppla iväg någon så gör man det för att slippa ha caset på sitt bord.

JacobTallberg 2007-11-13 17:50

Låter inte så mycket värre än det är att vara i kontakt med Tele2s kundtjänst. Fast i det fallet gäller verkligen att man får vad man betalar för, Tre trodde jag däremot var seriösare.

htiawe 2007-11-13 17:57

Som jag upplever det så har Tre haft krav kvar hos kunden, men är det inte Tres uppgift att informera om detta på något sätt? Vad hände med påminnelsen t.ex? Kanske försvann i samma papperskorg som smsen..

HenSod 2007-11-13 18:20

Det finns inga krav på att ett företag är skyldig att skicka ut påminnelse på fakturor.

Om jag har förstått saken rätt så hade du, Fabian, missat att betala en faktura, men som du betalade så fort du fick reda på att fakturan bara var halvt betald. Har jag fattat saken rätt om Tre sedan påstår att det fortfarande fattas 4800 kr p.g.a. en obetald eller delvis obetald faktura? I så fall är det här värre än vad det verkade

fabian 2007-11-13 18:31

Fakturan som jag missat att betala hela beloppet på förföll månad 07. Sedan dess har jag vid MINST 4 tillfället ringt tre och bett dom se efter så att jag absolut utan tvekan inte har några fakturor som är obetalda. De har dom försäkrat att jag absolut inte har. Jag har verkligen varit EXTREMT övertydlig med hur otroligt vitkigt det är för mig att dom kollar upp det och att det dom säger till mig stämmer överens med sanningen, ändå har dom inte lyckats.

Jag är införstådd i att det inte finns något krav på att företaget skall skicka ut påminnelser, men vad jag undrar är, om jag ringer till ett företag för att kontrollera om fakturorna blivit betalda, anger fakturanummer mm. och får som svar "Ja, alla fakturor är betaldra, ni har inga obetaldra fakturor hos oss" då tycker jag att man bör kunna lita på det.

Om en av våra kunder ringde och frågade om fakturan var betald och jag kollade upp det och meddelande kunden att den var betald, då skulle jag inte med gott samvete kunna skicka fakturan till inkasso eller kronofogden (nu har ju Tre inte gått så långt ännu, men ni förstår vad jag menar).

Beloppet på orginalfakturan var ca 6 000, jag betalade ytterligare 4720 (det dom sa att det fattades förrförrförra gången jag pratade med dem) varpå den altså borde vara på 0 kronor. De lovade att skicka underlag samt kvitto på detta, men har inte lyckats, nu har dom ändrat det saknade beloppet på fakturan, och de pengar jag betalade in har jag inget underlag för.

Decibel 2007-11-13 19:02

Vi har exakt samma problem, mycket betalsamtal i kombination med mycket vanliga samtal så säger det poff. Samma sak med fakturorna, vi betalar runt 3000kr per månad för alla våra lurar och 3G data-dongar och allt tjoffar bara för deras interna spärrar, riktigt irriterande. Spelar ingen roll hur bra man skött sig med betalningarna innan, det säger pang ändå.
Vet inte hur många gånger vi faxat in kvitto på betalningarna bara för att spärren ska hävas. (På sånt som redan är betalt sedan länge)

Tydligen går det inte få dendär gränsen höjd heller, har t.o.m. frågat om man kan få förskottsbetala en pott, men nä, dom vägrar.

Edit: Inte heller funkar mitt tre där man ska kunna se fakturorna, dom är på 0 allihop. Rätt ofta jag inte har pärmen i närheten när det ska betalas och det är ju trevligt att kunna plocka fram dom enkelt, men icket...

Nackskott vore passande

hnn 2007-11-13 19:57

Av någon anledning så tycker man Telia borde bete sig så här.

Nu är Telia ett av sveriges största företag (och fortf. statligt på vissa ställen) men ändå är dom bland de mest flexibla företagen jag arbetat med.

Har xx antal sådana donglar och abb. hos dom. Ett samtal sen är spärrarna borta. Dock efter sedvanliga kreditupplysningar och betalningskontroller. (Du måste ha skött dina abbonemang hos Telia fläckfritt senaste 18 mån).

htiawe 2007-11-13 20:12

Decibel: Varför byter ni inte leverantör? Är avtalet så bra att det är värt det? Känns som att det är dags att byta. :(

palmik 2007-11-13 20:30

Kan säga jag haft exakt samma situation som Fabian fast med Telenor, fast utan att någon faktura varit obetald, jag ifrågasätter inte att man kan ha en spärr ... men spärren för Telenor var 8000 kronor ... är man så "mån" om sina kunder då kan man väll även ha en spärr som gör att man även skickar ut en faktura direkt när räkningen ligger på över SEK4000 ... eller iaf ringer och kollar så allt stämmer istället för att bara vänta och sen stänga av telefonen.

Nu blev det att telefonen och 3g kortet blev avstängt och jag fick vänta i över en vecka på att de lyckades skicka ut en faktura på 8500 (trots att jag bad få ocr numret direkt över telefon) som jag fick äran att betala ... jag orkar tyvärr inte byta leverantör och känns ju inte som det är nån idé heller efter att ha läst ovanstående inlägg.

Det som är så j#v/a frustrerande är ju att man förmodligen är en kund på tusen eller liknande gällande intäkter och får så dålig service ... ja som grädde på moset fick jag ringa in och be dem låsa upp 3g kortet för detta sker tydligen inte automatiskt.

HenSod 2007-11-13 20:49

Citat:

Originally posted by fabian@Nov 13 2007, 18:31
Jag är införstådd i att det inte finns något krav på att företaget skall skicka ut påminnelser, men vad jag undrar är, om jag ringer till ett företag för att kontrollera om fakturorna blivit betalda, anger fakturanummer mm. och får som svar Ja, alla fakturor är betaldra, ni har inga obetaldra fakturor hos oss då tycker jag att man bör kunna lita på det.

Jag måste utreda ett missförstånd här. Min påpekning om påminnelser var riktad till htiawe's inlägg.
Jag håller med dig, fabian, att om man uttryckligen vill kontrollera att det inte finns några obetalda fakturor så borde ju företaget inte ha några som helst problem att verkligen kontrollera detta. Det ska väl inte behöva vara så förbaskat svårt.

Decibel 2007-11-13 21:29

Citat:

Originally posted by htiawe@Nov 13 2007, 20:12
Decibel: Varför byter ni inte leverantör? Är avtalet så bra att det är värt det? Känns som att det är dags att byta. :(
Mjo, ska göra det när nya bolaget är klart, orkar inte byta 2ggr :)

Innan har det varit lite, äsch, nu funkar de ju igen så då orkar man inte bry sig så mycket.

Max 2007-11-13 22:21

Jag har förskt få tre att byta bolagsnamn (namnbyte,samma orgnr) och adress i flera månader, faxat kopior på regbevis som kommer bort etc. Dom är väldigt ohjälpsamma tycker jag.
Tyvärr är de inte ensamma om att vara så dåliga så frågan är om det hjälper att byta till någon annan. Vi har även Tele2 och Telia och de är värdelösa de också :)

Här om veckan var det en artikel i Computer Sweden om att Sverige är ett uland på kundtjänst. Försäkringskassan, comhem och Telia hade hamnat långt ner i någon kundundersökning. De två första tog till sig kritiken medan Telia svarade att "nä, vi har vunnit pris som bästa bredbandskundtjänst". Prata om att sakna sjukdomsinsikt. Alla är värdelösa, men ni vann priset att vi är bäst bland de värdelösa - det betyder inte att ni är bra.

För 6-12 månader sen var det en artikel på samma tema i Råd & Rön. Där noterade de att samtliga bredbands- och telefonbolag hade väldigt mycket kundklagomål och att kundservicen fungerade dåligt. Alla bolag försvarade sig med att de vunnit någon "bästa kundservice" tävling av något slag.

Om man inte drabbades själv då och då såkunde man ju åtminstone skrattat... :)

elofsson 2007-11-14 01:59

Citat:

Originally posted by Decibel@Nov 13 2007, 20:02
Edit: Inte heller funkar mitt tre där man ska kunna se fakturorna, dom är på 0 allihop. Rätt ofta jag inte har pärmen i närheten när det ska betalas och det är ju trevligt att kunna plocka fram dom enkelt, men icket...
Nackskott vore passande

Samma här. Bra irriterande att inte kunna sa fakturorna online. Brakade för mig i somras någon gång, innan dess har det fungerat fint att se fakturorna online. Påpekade detta i förra veckan när jag var i kontakt med kundtjänsten men än har inget hänt...

StefanBergfeldt 2007-11-14 08:39

Nu ringer jag betydligt mindre än alla med de här problemen.
Dock fick jag papper från min operatör, Telia, för några månader sedan, att dom skulle införa en spärr på 5000kr/mån. Informationen fick jag även som SMS. Både i papperen och i SMSet stog det hur jag skulle göra för att ändra/ta bort gränsen.

Vad jag förstog skulle det heller inte låsas helt, utan man skulle bara få en röst i luren som sa att "Du har ringt för över 5000kr, är du säker på att du ska ringa mer nu?".

Tycker för övrigt att Telias kundtjänst har fungerat bra, enda problemet är långa väntetider. Morsan har dock varit utan internet i över ett halvår. Dom säger att det inte är något fel.

RickardP 2007-11-14 08:54

När jag började för ca 8 månader jobba på företaget jag jobbar idag så fick jag ett TRE Turbo 3G abb genom jobbet. Efter någon månad slutade detta fungera och det visade sig efter ett par samtal att det stod privat på min chef.

Det gör ju inte mig något egentligen att det står privat på honom förutom att jag då inte kuna göra något själv, men då han hade dåligt med tid så fick jag hans pers. nr. mm och låsades vara honom och det visade sig att TRE hade hans gammla adress som han hade för 1-2 år sedan då han varit kund hos TRE och fakturerona hade skickats ditt.

Fick dem uppgifter från fakturan som behövdes och bad dem betala detta vilket företaget gjorde och bad TRE att byta adress vilket dem sa dem gjorde.. ca 2 månader till så slutade det fungera och då ringde chefen och det var samma problem igen... fel adress...

ändrade igen sedan gick det ca 2 månader igen och då hade dem satt det på hans nuvarande adress men han har inte fått några fakturor så nu ändrade vi adressen till företagets huvudkontor och hoppas det ska gå bra... =)

under tiden så har det 2ggr inte fungerat som supporten ordnat genom några knapptryckningar och knappt velat säga vad det beror på förutom någon sorts tekniskt fel...

annars när TRE fungrar tycker jag det fungerar bra men hur kan det strula så här med att ändra adress på en kund?

fabian 2007-11-14 10:12

Ja bolagsnamn har jag försökt byta i ett år nu. Vi heter enligt Tre´s fakturor fortfarande samma som lagerbolaget vi köpte när vi skulle starta upp verksamheten. Samma org-nummer, men nytt namn. Har faxat in papper till tre, men dom har inte kommit fram.

qb1 2007-11-14 11:25

Ramavtal med Tele 2 for the win. Inga spärrar, inga stopp, seriös kundtjänst.

htiawe 2007-11-14 11:31

Kan inte säga att jag är så fruktansvärt imponerad av Tele2, på mitt förra jobb så ringe de upprepade gånger och påpekade att vi inte hade betalt senaste fakturan. Problemet var att vi inte hade Tele2 och aldrig hade haft dem heller, plus att den som skulle betala fakturan hade ett mycket långt och knepigt namn medans vi hade ett simpelt bolagsnamn med AB på slutet.

Så Tele2 har för längesen bränt sina broar hos mig.

tomas70 2007-11-14 18:32

Känner igen det Fabian har varit med om allt för väl.

Tre kan marknadsföring inget snack om det men dem har inte en jävla aning om vad kundvård handlar om.
Skitföretag.

fabian 2007-11-14 18:37

Intressant att alla som provat Tre har dåliga erfarenheter.

teddyjohan 2007-11-14 22:04

Måhända lite O/T men eftersom tråden ändå barkar hitåt ställer jag frågan ändå: jag är på jakt efter en telefonitjänst där man har flexibel styrning av inkommande samtal, ett fast nummer som sedan distribuerar samtalen till en eller flera mobiltelefoner. Kan med fördel vara IP-telefoni, har kikat på Streamtel och Telia Centrex men tycker inte de passar riktigt. Vi är inte mer än två-tre som ska vara anslutna och därav bör kostnaden vara låg.

Något bra förslag?

PS: Den som föreslår Tre kommer ej få ett julkort i år... ;)

guran 2007-11-15 08:20

Om ni anser att ett företag har bränst sina broar om de har problem med att byta en adress, så är jag rädd att ni inte kan anlita ett enda telebolag i Sverige. Alla har de problem med det för en eller flera kunder.

jonny 2007-11-15 08:35

Tre är helt otroliga. Flickvännen har försökte säga upp sitt abonnemang flera gånger, men Tre vägrade ta emot uppsägningen för att det var sex månaders bindningstid kvar. Vad bindningstiden har med mottagande av uppsägning att göra har jag inte förstått.

Om du nu verkligen har en obetald faktura bör de ju kunna skicka ut en fakturakopia på den. Hur ser det ut i leverantörsreskontra? Där borde du ju kunna se om ni bara delbetalt en faktura.

Framförallt, varför har inte Tre skickat någon påminnelse?

Tres mobila bredband fungerar bra, men man får samma tjänst genom Telenor. Jag har undvikit Tre från början och kommer nog att fortsätta göra det.

Att Clonix fortfarande inte bytt operatör kan jag verkligen inte förstå heller.

Tele2s kundtjänst är inte heller någon höjdare, men de har alltid lyckats lösa allting även om jag inte alltid varit jättenöjd med dem.

htiawe 2007-11-15 10:01

guran: Om man jobbat i sex månader på att byta adress så visar det väl på att deras rutiner brister i det mesta och jag har faktiskt inte varit med om så många företag som haft så pass stora problem.

fabian 2007-11-15 11:12

Tre har nu aktiverat mina abbonemang, men har kvar en röst som säger att vi har obetalda fakturor.

fabian 2007-11-15 11:17

6 bifogad(e) fil(er)
Här är för övrigt en skärmdump från Mitt 3 där det mycket tydligt framgår vilka fakturor som är obetalda samt vilka belopp fakturorna är på.

htiawe 2007-11-15 13:09

Finns det ingen möjlighet att betala Tres räkningar via autogiro, om det finns för företag?
Det borde väl lösa allt isåfall.

Innocast 2007-11-15 13:14

Känner igen de där problemen med Tre... Försökte, som privatperson, få mitt abbonemang avslutat i 6 månader utan framgång... Dock så kom nu senaste två månaderna två fakturor på 0 kr så antar att de e slut :)

Tobab 2007-11-15 20:22

Tre har Sveriges bästa kundtjänst :)

http://www.dan.se/tre-har-sveriges-basta-k...kundtjanst.html

jonny 2007-11-15 20:51

Jag känner en bot, han heter Jimmy, Jimmy heter han... la la la :)

fabian 2007-11-16 11:20

Igår gick det att ringa fast med en röst som sa att vi har obetalda fakturor som vi kan betala via mitt tre, när man loggade in kunde man dock se att det inte fanns några sådana fakturor.

Fakturan som skall vara roten till detta problem betalade jag för några dagar sedan.

Idag kan man inte ringa alls, men erbjuds att betala sin "obetalda faktura", okej, vi provar det.

Nu säger dom på tre att fakturan dom skickat inkasso för i dagarna visst var betald den 30:e juni. VARFÖR I HELVETTE SKICKAR DOM INKASSOKRAV PÅ EN FAKTURA SOM ÄR BETALD FÖR FLERA MÅNADER SEDAN?

När vi då ber om att få det på papper så säger killen (den 3:e eller 4:e personen vi pratar med i 30-minutessamtalet) att han inte längre kan svara på vilka fakturor som är betalda eller obetaldra, eller varför dom skickar inkasso, om det är felaktigt eller ej. Han kan inte heller ta reda på vad skickade inkassokrav avser över huvudtaget.

För övrigt får vi upplysa varje person vi pratar med i samtalet om vårt organissationsnummer, deras backend för supporten måste vara extremt dåligt.

Så, följande frågro skall de återkomma med svar på.

1.) Har vi några obetaldra fakturor?
2.) Vad avsåg inkassokravet vi betalade häromdagen?
3.) Hur många gånger har vi betalt den faktura som inkassokravet avsåg?
4.) Har vi några obetaldra fakturor?

I fortsättningen skall alla konversationer med Tre spelas in.

hnn 2007-11-16 11:24

Fabian:

Väntar med spänning...

fabian 2007-11-16 11:51

Nu har tre hört av sig och erbjuder 2115 kronor i kompensation för tid vi inte kunnat nytja telefoner och internet.

fabian 2007-11-16 12:04

Kompensationen motsvarar för övrigt fasta kostnaderna på telefonräkningen de senaste 3 månaderna.

Dom skall i nästa vecka skicka över information om exakt vilka timmar vi har varit spärrade utan anledning.

För mig verkar ersättningen sjukt liten.

Vi har lagt många arbetstimmar i deras kundtjänst och i telefonköer.
Vi har inte haft tillgång till vårt mobila bredband eller vår telefon, två redskap som är vitala för vår verksamhet.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson