![]() |
Vi måste byta webbhotell, till ett med UNIXplattform och för över 200 MB. Har idag Uni2 som inte klara att hålla den driftstabiltitet som vi kräver. Står nu i valet och kvalet.
För oss är stabiliteten och driftsäkerheten nr 1 och supporten nr 2. Skulle helst vilja få dygnet runt support men det verkar vara omöjligt eller är det någon annan som har andra erfarenheter? |
levonline har fått höga betyg runtom i olika datorrelaterade tidsskrifters tester.
Om du vill ha nära och bra kontakt med företaget, välj ett litet mindre hotell som har tid för sina kunder, finns inget som säger att stort är bäst, därmot ren logik så har dom mycket lite tid för varje kund rent supportmässigt. Support dygnet runt kan nog dom flesta ordna för en liten peng, dom större är lite mer avvaktande på detta och det förekommer mer frekvent på lite mindre företag. |
Fläker in ett generellt råd: lita aldrig på något du inte betalar för. Behöver du hjälp med hård- och mjukvarufel till exempel, se då till att webhotellet har tekniker och att du betalar för det.
Har suttit fast på ett litet webhotell i ett par år och det tar dem flera dygn att trycka på resetknappen. Fy sjutton. :angry: |
Tror nog båda är bra alternativ.
|
Gjorde en sista check på Telia och döm av min förvåning när jag upptäckte att de har utökat sin support 7.30-24.00 dagligen :o . Visserligen lite dyrare men är beredd att det får kosta till en rimlig gräns.
Någon som har webben hos Telia och kan dela med sig av lite erfarenheter? |
Citat:
* Man behövde lägga php-filer i en cgi-bin mapp på en ANNAN servern än den vanliga webbservern. * Alla php-filer var tvungna att innehålla en hänvisning till php-binären på första raden (#!/bin/php typ) vilket gjorde att min utvecklingsserver spottade ut den texten till webbläsaren hela tiden vilket medförde massa buggar. Jag körde nämligen Windows på den tiden. * Det gick inte att skapa undermappar i cgi-bin-mappen!!! * Skulle man ta bort en fil i cgi-bin-mappen var man tvungen att byta namn på den till .REM på slutet. Sen tog det duktigt lång tid innan den försvann. Råkade man radera filen över FTP så fanns ändå filen kvar på cgi-servern i all evighet. * Skulle man skapa filer med php eller använda filer som indata var dom tvungen att ligga i en mapp som hette DAT och som inte fick innehålla undermappar. Alla filerna som skapades var också tvungna att heta .dat på slutet. * När man laddade upp en fill på cgi- eller vanliga webbservern tog det upp till en kvart innan den var online. Om man försökte nå filen innan den blivit överförd tog det ännu längre tid! Haja hur fuckt up det var när man ändrade på en fil och laddade upp den. Då fick man först sitta i en kvart och vänta på att den skulle bli överförd. Sen testade man. Om det inte blev något fel kunde man börja undra om det var den nya eller gamla filen som kördes. * Deras php hade ett eget liv. Till att börja med var den väldigt konstig konfigurerat med diverse knasigheter. Dessutom fanns det bara ett felmeddelande (tror det var samma felmeddelande för parser-fel). Det här var i maj 2003. Det var nog deras enklaste form av företags-paket (exakt vad tjänsten heter vet jag inte). Det ända som var bra var supporten som var rätt shysst. Alla som sitter och darrar av förskräkelse räcker upp en hand! :D |
Citat:
Men jag som kund hos Gate9 kan inte annat än att starkt rekommendera dom, dom fyller mina krav på alla punkter, både vad det gäller säkerhet, support, stabilitet m.m. // Mats |
Levonline är jäkligt proffsiga faktiskt.
Vi håller iofs på att flytta från Levonline med våra egna server (flyttar 1 meter till eget rack hos Internet5 som Levonline också hostar hos). Bilder på flytten (ganska tråkiga iofs) http://99mac.se/forum/showthread.php?goto=...newpost&t=45332 Det kommer nog upp mer när vi är klara med flytten någon gång imorgon eftermiddag. |
Citat:
Föresten har Internet5 sin serverhall där, ovanför Mc-varuhuset ?? vad jag vet så är det ett bostadsområde där ovanför ju. Jag kanske har fel, var ett tag sen jag hade moppe iofs. :D |
Citat:
|
Tack för alla svar det lutar mot att det blir Telia. Om det går i putten med Telia och om jag skulle välja mellan Levonline eller Loopia, faller valet på Levonline efter de efterforskningar som jag gjort på webben och i pressen.
|
Alltså ta inte telia, kör level eller loopia på en gång istället.
|
Citat:
|
Det blev inte Telia :o
Det visade sig att våra två sista krav var omöjliga för Telia att uppfylla <_< . Men eloge för gott kundmottaganden skall de ha. De gjorde verkligen många undantag på vägen bara för oss innan det blev stopp. (Åtminstone fick de oss att känna så). Upplevde de inte alls så telbenta och gigantiskt byråkratiska som jag blivit varnad för. Gick tillbaka till Levonline, mycket trevligt bemötande, men vi behövde mer än de kunde ställa upp med så tyvärr ... nu har vi sökt oss utrikes - märkligt att det skulle behövas men för oss spelar det ingen roll var servern står så länge den står säkert med ordenligt redundans, backup, övervakning och support och det är ett seriöst företag med gott renomé. Och det har vi hittat. |
Får man fråga vad levonline inte kunde leverera som ni behövde ?
|
Support utanför vanlig "kontorstid". Möjlighet att komma i kontakt med någon person på webbhotellet om det skulle uppstå en "krissituation" oavsett tid på dygnet.
|
var hostad på levonline ett par år innan jag flyttade utomlands. Har bara gott att säga om dom även om priset var lite högt.
|
Tycker loopia är röriga.
Företagspaketet innehåller 100 mb, men när man beställer står det 50mb ! När jag ändå beställde företagspaketet, så fick jag privatpaketet ! Tydligen bara för att jag beställde på mig själv och inte på något företag!? Trodde att när jag tryckte på beställ så är vi överrens om vad jag beställt och att allt var klart. Skall naturligtvis avbeställa paket omgående. Har förresten redan stött på en till idag råkat ut för samma problem. |
Citat:
När man beställer under vår nuvarande kampanj (5 kr för 1 år) så har vi ett par särskilda villkor. Man får bl.a. inte beställa mer än 1 paket/person/företag och om man är en privatperson så kan man enbart beställa Privatpaketet. Detta står väldigt tydligt angivet när man gör en beställning via vår hemsida, jag citerar: Om en privatperson väljer ett företagspaket i sin beställning så kommer vi automatiskt att ändra paketet till ett privatpaket. Mvh Jonathan Sulo Loopia Webbhotell AB |
Du skojar !
Läste på er första sida företagspaket, 100mb utrymme och klickade på beställ, kom till nästa sida, kryssade i att jag ville beställa domännamn. valde domän. till nästa sida där det var dax för kontaktuppgifterna och fortfarande inga regler om det du skrev !! Det här står på er sida Citat:
Vill verkligen inte rekommenderar loopia ! |
alex5394 > När man kommer till den sista sidan av vårt beställningsformulär (den sida där man fyller i sina kontaktuppgifter som du noterade) så visas det en sammanställning av kostnaden för beställningen, tillsammans med följande text:
OBS: Ta del av Villkoren för erbjudanden. Texten "Villkoren" är länkad till de villkor vi har för vår nuvarande kampanj. Som du säkert förstår så är vi tvungna att ha en särskilda villkor just nu, då vår kampanj annars skulle kunna missbrukas. Då denna tråd inte är avsedd för att diskutera den här frågan så är du välkommen att kontakta oss på [email protected] om du har ytterligare frågor eller kommentarer. Mvh Jonathan Sulo Loopia Webbhotell AB |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson