![]() |
Jag har varit helnöjd med Loopia med allt från priser, support osv men idag när jag skulle prova de domäner jag har reg via Loopia blev jag riktigt förvånad.
Ingen av de domäner som jag reg hos Loopia och där jag valt att peka om de till ett gratis webbhotell (1go.dk) fungerar. Tänkte att det kanske var fel på gratis hotellet för det är ju som man säger, man får vad man betalar för. Jag går in på Loopias webbplats och eftersom jag har glömt bort mina inloggningsuppgifter väljer jag att klicka på "http://www.loopia.se/loggain/losenord/" och skriver in mitt domännamn och får då följande meddelande: E-postmeddelande inte utskickat. "Det angivna domännamnet kunde inte hittas, vänligen gå tillbaka en sida, kontrollera domännamnet och försök igen. Om problemet kvarstår, kontakta då Loopia Support på e-post: [email protected] eller telefon: 021-12 82 22." Nu svarar man från supportens sida " Anledningen till att du inte fick ditt lösenord utskickad var på grund av att du angav ett domännamn du tidigare tagit bort från ditt LoopiaDNS-konto" Problemet är dock att jag ALDRIG tagit bort eller ändrat något på deras admin del förrutom vidarbefodringen. Någon mer som har samma problem? |
Det är inte så att domänen du försökte logga in med hade gått ut och därför blivit borttagen?
|
Vill bara påpeka att loopia har den bästa administrationspanel för domänamn och DNS-hantering av alla (ca 10st) webbhotell som jag prövat på.
|
Citat:
Inet, du säger att Loopia har bästa adminsionspanelen men vill inte lista vilka du testat. Problemet är dock att man kan ha en så användarvänlig kontrollpanel som helst men fungerar inte domänkopplingarna som de ska så spelar det överhuvudtaget ingen roll. |
Ja då är utredningen klar hos Loopia och de har fått fram att jag INTE har tagit bort domänen hos Loopias dns tjänst utan istället ligger problemet i en bugg i deras systemsom innebar att när jag valde att hoppa av som webbhotellkund hos företaget men ändå ville ha mina domäner parkerade hos de så försvann samtliga dns tjänster för dessa.
Någon förklaring till detta förrutom att det finns en bugg i systemet har de inte att ge och någon form av ersättning (Goodwill) från företagets sida är inte att tänka på. Han pratade också om att han inte rek kunderna att använda dns tjänster för att de inte är tillförlitliga samtidgt som han tyckte det var ett utmärkt system som man nog borde ta betalt för. Fick även information av killen (supportansvarig) att VD:n för Loopia ännu ej har utsets, får hoppas att denna iallafall kan ta tag i problemen om de vill behålla nöjda kunder. Var även jag som upptäckte en bugg i deras faktureringssystem som innebar att fakturorna vad gäller *.se domäner ej kom fast man ville att Loopia skulle sköta just detta. Ja Loopia buggar loss! |
Citat:
|
Jag kan tillägga att samtliga av mina .com-domäner hos Loopia för vilka jag använde DNS-tjänsten "WWW-inställningar"-> "Vidarebefordra" (för att göra header redirect till annan URL) och som till synes var köpt genom deras "Bulkavtal" med Enom (Registrar-namnet var: "Bulkregister, llc.") pekade mot en parkerad sida där det visades reklam.
Detta trots att jag sedan tidigare alltså konfigurerat en vidarebefodran till egna URL:er. Verkar som inställningarna där ändrats till att helt sonika pekade mot en reklamsida där Enom/Loopia tjänade pengar. Kan nämna att hos Loopia såg "Vidarebefodra"-inställningen forfarande korrekt ut (dvs URL:en jag ursprungligen lagt in fanns kvar men fungerade alltså ej). Skulle vara intressant att höra om någon mer uppmärksammat liknande problem? |
jag är helnöjd med loopia..
"varning för loopia" tycker jag är överdrivet... tror dom löser dina problem om du ringer dom |
Tjafsa inte med Loopia de äger!
|
Ok, nu får det vara nog med skitsnack.
Webm@ster's problem orsakades mycket riktigt av ett fel i vårt system. Detta fel uppstår i vissa fall vid nedgraderingar av domännamn från webbhotellskonton till LoopiaDNS. Det har tidigare rapporterats om detta fel på WN och vi har en lösning som kommer introduceras inom de närmaste veckorna. Till dess att felet är permanent åtgärdat så har jag instruerat tekniker som verkställer nedgraderingar att manuellt kontrollera att felet inte uppstår (och om det gör det, givetvis åtgärda det omedelbart). LoopiaDNS är en kostnadsfri tjänst som vi tillhandahåller utan några garantier. Därav avsaknaden av ersättning. Vår avsikt är dock givetvis att denna tjänst ska vara lika väl tillgänglig som våra ordinarie webbhotellstjänst och om något fel ändå uppstår så ska det åtgärdas med omedelbar verkan (vilket var fallet för Webm@ster även om han inte nämnt det i denna tråd). Någonting som heller inte framgår i denna tråd är den ytterst dåliga ton och fullständigt orimliga krav som Webm@ster använt i sin kommunikation med oss i detta fall. Att skrika om kompensation, kräva omedelbar kontakt med VD, framföra hot och bete sig som Webm@ster har gjort.. Ja, det visar tydligt på ett bristande omdöme. Under hela denna process har vi agerat skyndsamt och gjort vårt yttersta för att 1) återställa informationen ifråga, 2) informera berörd kund och 3) fastställa orsaken till det fel som uppstått. Alla dessa punkter avklarade vi redan igår och det genom att personal hos oss lade ner flera timmar på detta ärende samt även arbetade övertid. Allt för att Webm@ster skulle bli nöjd. Jag är förövrigt verksamhetschef på Loopia och ansvarig för vår verksamhet i Sverige samt Serbien. Vår VD heter Eilert Hanoa och han är även VD på Mamut samt Active 24. |
Webm@ster, nu får du ju ge dig.
Att du skriver ett inlægg innan du ens ringt dem berørda, vad sysslar du med. |
Citat:
|
Citat:
Problem finns hos alla webbhotell - och om man inte är nöjd så får man väl flytta sina domäner. |
Citat:
Edit: stavfel + tillägg |
Citat:
Har varit i kontakt med Kalle på Loopia som har hjälpt mig reda ut problemet. Det visade sig att de berörda domänerna var registrerade via Registryn Bulkregister som Loopia alltså använde innan de blev uppköpta av Active 24. I och med att domäner passerar expiry date visas den parkerade sidan, som alltså är Bulkregisters. Anledningen till att domänerna expirat beror på en miss. Jag hade initierat en transfer från Loopia till Godaddy och bett Loopia att låsa upp dessa vilket jag också fick bekräftelse på att de gjort men domänerna har fortfarande inte överförts av någon anledning. Men hursomhelst så löser det sig relativt bra eftersom de inte hamnat i redemption period ännu. Jag för vidare kontakt med Loopia kring detta. |
Justerade titeln på tråden till en som mer passar ämnet som berörs. Nu när vi vet att det är en numera känd bugg, som kommer avhjälpas permanent direkt när man funnit bästa metoden.
|
Citat:
|
Hej
Hoppas ni har det bra i västerås En kund till mig sa att ni har en bugg om man avbeställer webbhotell samt beställer mysql tjänsten innan perioden för webbhotellet har gått ut. Då buggar ert faktureringsystem ut och man blir krediterad väldigt mycket eftersom mysql tjänsten inte har ett startdatum utan får databasens startdatum som typ är 1970 eller något. Ni kanske har fixat denna bugg redan men annars så rapporterar jag den till er nu. |
Citat:
Vill klargöra lite saker: Efter att jag varit i kontakt med supportansvarige så fixade de inom några timmar tillbaka domänerna som hade fallit bort i systemet och därmed fungerade det korrekt. Dock klargjorde personen att jag inte borde ha lagt domänerna som jag hade gjort, i webbhotellkontot men att det självfallet var en bugg som orsakade detta problemet. Det viktigaste är dock för alla företag och fokusera på kunderna och därmed inte beklaga sig vad gäller tiden det tog att hjälpa mig och det anser även Jonathan. Jag lägger nu det här bakom mig och hoppas att man från Loopias sida rättar till buggar som finns i systemet istället för att kritisera sina kunder med kritik som inte är befogad. Jonathan har bett om ursäkt och självklart godtar jag den och jag ser fallet som avslutat. |
Det finns en till mycket irriterande bugg hos Loopia. Jag flyttade för flera månader sedan och har ändrat min adress i deras system 3 gånger. Men varje gång jag reggar domäner så ändra adressen tillbaka till den gamla vilket får till följd att alla mina domäner reggas på en felaktig adress.
|
Citat:
|
Är inte det en bugg då menar du, Marcus?
:-) Om man anger en adress så är det väl antagligen den adressen man skall använda - inte en adress som Loopia hittar någonstans och som av olika anledningar inte är korrekt? Har man en gång angivit en adress skall den väl inte ändras automagiskt till något annat - i mina ögon en bugg, även om den kanske är avsiktlig. |
Citat:
Citat:
Det är väl i fall som detta som de kan påstå att det är en feature? <_< |
Citat:
|
Så då var det åter dags igen för en bugg i deras system och som alltid så kontaktar jag Jonathan som sänder det vidare till en ur personalen med ord som "rätt så omständig kund och bör behandlas väldigt varsamt." Nu var det väl inte meningen att jag skulle se deras mail konservation men rätt så komiskt att han alltid ångrar sig i slutändan och inte alls menar vad han skriver. Bad han ringa mig för att få redogöra hur han tänker men utan resultat, bättre med tid vid tangentbordet än i telefonen.
Jag har ett flertal *.se domäner parkerade hos de och hos Loopia får man välja om man vill ha fakturan genom de eller NIC. Dock har det här med faktueringen via Loopia ej fungerar som det ska då det var samma problem förra året, då blev jag lovad att det skulle fungera nästa gång domänen var på väg ut. Enligt de så ligger problemet i valet så jag gjorde förrut försvunnit ur systemet pgr av nedgradering av systemet, det enda jag har gjort är helt enkelt att jag valt att ej ha webbutrymme hos de och därmed orsaker de samtliga dessa problemen med bortkoppling av domäner och faktuering. Jag tycker det är bättre att Loopia fixar till sina buggar med faktueringssystemet som jag påtalade Jonathan redan i oktober istället för att smutskasta sina kunder, men, men det kommer väl, |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:21. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson