![]() |
Har knåpat ihop en tjänst som visr sammansband mellan olika domäner. Exempelvis vilka man delar DNS-server med och vilka fler siter som hostas.
Nu är jag i en indexeringsfas där jag växer med ~1miljon hostnames per dag och det går lite slött pga. underdimensionerade servrar. Designen är rejält bantad dels för att jag är värdelös på design samt att det inte är eyecandy som användarna är ute efter när dom besöker oss. Användningsområdet är för de nyfikna och jag kan tänka mig att sökmotoroptimerare och domänköpare kan ha stor nytta av tjänsten. http://www.dnsdigger.com |
Gillar funktionen, vet att det finns några liknande men aldrig sett varken provat.
Fixa till något att komma med i design-väg så klarar du testet :)' En söt funktion som skulle vara fint är att besöka alla sidorna. Kanske ett litet förstoringsglas på vänster sida av varje url? Som i tur öppnar urlen i blank_ |
Jag gillar den, förutom som alla andra sajter så är inte resultaten helt hundra, för just min del visar den bara drygt 10% av vad som egentligen finns.
enkel design och enkelt användande, kan inte bli bättre, enda jag reagerade på var google-grejjens färgsättning. |
Klockren tjänst! Det lär inte bli något problem att ta några dollar för ett "premiumkonto".
|
Att ha 100% av alla hostnames/domän blir inog svårt. Men jag håller för närvarande på att pumpa in *ALLA* .COM samt att jag har alla Dmoz inlagda.
Tyvärr släpper inte IIS lista på samtliga domännamn men dom släpper eärna alla som nyligen registrerats vilket känns lite konstigt om dom ni tycker ska hålla "tätt". Idag ger jag 10000 som maxresultat. Jag är som sagt lite underdimenionerad för det stora indexet som blir så jag ska förhoppningsvis lägga in en till databasmaskin (trots att tjänsten tjänat typ max några dollar på ads). Vill man ha fler sökträffar tänkte jag nog erbjusa premiumabb och sen kanske webapi (XML-RPC) eller nått smidigare utan en massa döddata. Skoj att ni "gillar" den trots att den inte är vacker. Logot har en på Sweclockers ritat åt mig för att förbarma sig över mig och mina obefintliga designkunskaper. Mycket kan jag men inte design,rita eller sånt. |
Jag gillar det. Tummen upp!
|
Kanske vore det mer intressant att se vilka som finns på samma ip eller cnät. Samma namnserver behöver ju inte betyda så mycket även om det också är lite intressant.
|
Det går att få ut .COM-listorna från ICANN om man är registrar.. de har dem liggande på en ftp.. problemet är bara att det är ~2gb och ca 56 miljoner entries eller något i den stilen.. inte helt lätt att indexera och söka i med andra ord.
|
Ser bra ut och verkar fungera bra när jag testar.
Använder en sådan tjänst på whois.sc för närvarande själv, men kommer nog återkomma till din flera gånger. Lycka till! //Andreas |
Citat:
http://www.dnsdigger.com/hostcollision/ |
Citat:
|
Stämmer. Däremot måste man skriva på och faxa in två kontrakt samt via fax ta emot inloggningsuppgifter.
Dom är på väg in i DNSDigger med ~1 miljon hosts per dag. |
Mkt användingsbar.
|
Väldigt bra idé. Kanske ska ändra ie (i (ie www.slashdot.org)) till eg.
|
Av ren nyfikenhet, vart får du tag på alla domäner? DNS-servrar borde väl ha alla domäner i sig? Gör du DNS-frågor?
|
dmoz, iis.se, sökmotorsubmissions, användarsökningar samt zonfil för .com och .net från Verisign.
Dock ligger jag efter rejält på grund av lite resursproblem och tankefel (man kan ju inte göra allt rätt första gången). Ska programmera om en del saker snart så jag kan uppdatera hela .com och .net över en natt. Eventuellt kanske frysa sökindexet istället för att ha det dynamiskt och på så sätt kunna söka snabbare i det (kompression osv). |
Citat:
|
|
Grym tjänst, bookmark direkt ;)
|
Klart grym, nu förstår jag varför en av mina sajter går trögt, när man ser vilka andra som förmodligen husserar hos samma "källarföretag"
|
Tummen upp, letat efter en gratis sådan :D
|
Citat:
Har dunkat in ganska många miljoner hosts nu i dagarna. Vettetusan hur jag ska tjäna pengar på tjänsten. Jajja. Det löser sig nog ;) |
Alla verkar tycka att det här är en jättebra tjänst men jag har inte förstått vitsen. Har jag missat något?
På www.netcraft.com kan man söka på IP-block som webbservrarna ligger på vilket kan vara intressant att se, men informationen att en av mina sajter använder samma DNS som nån flumsajt i Holland förstår jag inte värdet i. |
Nä. Men för en sökmotoroptimerare,annonsköpare eller nån som söker hosting kanske en del sökresultat kan vara intressanta.
Att man sen skulle kunna utröna trender och liknande saker som ipwalk gör kanske också kan vara intressant, men jag har inte hunnit / orkat göra fler tjänster kring indexet. DNSDigger är nog helt enkelt FÖR nishad för att vara ett verktyg för alla. |
La till en tjänst/funktion för siteägare där dom med en iframe kan visa vilka fler websiter en server hostar. Fungerar självklart bäst på siter som har fler än en sida på webservern såsom större webhotell ;)
http://www.dnsdigger.com/hosted/ Är även på väg att uppgradera lite prylar, bla hårdvara samt data. |
Nu har jag lagt till möjligheter till att kunna få större listor om vilka hosts som hostas hos ett block.
Ett utmärkt sätt för webhostingföretag som vill spejja på vilka kunder sina konkurrer har ;) Ex : http://dnsdigger.com/hostcollision.php?hos...&net=on&mask=24 |
Har beslutat att jag ska gå gratisvägen med annonser nu istället. Och med en SSD som databasdisk är allt väldans mycket snabbare och uppdateringar är numera en fröjd.
Dock så funderar jag lite på vad jag mer ska ha för funktionalitet. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson