WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Söker sponsor mot reklam (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=15818)

Dune2k 2006-08-24 19:40

Jag driver www.pimpland.se som är ett online spel som går ut på att skapa sig en karraktär i den undre världen och ranka sig så bra som möjligt.

Hade tänkt mig att köra en tävling att den som har rankat sig bäst efter en spel omgång 365 spel dagar som är de samma som 3 månader skulle vinna ett pris.

Så vad jag tänkte är om de finns nån som skulle kunna tänka sig att sponsra med pris mot att få reklam att priset kommer från blabla.

Tacksam för svar

Dune2k 2006-08-24 20:00

Kan säga att idags läget när spelet legat uppe ca 1 månad så har vi 4200 medlemmar o de senaste dagarna har de ökat med 150-300 st medlemmar per dag.

Oskar Lindgren 2006-08-25 00:50

Appro på ingenting så tycker du borde hitta ett sätt att kunna släppa in "gäst"-besökare på sidan. Så användaren förstår vad han ger sig på, jag tror att flera användare vänder i dörren så att säga. Kanske kan visa lite kartor/topplistor eller annan information om spelarna.. samt att googlebot kommer in då :)

hnn 2006-08-25 09:44

Kanske dags att testa ett stavningsprogram först?

jonny 2006-08-25 09:51

Sidan känns inte speciellt seriös
Citat:

Mörka, smutsiga, tighta gator, korrupta poliser, bråtsligheten som når det högsta nivån.
Det här är första meningen på informationssidan.
Det heter "brottsligheten" och "den högsta nivån". Sen läste jag inte längre. Informationssidan är svårläst.

Var det inte den här webbplatsen där man kunde spela blackjack efter hemmagjorda regler? Där någon med en kung och en dam blev tjock. Fast jag kanske blandar ihop den här med någon annan.

Xamda 2006-08-25 10:11

Efter fem minuter i spelet förstår jag inte hur detta skall kunna bli något. Tanken är kul, men allt annat är fel. Mörkt, svårläst, felstavat, buggigt... Nja... Några varv till vid ritbordet! Jag kan sätta mig och korrekturläsa allt mot en annons eller förmodligen flera eftersom det är rätt mycket som skall korrigeras.

Dune2k 2006-08-25 14:09

logga in med testar/testar

Dune2k 2006-08-30 21:51

Söker fortfarande sponsor så hör gärna av er

Kimz 2006-08-30 22:14

Du måste ha dyslexi?

jonny 2006-08-30 22:42

Har du kört rättstavning på webbplatsen ännu?

robert.liljedahl 2006-09-01 08:39

en beta

LRantalainen 2006-09-01 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av Dune2k
Kan säga att idags läget när spelet legat uppe ca 1 månad

Kom igen nu folk, va inte så hårda mot han, stavningen fixas säkert med tiden. Sedan har ju sidan bara varit uppe i ca 1 månad som han beskriver i inlägget?

Citat:

Ursprungligen postat av Kimz
Du måste ha dyslexi?

Och exakt vart ville du komma där? Tänk om han nu hade sjukdomen? Väldigt moget att påpeka en sån sak.

jonny 2006-09-01 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av etuNa
Citat:

Ursprungligen postat av Kimz
Du måste ha dyslexi?

Och exakt vart ville du komma där? Tänk om han nu hade sjukdomen? Väldigt moget att påpeka en sån sak.

Samtidigt, om det är nu är fråga om dyslexi kan jag tycka att man för den typen av projekt tar hjälp av någon som inte har problem med stavning och grammatik.

se7en 2006-09-02 09:50

killen har gjort ett bra jobb.. det han är ute efter är en sponsor, har ni råd ställ upp.. han verkar inte vara ute efter typer som hittar stavfel?

Ni förstör WN.

MST2005 2006-09-02 11:05

Citat:

Originally posted by se7en@Sep 2 2006, 09:50
killen har gjort ett bra jobb.. det han är ute efter är en sponsor, har ni råd ställ upp.. han verkar inte vara ute efter typer som hittar stavfel?

Ni förstör WN.

Tyvärr så är det vanligt här på WN att folk klampar på andra människor som de hänger upp sig på.

j3rk3r 2006-09-02 18:54

Att påpeka hans stavfel är helt korrekt, men sättet det görs på (Kimz) är helt onödigt och rent ut sagt idiotiskt.

I övrigt såg sidan bra ut, med lite tur så hittar du nog en sponsor :)

Edit: Borde nog kolla över min stavning jag med :)

LRantalainen 2006-09-02 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av j3rk3r
Att påpeka hans stavfel är helt korrekt, men sättet det görs på (Kimz) är helt onödigt och rent ut sagt idiotiskt.
I övrigt såg sidan bra ut, med lite tur så hittar du nog en sponsor
Edit: Borde nog kolla över min stavning jag med

Är det? Som tidigare talare sa:

Citat:

Ursprungligen postat av se7en
Ni förstör WN.

Det var inte kritik på sidan han vill ha, utan han söker en sponsor.
Kom igen nu, håll er till topic. Synd att alla trådar måste spåra ut här på wn.

jonny 2006-09-02 20:41

Jag ser det som ett väldigt gott råd. Det krävs inte mycket för att korrigera stavningen och det gör att sidan får ett mycket mer seriöst intryck vilket också leder till att chanserna för att hitta sponsorer ökar.

Dock:
Vad är syftet med sidan? Vilken är målgruppen? Hur ska en sponsor tjäna på att markandsföra sig där?

knullis 2006-09-03 04:08

Skit i stavfelen ! svara på hans fråga istället! hör av dej på msn du har det.
har en ide åt dej

Dune2k 2006-09-04 17:10

Ingen som är intresserad? bara några veckor kvar innan runda 1 drar igång. sidan ökar just nu med en 200-300 reggade per dag.

foks 2006-09-04 17:39

Tyvärr är det svårt att bli sponsrad med saker, man måste verkligen visa att man på något sätt är bättre än andra som vill bli sponsrade (att det är lönsammare för dem att ge dig varan mot reklam än att låta dig betala för den). Du kan ha presentkort på tex cdon.com som vinst och länka till sajten via Tradedoubler. Om du går med plus är det bara att gratulera, om det går med minus ser du att din sajt tyvärr än så länge inte är tillräckligt attraktiv för sponsorer.

Dune2k 2006-09-18 17:36

Letar fortfarande efter nån som skulle vilja sponsra med pris mot reklam.

omgången startar om ca 3 dar.

fabian 2006-09-18 20:12

Jag tycker inte om att blackjack-spelet på pimpland fuskar.

Har förlorat nästan en miljon där jag borde vunnit om blackjackspelet hade räknat Knekt som 10, eller Ess som 1 eller 11, eller inte räkna dam som 12.

http://www.lowbid.se/blackjack.gif

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson