![]() |
Hejsan
Jag kan ta emot epost men kan ej skicka epost via Outlook Express. Vad kan det vara för fel?? Felet enligt Outlook Express: Servern har oväntat kopplat från anslutningen. Möjliga orsaker kan vara ett serverfel, ett nätverksfel eller en lång tids inaktivitet. Konto: 'mail', Server: 'mail', Protokoll: SMTP, Port: 25, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 10053, Felnummer: 0x800CCC0F |
Din SMTP-server heter väl knappast mail utan mail.telia.com eller liknande?
|
Kolla upp din POP3 och i alla fall kan du sätta SMTP till mailout.telia.com. Det kan hända att din ISP har stoppat port 25.
|
lite mer OT: använder dagligen Outlook i mitt arbete och gjort i x antal år men jag hatar programmet.. nån som känner så, eller är det bara jag som är lite konstig?
|
Citat:
|
Citat:
Följd fråga och ännu mer OT: Vilka mailprogram tycker ni är bäst? |
Citat:
|
Jag använder mig att epostprogrammet som är inbyggt i webbläsaren Opera.
|
Jag tycker Microsoft Outlook fungerar bra. Har haft lite häfta "kortslutanden" på programmet, men det är inget ovanligt på min dator.
|
Hejsan
Jag skrev ditt mail bara för att inte få med den riktiga mailen. Jag använder mig inte av telia utan av labs2. Jag använder det pop3 och smtp som står på webbhotellet. Vet någon vad det kan vara för fel?? |
Labs2 spärrar förmodligen port 25 som används för smtp så att du inte kan skicka mail annat än genom deras server. Ställ in deras server för utgående epost så bör det fungera.
Skicka gäran PM om vilken server som är korrekt då jag vill lägga till det i listan på min hemsida. |
Hejsan
Labs2 spärrar inte eftersom det fungerade några dagar sedan innan formatering av datorn. |
Då kan det bero på din eventuella brandvägg. Den kanske är inställd på att hejda utgående e-post.
|
Citat:
Även en smidig backuptjänst |
Hejsan
Tog en titt på brandväggen, det tycks inte vara den. Så The Bat är en lösning till Outlook?? =) |
Citat:
läste inte ditt inlägg så noga förra gången. Den smtp du använder skall ju simpelt vara exempelvis telias eller comhems. Detta underlättar allt och fungerar med brandväggen på. <!--QuoteBegin--Loopia[/i] Telia: smtprelay1.telia.com Tele2: smtp.tele2.se Bredbandsbolaget: smtp.bredband.net Chello: smtp.chello.se Bostream: mailrelay.bostream.com ComHem: mail1.comhem.se Glocalnet: smtp.glocalnet.net Tiscali: smtp.tiscali.se [/quote] |
Hejsan
Jag sitter på Labs2, kan jag använda andras smtp server då?? |
Ring och hör med labs2 om de har någon smtp till kunderna.
Telefon: +46 (0)46 - 540 01 00 |
Citat:
//Björn |
Hejsan
Jag provar med smtp servern och om det ej funkar så får jag ringa dem och prova där =) |
Outlook så länge det är det enda programmet med kalender, uppgifter, aktiviteter och förmågan att integreras med både mobiler och affärssystem..
|
Alltså kan man koppla in sin mobil till outlook?? =)
|
Citat:
|
Hejsan
Jaha ok, vet du möjligtvis vad det är för program?? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson