![]() |
Söker efter någon t-shirts tryckare som trycker på the & best t-shirts
eller någon som säljer otryckta t-shirts av märket the & best. Tacksam för svar |
Aldrig hört talas om, är du säker på att de inte bara har märkt om en mer känd tillverkare.
Varför skulle just de t-shirtarna vara så bra? Hittar tre resultat i Google varav ett från grafisktforum så jag blev lite nyfiken ;) |
ja jag har kollat det också, men de var köpta av ett nerlagt ställe.
T-shirt4u.com tryckte på the & best innan men dom finns ju inte kvar. |
ja det kan vara någon annan tillverkare, fruit of loom kan tänkas om man nu ser i fler trådar.
Någon som trycker på dom då? |
fruit of loom är bra. Just för tillfället har jag en leverantör som ligger under 30 kr per T-shirt (vit) med två-färgs tryck. Billigt. Dock skall jag pröva ut de inom en månad och se om trycket blir bra.
|
Fruit of the loom är generellt bra, men det beror mest på vilken modell det är, de har ju femtielva modeller från högsta kvalité till lite mer budgetmodell.
Men alltså, vad är det som är så bra med "the & best", är det för du vet hur de sitter sen tidigare? |
ja vi är ute efter just dom egentligen. Det är bra riktigt bra kvalité och passform.
Men den vi köpte för att testa kommer från t-shirt4u.com (som inte finns kvar). Det enda som står på lappen är "The & B best" Konstigt att ingen har hört talas om det innan. Men det är väl som du säger det finns för många modeller. |
Passar på och stjäla tråden istället för att starta en ny.
Söker kontakt med tryckeri för en mindre beställning (5st t-shirts) och möjligheter på en betydligt större. PMa mig gärna med priser för tryck på kvalitet-tröjor =) |
Citat:
|
det är synd att dom inte märker upp dom så man kan få tag på dom igen.
Får väl leta fram nått annat märke |
The & Best har bytt namn till South West. Dock samma plagg som innan.
|
Jag blev precis rekommenderad giveto (.se) som verkar trycka t-shirts bland annat.
|
ztream: Är du säker?
Du vet inte var man kan få tag på dom tröjorna? Eller någon som trycker på dom? |
|
Hittade inte tröjan där, får väl maila dom.
Såg att roligatrojor.com trycker på den också: http://www.roligatrojor.com/product_...products_id=39 måste ju vara samma som: http://www.southwest.se/Product/Prod...LinkSortOrder= Tack för informationen |
Tänk gärna på miljön när ni trycker tröjor. Billiga tröjor kan vara tillverkade på ett taskigt sätt.
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag har faktiskt inte fått frågan en enda gång, men det är en intressant poäng du har jensjakob.
Vad tänkte du på mer specifikt att man som kund vill veta? Arbetsförhållanden, tillverkningsland, miljöcertifieringar och liknande? |
Citat:
Som exempel kan jag nämna att man för att odla jätteräkor skövlar viktig skog. Även om de som jobbar med att paketera räkorna får schysst lön (vilket de troligtvis inte får) så är hela grejen ändå negativ. Detta är viktigt att folk får reda på. Hur det ser ut med tröjor vet jag inte, men jag kan gissa. Jag tror det är svårt att få fram någon bra information av att bara veta land. Då måste man ha koll på förhållanden i just det landet. Detta är en tankeställare. Den är inte till för att krossa er kreativitet, men den är viktig långsiktigt. Och den går att applicera på alla områden... tänk efter vad du brukar handla. Fråga en extra gång, bara frågan kan leda till mycket. |
tillbaka till tråden.
har fått hem soutwest tröjorna nu och det var inte riktigt samma som dom gamla the & best. Varken passformen eller kvalitén va densamma. Förmodligen går det inte att få tag på the & best tröjorna längre. |
Citat:
Ovan, miljömärkningar osv osv är ingen 100 procentig garanti på att så faktiskt är fallet om man inte övervakar hela produktionsprocessen själv, något som för de flesta mindre till medelstora företag är en praktisk omöjlighet. Gör en snabb bill of materials för en t-shirt och bryt ner den till minsta beståndsdel så ser man ganska snabbt att till och med en så enkel produkt genomgår väldigt många led av förädling. |
såg att "general" precis hade skrivit om kvaliten på dessa nya tröjor, men jag kan bara intyga... vi var ute på deras kontor nyligen och blev mycket missnöjda med kvaliten..
Så nu är det textilmässan på elmia som gäller ;) *håller tummarna* |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson