![]() |
Hejsan jag äger dessa domäner och undrar om ni tycker dom har något värde.
Startsajten.se Charters.se Varuhuset.com ( såld 450 € ) Gratiz.se ( beställd men ska betalas idag ) Lajvpoker.com GratisKontantort.net |
Citat:
|
Ett hett tips är att inte posta domäner som ännu inte är i din ägo, gratiz.se kan vem som helst registrera nu före dig.
|
Jag förstår inte renkis.. ingen av domänerna har något innehåll. De är inte värda nånting mer än det en eventuellt köpare skulle betala. För mig och de flesta andra här är de värda -120 (dvs pengarna man förlorar när man registrerar dem).
Om du utvecklar ett par tjänster på namnen, bygger upp en solid trafik och intäkter så skall du se att du kanske kan få en slant eller två för grejerna. |
Ja den är såld men han har inte betalat ännu eftersom han är på semester. Sådär nu är Gratiz.se betald.
|
Man kan i stort sätt få vilken domän som hällst att bli bra, med tillräckligt stor reklambudget.
|
Citat:
http://aspsidan.se/default.asp?page=forum&...Id=6&pId=481714 (Personen som gjort inlägget här och den som gjort det på aspsidan är samma person) |
Helt rätt. Gratiz.se är inte värd många kronor. En tjänst som är bättre / snyggare än alltgratis.com tex kommer dra mycket stålar.
Nån mer än jag som har märkt att det är myyyycket CPM-ads ute för den sidan nu. Det är nog inte utan anledning :). Lycka till renkis, och grattis till ditt beslut att inte vara en domänpirat. |
Du sa nått om snyggare än alltgratis.com
kolla in denna http://www.projects.nu/startsajten ursäktar bugget det ska fixas så snabbt som möjligt. |
Hyfsade namn men med viss reservation:
-.net för ett svenskt ord tycker jag inte är bra -charters är för tillkrånglat. Charter.se eller charterflyg.se vore klockrent. Det är stor skillnad mellan din domän och dessa. -startsajten är ett bra namn (svensk stavning passar med .se) men värdet beror helt på vilka ambitioner någon har att utveckla sajten. Namn som "google", "napster", "skype", "flickr" betyder inte mycket i sig - se hur långt de har kommit. |
Mm okej .. tack
|
Priser?
|
Vilken domän vill du veta priset på ?
|
Kan vi ge upp det där nu renkis? Bumpa en fyra månader gamal tråd med att försöka sälja domäner som du även tar upp i ett par andra trådar känns lite irriterande. Du kommer inte bli spontant rik på att köpa och sälja värdelösa domäner och med tanke på dina andra inlägg här på forumet är det nog fel branch du försöker syssla med, eller i vart fall läsa in dig mer på.
En boka-resa-sida där alla länkar (statiska dessutom) leder till samma sida? Skryta om att du sålt en domän om och om och om och om igen....? Försöka sälja domäner du inte ens registrerat själv än? Du är 15 och har all tid i världen att förfina dina kunskaper och skaffa erfarenhet. Ta det lungt, läs reglerna och andra trådar innan du slänger ur dig lite vad som helst lite här och var. Ta det som konstruktiv kritik, inte något påhopp. Du gör ingen en tjänst genom att skaffa ett dåligt rykte på WN. |
Vadå ja gär 14 och har lyckats lixom
|
mmm jag vet 9åringar som lyckas också, var inget mot åldern i sig. Nämnde endast åldern med syftning till att han har tid på sig att utvecklas innan man börjar stressa sig och göra misstag. För det är ett misstag att börja med tveksamma och rent ut sagt ogenomtänkta foruminlägg och websidor.
Lyssna på mina råd eller inte, det förblir råd (även om jag tjänar på att slippa läsa onödiga trådar med egenreklam). |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson