![]() |
Hejsan!
Sökte runt lite hittade ett par gamla trådar. Men tänkte ställa frågan vilken besöksräknare använder du? Webalizer har jag via webbhotellet, men med den får jag overkliga träffar. Annars har kört med susnet. Men det har varit seg några gånger så den segar ner hela sidan. Har hört att awstats och extreme tracker skall vara bra. Något ni tycker med? Alla tips på en räknare är väl kommna. Tacksam för tips och råd |
kan rekommendera http://www.google.com/analytics
|
Citat:
Tack för tipset. har lagt till mig i vänt listan. Hade inte inbjudan. :( |
Finns säkert någon här på forumet som har en inbjudan.
|
Som du nämner, www.extremetracking.com, tycker jag fungerar helt okay för att vara en gratis tjänst, och betalar man får man en hel del till användsbart.
Många tidigare har rekommenderat www.statcounter.com - själv har jag inte speciellt bra erfarenheter av den då den ger helt skumma resultat för mig. Har också webalizer via webhotellet - men enligt mina erfarenheter ger det för höga värden, fast jag kan ha fel förstås... Edit: Gissa dig till ett Google analyctics konto: http://www.webmasternetwork.se/f7t14587.html |
Tack!
Vilken eller vilka använder du då? |
Google analytics och AWstats. Använder även statcounter till mindre sidor.
|
Google analytics och modlogan.
|
Google Analytics och AWstats. Webalizer har jag kört förut men det var alldeles för klent.
|
Kör analytics och den fungerar riktigt bra!
Den var mycket seg i början men det "släppte" efter ett par dagar. Yepp du är inte ensam om att få skumma resultat från statcounter. ;) |
extremetracking, gillar det det starkt.
|
Har inte provat den själv men har hört att Mint ska fungera bra: http://www.haveamint.com/. Använder själv loopias awstats och google analytics.
|
Använder extremetracking till min lilla sida!
|
Citat:
För min butik som jag utvecklar i Java använder jag clickstream. Rätt finurligt. I J2EE kan man använda sig av "filter", som är kodsnuttar som man kan använda för att filtrera varje request. I filtret skapar man ett clickstream-objekt som lagras i sessionen under första request. I det objektet lagras info såsom referer, självaste request, url osv. Om clickstream-objekt redan finns i sessionen (exempelvis request nr 2), så adderas bara den till clickstream-objektet. Sen har man en listener som "lyssnar" på alla sessioner som förstörs. När en session förstörs anropas clickstream.log() funktion. Den standard-loggern som följer med clickstream printar bara ut data ut i System.out. Själv har jag skrivit egen logger som istället sätter in data i SQL-databasen med önskvärd struktur. Sen har jag en servlet i kontrollpanelen som enkelt hämtar datat och presenterar informationen. Då kan jag se för varje besökare: vilken sida den kom ifrån, vilken sida den kom till och exakt i vilken ordning besökaren surfade runt sidorna. Hur länge sessionen varade (från första till sista click). Det är simpelt att bestämma ifall filtret ska triggas av allt eller om exempelvis js, css, jpeg, gif osv ska exkluderas. Den kan också detektera ifall besökaren är en bot eller "vanlig användare". Mycket smutt och fint, och så slipper man vänta på en invite från Google analytics. |
Om någon ger mig en invite till google analytics så öppnar jag ett gratis epassporte.com konto eller sätter in pengar på ditt konto om du redan har det som tack :)
|
Citat:
Låter intressant det hela :) |
Citat:
|
Skickat ett PM till dig Obbe
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Beroende på vad som kommer att finnas med & funktion så existerar möjligheten att kunna betala för det. Mao, är det värt pengarna? |
Jag använder min av gratistjänsten referer.org.
Tjänsten visar upp mina http_referrers (dvs de sajter som länkar till mig) i en lista (utan spam!). Fördelen är att jag får fler ingående länkar utan att jag behöver länka till dem. Länkarna till mina referers genereras nämligen i JavaScript. Det gör att sökmotorerna inte följer dem. Detta är dock inte någonting som den vanliga användaren märker av. Dessutom är tjänsten bra, för jag slipper att göra någonting själv, allting är helt automatiskt. Vad gäller statistik kan jag enkelt se hur många klick jag har fått från de sajter som länkar till mig. Det finns även ett RSS flöde för just min sajt, och via det så får jag en notifikation så fort det är någon ny sida som länkar till mig, och vilken PageRank den sidan har. Vad jag vet är detta annars mycket svårt att göra. Denna tjänst rekommenderas varmt till den som vill ha fler ingående länkar samt den som vill bevaka alla sina nya inkommande länkar. Om man bara är intresserad av det senaste (bevakningen av inkommande länkar) så kan man helt ta bort själva listan från sin egen sajt. Listan är alltså inte något krav, så vitt jag kan se. Ps. jag tror att denna tjänst främst är till för nya sajter som vill ha fler ingående länkar, men enligt min erfarenhet så är den även bra ur andra perspektiv. Det här är min första post på denna lista - hoppas kunna dela med mig av andra tips framöver. :-) |
http://www.xav.com/scripts/axs/
AXS counter lägger jag upp på alla mina sajter. Mycket smidigt! Gratis! /Thomas THL |
extremetracking gillar jag starkt.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson