![]() |
Får en massa mail-error av denna typ:
Citat:
|
Eftersom det fungerar för övriga medlemmar så är nog felet hos BBB.
Fråga din hosting leverantör om dom upplever fel med anslutning till BBB. Annars kontakta deras support om det. |
Jag har samma problem med kunder som använder bredband.net-adresser.
|
Då känns det lite bättre.... Kollar med BBB
|
Citat:
|
För övrigt bör det tilläggas att BBB kommer knappast göra något åt saken här. Deras server är högst troligt rätt konfigurerad. Frågan är om leverantören av din mail har rätt saker i sin DNS.
|
Citat:
host mx2.bredband.net [195.54.107.222]: 450 <[email protected]>: Sender address rejected: Domain not found -------------------- Av någon anledning så kan den inte göra antaligen en uppslagning, eller en korrekt uppslagning mot forum24.se Det verkar dock konstigt då domänen finns, MX finns och det går att connecta. BBB som gjort fel tror jag. |
Citat:
Kan vara antispam mjukvara som ger felet. Jag vet ett antal mjukvaror som gör det. Är något fel i mailet eller om man försöker relay:a mail så kan man specificera felmeddelandet. I detta fal talar det tex. om att domänen inte hittas. |
Citat:
Jag vet att BBB börjat införa ett skydd mot spam där man måste skicka meddelandet två gånger innan det går fram första gången. Jag råkade ut för det till bredband.net - Dock stod det tydligt vad jag skulle göra i reply meddelandet för att få det att fungera. |
Citat:
Pratade senast imorse med en kund som ibland hade problem med att ta emot e-post (BBB skyllde på antivirusprogrammet). Han fick inga felmeddelanden, men betydligt mindre antal e-postmeddelanden än han borde, och han hade bett flera kompisar skicka till honom, men bara vissa kom fram. Jag frågade bland annat om han visste om BBB hade något antispam-filter.. Kod:
rcpt to: [email protected] Greylisting i sig kan (i dagsläget) starkt skära ner på mängden spam, men.. om man inte implementerar det rätt kan det ju ställa till problem också.. De kanske har längre tid än fem minuter egentligen, men.. uppenbarligen ställer det till problem för deras kunder. |
Citat:
Eftersom min mailserver inte hade stöd för det så gjorde den inget. Meddelandet som skickas är ju en user not found kanske.. Men skickar man efter 5 minuter så hittas den igen ;) |
Idé: Jag tror att det kan vara att det saknas reverse lookup för ip-numret?
|
Bör inte ha något med reverse-dns att göra. Däremot finns det bara en namnserver specificerad hos Nic-se för forum24 .se, det bör vara minst två.
|
Oops, missade fortsättningen i väntan på svaret från BBB.... Ska se om jag kan ordna något själv för att lösa detta
|
Gör er redo för ett gott skratt...
Från vilken e-postadress tror ni jag skickade mailet till BBB?? Självklart en forum24-adress... Hur länge tror ni jag får vänta på svar... |
Vi hade liknande problem på jobbet men där fick alla våra kunder och leverantör besked om att mailen ligger i kö och kunde inte levereras för stunden för att vårt master konto inte fanns. Skumt som fan .. men men..
Efter samtal till webbhotellet som har hand om vår email så visade sig att dem hade satt högre spamskydd på alla inkommande mail till deras servrar. Så fort detta sänktes till den normala nivån återgick allt till att fungera som vanligt. Tippar på att det är spamskydden som ställer till det. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:16. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson