WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Laptopskärm gick sönder när jag öppnade den. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1062364)

Lancelot 2014-07-22 09:58

Laptopskärm gick sönder när jag öppnade den.
 
Hej

Har haft över 10 bärbara datorer i mitt liv, dock har detta aldrig hänt. Köpte en lenovo yoga 2 pro, och igår när jag försökte öppna skärmen så sprack den lite där jag drog upp skärmen. Jag var absolut inte aggressiv eller hård när jag öppnade skärmen dock sprack den ändå. Inga skråmor på laptopen, inga döda pixlar bara en väldigt känslig skärm.

Betalade 12500 för datorn och ägt den mindre än en vecka. Nu vill netonnet att jag kontaktar lenovos support och kommer troligen få vänta ca 3 veckor på svar ifrån dem.

Alla tips och råd mottages tacksamt.

gregoff 2014-07-22 12:54

Den butiken som sålt dig varan är ansvarig för att driva hela reklamationen åt dig. Du ska inte behöva driva detta själv alls. Liknande fick Dustin erfara i ett liknande fall i Plus för några få år sen.

Antar att du handlat privatperson? Vet inte om det är skillnad för företag.

Lancelot 2014-07-22 13:00

Handlade som företag, men betalade precis som vanligt i butik.
Tack för svaret, jag känner likadant!


Så jag kan egentligen inte begära byte till ny dator, utan måste lämna in det och vänta flera veckor på att reklamationen går igenom? Känns himla segt att göra detta när den är splitterny. Men bara att gilla läget då :P

gregoff 2014-07-22 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20495103)
Handlade som företag, men betalade precis som vanligt i butik.
Tack för svaret, jag känner likadant!


Så jag kan egentligen inte begära byte till ny dator, utan måste lämna in det och vänta flera veckor på att reklamationen går igenom? Känns himla segt att göra detta när den är splitterny. Men bara att gilla läget då :P

Hur processen ser ut vet jag inte. Men det är företaget du handlat av som måste vara den drivande parten. Dom får inte bara hänvisa dig vidare.

Lancelot 2014-07-23 09:36

Ok, är så sjukt irriterad på netonnets service i slagsta.

Jag körde till netonnet i måndags och de hänvisade mig som sagt till lenovo, och sade att de bestämmer vad som ska göras; att de inte ska ta emot den utan att det är bättre om jag ringer och tar det med Lenovo direkt. Så jag ringer lenovo på tisdag morgon och förklarar läget.

De förstår då läget och ber mig mejla in kvittot för att de ska ge mig ett DOAnr så jag kan gå tillbaka till netonnet och få en ny dator. Efter några minuter får jag mitt DOAnr av en väldigt trevlig och serviceinriktad person på lenovos support. Hon säger då att jag ska ta med mig det till netonnet för att få en ny dator. Leasar en bil på tisdagen igen och kör till netonnet som ligger lite utanför Stockholm. Väl där så tar dem emot den och tittar på den, då hämtar han deras servicechef igen som även han första gången nekade att ta emot datorn. Han ringer Lenovo framför mig och typ övertygar henne att de inte ska ta emot den.

Han kommer sedan till mig och säger att de ska skicka in det och om några veckor får jag beslutet. Jag förklarar då att det inte alls är samma information som jag har fått från Lenovo. Hon gav mig ett Dead on Arrival nummer som betyder att den var felaktig vid mottagande och att jag skulle få byta ut den hos återförsäljare. Jag har även med mailet från lenovo till netonnet. Jag får fortsätta diskussionen med en av hans anställda som i sin tur ringer dit en annan som jag får förklara allt för. Dem här två personerna på netonnet vad jättesnälla och servicevänliga och förklarade att de inte får göra något utan servicechefen, d.v.s. han som har nekat min rätt till ny dator fastän Lenovo gett mig DOAnr och sagt att jag kan hämta ut en ny laptop eftersom att den är så pass ny och gått sönder så lätt utan handhavandefel.

Jag säger till servicechefen att jag ska ringa hon som jag snackade med på Lenovo igen då hon sade något helt annat till mig än vad han (netonnet servicechef) sade till mig. Medan som jag ringer märker jag att servicechefen går ifrån platsen, jag tänkte väll att han snabbt skulle göra en sak. Men det visar sig att han gick hem. Lenovos support säger att de har gett mig DOAnr och att allt ligger i netonnets händer om hur de vill göra, de har godkänt returen av datorn men netonnet ville ändå inte ta emot den.

Det känns som att netonnet vill sälja de kvarvarande Lenovo datorerna av den modellen istället för att ge en ny till mig, för det är ju högre vinst till dem, än att de faktiskt ska ge bra service. Därför vill de skicka in datorn så att lenovo skickar ut en ny dator till mig istället efter godkänd reklamation som kan ta flera veckor.


Jag talar nu med en av de anställda på netonnet och han ringer och förklarar än en gång att jag faktiskt har fått ett OK av Lenovo att hämta ny dator och enligt Lenovo var det Netonnet som nekade min rätt till ny dator. Så han den anställda ringer servicechefen och förklarar vad jag har sagt och han nekar än en gång. Jag ber då honom att ringa servicechefen igen och ge luren till mig.

Så efter någon minut talar jag med servicechefen. Han förklarar över telefon att han inte tänker lösa ut en ny dator då det är en spricka i skärmen, jag förklarar då att sprickan skedde när jag öppnade skärmen utan att vara för hårdhänt. Det finns inte en enda skråma eller pixelfel eller något annat som tyder på handhavandefel.

Han säger då följande som verkligen är skrattretande. "Ja men man öppnar laptopen i mitten och inte på sidan, så det kan vara därför den gick sönder".

Då frågar jag alltså att en dator för 12500 inte kan öppnas på sidan som alla andra datorer och enbart på mitten? Jag förklarar då att jag ALDRIG skulle kunna få in fingrarna och öppna datorn i mitten då den är så pass tunn, på framsidan och kanten har jag mer yta att öppna och efter ett tag lägger vi på. Jag är så pass trött på det hela så det slutar med att de ger mig lite papper och skickar in datorn till netonnet.

Nu har jag betalat 12500 för en dator som var ett måndagsexemplar då även knappen "e" var hårdare än resterande och inte gick att skriva med, samt att skärmen sprack lite när den öppnades redan vid 5:e användningen, 5:e dagen. Nu måste jag alltså vänta flera veckor på att netonnet hanterar reklamationen, får se om de godkänner den fastän Lenovo redan godkänt den.

Usel service, usel och inkompetent servicechef! Aldrig varit med om så dålig service. De anställda var supertrevliga men den här servicechefen är bortom all verklighet.

Alex 2014-07-23 10:08

Det bästa du kan göra i det här läget är att posta samma story på Netonnet's Facebooksida.

https://www.facebook.com/NetOnNetSverige

Ingen vill ha dålig PR.

Lancelot 2014-07-23 10:28

Tack Alex, det kommer jag göra!

patrikweb 2014-07-23 14:44

Galet, funderat lämna in en stämnings ansökan för kräva ersättning för din tid för dom gjort fel? Borde göra att en högre chef slår dom lägre boskapen på käften för skynda på saker korekt.

Personligen skulle jag bli galen och slängt skiten för kostar mer i tid ringa och resa dit.

Lindalicious 2014-07-23 19:30

Jag som tänkte handla dator hos netonnet nu, tack för varningen.

Du kan ju betala någon student för att springa runt i 50+ forum på nätet och sprida hur bra service netonnet har :)

Innan du gör det bör du varna netonnet om att du "kan" tänka dig göra det.

Funkade för mig när adressändring krävde mig på pengar fast de inte hade rätt till det. Hotade med polisanmälan och dålig PR och gav dem 24 timmar att sköta mitt ärende... gick hur bra som helst.

Tyvär så måste man hota dem som har lite svårt att förstå. Bara du hotar lagligt är det inga problem.
Stora företag väntar sig att du skall "glömma" saken, vilket de flesta konsumenter gör.

Lancelot 2014-07-26 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb (Inlägg 20495151)
Galet, funderat lämna in en stämnings ansökan för kräva ersättning för din tid för dom gjort fel? Borde göra att en högre chef slår dom lägre boskapen på käften för skynda på saker korekt.

Personligen skulle jag bli galen och slängt skiten för kostar mer i tid ringa och resa dit.

Jag har funderat på det. Men har aldrig stämt någon innan. Finns det något att göra där? Har de gjort fel enligt lag? Borde kunna kräva ersättning för timmarna jag lagt ner, och inte kunnat jobba, samt reseersättning kanske? För mig är det en principsak, är otroligt irriterad på hur servicechefen betedde sig.

Lancelot 2014-07-26 11:28

Citat:

Ursprungligen postat av Lindalicious (Inlägg 20495170)
Jag som tänkte handla dator hos netonnet nu, tack för varningen.

Du kan ju betala någon student för att springa runt i 50+ forum på nätet och sprida hur bra service netonnet har :)

Innan du gör det bör du varna netonnet om att du "kan" tänka dig göra det.

Funkade för mig när adressändring krävde mig på pengar fast de inte hade rätt till det. Hotade med polisanmälan och dålig PR och gav dem 24 timmar att sköta mitt ärende... gick hur bra som helst.

Tyvär så måste man hota dem som har lite svårt att förstå. Bara du hotar lagligt är det inga problem.
Stora företag väntar sig att du skall "glömma" saken, vilket de flesta konsumenter gör.

Det var så lite så. El-giganten har jag väldigt bra erfarenheter av, men netonnet; aldrig mer!

Låter som en bra idé, att betala någon att skriva om det här på ett 50-tal forum på nätet.

Stort tack! Uppdaterar i tråden när jag har bestämt mig för vad jag ska göra. Just nu har jag ringt deras kundservice och lämnat klagomål och krävt att varuhuschefen kontaktar mig angående det här.

patrikweb 2014-07-26 13:03

Om du kräver en summa som räknas som FT mål har du i princip inget att förlora mer än extra timmarna i domstol.

Vill du göra större ersättningskrav kan det även ingå försäkring i din företagsförsäkring.

Motpart har mycket mer att förlora i PR att ens låta det gå så långt, och framförallt om det hamnar i tidningen.

Om avtalet med Lenovo är att dom ska ge dig en ny dator om du fått ett DOA ärende av Lenovo (Även om jag inte håller med om att det just är en ren DOA).

Då är det ingen sak ens att diskutera, då har dom gjort fel och borde ersätta dig för skadan dom aktivt vållat.

Jonas 2014-07-26 20:34

Varför anlita folk för att sprida att NetOnNet och deras kundservice suger?
Dom lyckas så bra själva med det.

Deras service via telefon säger saker som inte stämmer när man väl lyckas köra den sträckan till närmsta "lagershop" där det visar sig att det personen i telefon säger är totalt felaktigt. Värt att notera är att de 2 första personerna lägger på när man presenterat ärendet.

Anders Larsson 2014-07-27 00:42

Jag köpte en telefon på Netonnet som visade sig vara en tysk version! Inget språkstöd för svenska och osäkert om det var samma frekvenser i denna versionen.

Det låg en liten, liten text på hemsidan, men stor ingenting i butik. När jag påpekade det sa de bara att det här är en butik för de som läser på om produkterna på vår hemsida innan man handlar!

Fick dock lämna tillbaks dem, åkte till en annan kedja och fick den svenska versionen.

John Adams 2014-07-27 00:57

@ Lancelot, det är verkligen tråkigt att höra det du har varit med här, rätt har du, fel hade servicechefen, han hade inte rätt att bete sig på det sättet.

Hur som helst, jag hade skickat ett mejl direkt till NetOnNet och förklarat det hela på ett snyggt sätt samt hota med att det blir en del dålig PR ifall de inte hanterar ärendet på ett annat och rätt sätt, skriv även ett meddelande direkt på deras facebooksida, då menar jag ett pm och inte offentligt på deras wall. De som sköter deras Facebook, Twitter m.m är där för att svara och ansvara för företagets rykte.

Att hänga ut NetOnNet på 50 olika forum för att en usel person (servicechefen) inte skött sitt arbete är orättvist tycker jag.

Tyvärr så har ofta företag bra och dåliga personal, du säger själv att de på KC var trevliga och ville hjälpa till, där ser du, det finns bra och mindre personal på alla företag.

Man bör inte hänga ut företag bara för att EN person på det stället hade en dålig dag.

Självkalrt ska du begära ersättning för den tid och kostnad du la på det här men gör det snyggt ;) det funkar oftast.

Min åsikt, gör precis som du själv ser passande.

Mvh

KristianE 2014-07-27 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av John Adams (Inlägg 20495303)
Hur som helst, jag hade skickat ett mejl direkt till NetOnNet och förklarat det hela på ett snyggt sätt samt hota med att det blir en del dålig PR ifall de inte hanterar ärendet på ett annat och rätt sätt, skriv även ett meddelande direkt på deras facebooksida, då menar jag ett pm och inte offentligt på deras wall. De som sköter deras Facebook, Twitter m.m är där för att svara och ansvara för företagets rykte.

Fullständigt korkat i mitt tycke. Så fort man börjar att hota med saker så kommer motparten direkt sätta sig med taggarna utåt och om ni inte är advokater så vill ni inte ens befinna er i en sådan diskussion. Jag har inte läst tråden så noga och TS har säkert helt rätt och lagen på sin sida, men skulle det visa sig att motparten har full koll på de relaterade lagarna och ni själva inte har det - då är ni rökta.

Jag har själv jobbat i datorbutik och Konsumentköplagen gick man igenom noggrant. Det är snarare regel än undantag att kunderna som står och skriker är de som har minst koll på vad som gäller. De har sett Sverker på TV och tror de står över alla andra.

tartareandesire 2014-07-28 07:14

Även jag har dåliga upplevelser från NetOnNet, det tog 5-6 telefonsamtal innan de lyckades ordna en försäkring jag beställt. Tycker inte man ska bry sig om att klaga överdrivet mycket på lågprisföretag (vilket i stort sett alla elektronikkedjor är idag) dock, de som arbetar med support där har förmodligen såväl dåliga löner som arbetsvillkor till följd av det usla skick marknaden är i idag. Samma sak gäller tyvärr numera också många andra branscher.

Westman 2014-07-28 13:32

I och med att det inte är privatperson som är kund så gäller inte konsumentlagarna utan endast köplagen (1990:931) (KöpL). "KöpL är inte en tvingande lag, vilket betyder att det som vid köpet avtalats mellan köparen och säljaren gäller före lagen (3 § KöpL)." Mao. läs köpevillkoren från NetOnNet.

Lancelot 2014-07-28 13:34

Tack för info Westman. Gäller då inte DOA numret från Lenovo som ett DOA nummer om det står annat i köpvillkoren? Nu har jag ej läst igenom köpvillkoren, men tänkte fråga ändå.

Gjorde dock precis som vi avtalade vid service inlämningen, gick hem med produkten och kontaktade Lenovo då de skulle sköta det hela och saken låg i deras händer. När jag fick DOA sa de dock att det är de som bestämmer och inte Lenovo.

Westman 2014-07-28 14:21

Jag blir förvirrad, har Lenovo sagt att det är en DOA och gett dig ett returnummer men NetOnNet vägrar ta emot DOA?

Enligt min erfarenhet så om man har kontaktat leverantören så är säljaren ute ur bilden. Då skeppar man helt enkelt DOA-prylen till leverantörens mottagningsadress.

Lancelot 2014-07-28 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av Westman (Inlägg 20495348)
Jag blir förvirrad, har Lenovo sagt att det är en DOA och gett dig ett returnummer men NetOnNet vägrar ta emot DOA?

Enligt min erfarenhet så om man har kontaktat leverantören så är säljaren ute ur bilden. Då skeppar man helt enkelt DOA-prylen till leverantörens mottagningsadress.

Det stämmer. Lenovo har gett mig ett DOANR och sagt att jag ska gå till återförsäljaren för att byta ut den då problemet uppstått så pass tidigt. Hade nämligen bara ägt den i 5 dagar. Netonnet hade dagen innan sagt att jag får vända mig till lenovo då de bestämmer.

Netonnet vägrar ta den som DOA utan tog emot den som RMA, det vill säga att de skickar den till tillverkaren och jag får vänta i flera veckor.

Jag tror såhär: De har begränsat antal i lager som de inte vill ge till mig, då jag redan har köpt och inte heller har ångerrätt som företag. På så sätt försäkrar de maximal försäljning och prioriterar inte att ge acceptabel service.

Lancelot 2014-07-28 16:00

Nu har Netonnet äntligen ringt tillbaka till mig från deras "Kundhanteringsavdelning" och beklagat sig för hur han har betett sig. De säger att de fortfarande måste ta in den för bedömning och det känner jag själv att jag accepterar. Orkar inte bry mig. Men vad tycker ni som är mer erfarna kring dessa tvister, bör jag släppa det?

Tob 2014-07-28 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20495355)
Nu har Netonnet äntligen ringt tillbaka till mig från deras "Kundhanteringsavdelning" och beklagat sig för hur han har betett sig. De säger att de fortfarande måste ta in den för bedömning och det känner jag själv att jag accepterar. Orkar inte bry mig. Men vad tycker ni som är mer erfarna kring dessa tvister, bör jag släppa det?

Nu är jag inte expert i tvister, har däremot jobbat med lite försäkringsärenden inom laptops tidigare, vad det nu är värt.

En bedömning låter som att dom ska skicka den till sin serviceverkstad och låta någon titta på datorn för att bedöma om det är handhavandefel eller om det faktiskt är en DOA det rör sig om.

Jag personligen hade varit orolig för att personen som tar emot datorn gör en annan bedömning än vad Lenovo har gjort till dig tidigare vilket i värsta fall kan betyda att du får en till vända strul att ta tag i.

Personligen hade jag inte tyckt att tiden var värd att strula vidare. Men jag ser samtidigt fördelen i det om man lyckas.

Förhoppningsvis (hah) är skärmproblematiken tillräckligt vanlig på den modellen att dom godkänner den som DOA så fort verkstaden tar en titt på den.

KristianE 2014-07-28 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20495355)
Orkar inte bry mig. Men vad tycker ni som är mer erfarna kring dessa tvister, bör jag släppa det?

Japp, datorn är inlämnad till Netonnet och du är företagskund. Det är bara att vänta.

Nästa dator kommer du beställa från en företagsleverantör där du får en riktig NBD-support och inte ett ställe som säljer eltandborstar och tvättmaskiner.

tartareandesire 2014-07-28 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20495365)
Japp, datorn är inlämnad till Netonnet och du är företagskund. Det är bara att vänta.

Nästa dator kommer du beställa från en företagsleverantör där du får en riktig NBD-support och inte ett ställe som säljer eltandborstar och tvättmaskiner.

Billigare produkter som en enklare laptop är knappast värda att köpa från en företagsleverantör.

Westman 2014-07-29 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20495376)
Billigare produkter som en enklare laptop är knappast värda att köpa från en företagsleverantör.

Med ett pris på 12500 så låter det inte som en enklare laptop i mina öron.

KristianE 2014-07-29 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20495376)
Billigare produkter som en enklare laptop är knappast värda att köpa från en företagsleverantör.

Då får man helt enkelt se till att köpa 2 enklare laptops. Eller kan du vara utan ditt primära arbetsredskap i flera veckor?

Jag kan inte det i alla fall. Därför köper vi endast märkesdatorer med 3 års Next Business Day-support.

Clarence 2014-07-29 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20495451)
Då får man helt enkelt se till att köpa 2 enklare laptops. Eller kan du vara utan ditt primära arbetsredskap i flera veckor?

Jag kan inte det i alla fall. Därför köper vi endast märkesdatorer med 3 års Next Business Day-support.

Så du finner det helt OK att vara utan i över ett dygn? Nästa dag är en dag för sent ... prepare for failure.

KristianE 2014-07-30 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Clarence (Inlägg 20495490)
Så du finner det helt OK att vara utan i över ett dygn? Nästa dag är en dag för sent ... prepare for failure.

En laptop i en dag är helt OK för min del eftersom jag kan lösa många problem själv. Mer kritiska saker väljer man istället fyra timmars mission-critical-support på.

jonny 2014-08-01 11:28

Hur har det gått med ärendet?

tartareandesire 2014-08-01 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20495451)
Då får man helt enkelt se till att köpa 2 enklare laptops. Eller kan du vara utan ditt primära arbetsredskap i flera veckor?

Jag kan inte det i alla fall. Därför köper vi endast märkesdatorer med 3 års Next Business Day-support.

Det finns alltid någon annan dator att använda till akuta saker om olyckan mot förmodan skulle vara framme och vi inte kan lösa problemet själva. Vi har aldrig köpt en dator med någon typ av företagssupport och kommer sannolikt aldrig heller att göra det.

jonny 2014-08-02 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20495685)
Det finns alltid någon annan dator att använda till akuta saker om olyckan mot förmodan skulle vara framme och vi inte kan lösa problemet själva. Vi har aldrig köpt en dator med någon typ av företagssupport och kommer sannolikt aldrig heller att göra det.

Det beror väl lite på verksamheten. Det stora problemet är att installera alla program man behöver på en ny dator. Det tar oftast åtminstone en dag.

Lancelot 2014-08-07 02:22

Sitter fortfarande här utan en jäkla dator. Hela poängen med en dator var ju att använda den under semestern!

Om jag skulle stämma företaget, för de skiter ju uppenbarligen i mig. Vad är det värsta som kan hända om det skiter sig? Kan mitt företag hamna i smeten på något vis ?

allstars 2014-08-07 10:33

Citat:

Ursprungligen postat av Lindalicious (Inlägg 20495170)
Funkade för mig när adressändring krävde mig på pengar fast de inte hade rätt till det. Hotade med polisanmälan och dålig PR och gav dem 24 timmar att sköta mitt ärende... gick hur bra som helst.

Polisanmäla ett företag, för vaddå?

KristianE 2014-08-08 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20496005)
Sitter fortfarande här utan en jäkla dator. Hela poängen med en dator var ju att använda den under semestern!

Om jag skulle stämma företaget, för de skiter ju uppenbarligen i mig. Vad är det värsta som kan hända om det skiter sig? Kan mitt företag hamna i smeten på något vis ?

Om du stämmer så kan de såklart göra en motstämning mot dig.

I villkoren du signerat när du lämnade in datorn så står det säkert att ev. tvister ska avgöras av en skiljenämnd. I så fall är du ganska rökt att ens försöka. De kommer fista dig så hårt att du inte kan sitta ner ungefär resten av livet.

patrikweb 2014-08-08 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20496099)
Om du stämmer så kan de såklart göra en motstämning mot dig.

I villkoren du signerat när du lämnade in datorn så står det säkert att ev. tvister ska avgöras av en skiljenämnd. I så fall är du ganska rökt att ens försöka. De kommer fista dig så hårt att du inte kan sitta ner ungefär resten av livet.

Fast tvister som uppkommit innan kan han driva, och tvisten uppkom ju innan han ens lämna in datorn.

Lindalicious 2014-08-10 03:06

Citat:

Ursprungligen postat av allstars (Inlägg 20496016)
Polisanmäla ett företag, för vaddå?

Adressändring.se krävde att jag skulle betala för eftersändning fast jag inte ville ha det, dem vägradre ändra adress vid flytt. Fick ingen post på grund av dem.

Hotade med att polis anmäla, då alla har rätt att få sin post. Plus förlorade intäkter på grund av post som inte kommit fram.

Helt enkelt kunde jag inte göra en enkel adressändring, de krävde att jag skulle köpa tjänster. Helt olagligt.

Jag ringde posten och till skatteverket angående detta, men det var adressändring som hade sista ordet. De hade hindrat posten från att dela ut min post till mig. Det är utpressning.

Anders Larsson 2014-08-10 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av Lindalicious (Inlägg 20496150)
Adressändring.se krävde att jag skulle betala för eftersändning fast jag inte ville ha det, dem vägradre ändra adress vid flytt. Fick ingen post på grund av dem.

Hotade med att polis anmäla, då alla har rätt att få sin post. Plus förlorade intäkter på grund av post som inte kommit fram.

Helt enkelt kunde jag inte göra en enkel adressändring, de krävde att jag skulle köpa tjänster. Helt olagligt.

Jag ringde posten och till skatteverket angående detta, men det var adressändring som hade sista ordet. De hade hindrat posten från att dela ut min post till mig. Det är utpressning.

Jag har precis adressändrat utan att betala en spänn, så det stämmer helt enkelt inte. Du gör det direkt hos Skatteverket.

Westman 2014-08-10 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson (Inlägg 20496156)
Jag har precis adressändrat utan att betala en spänn, så det stämmer helt enkelt inte. Du gör det direkt hos Skatteverket.

Jo jag har gjort samma sak men faktiskt så försökte Skatteverket hänvisa till Adressängring.se och först när jag betonade att jag inte skulle ha eftersändning utan enbart adressändring (vilket inte gick att göra på Adressändring se då) så fick jag ändra adress hos SKV. Med andra ord precis som vanligt eftersom man från SKV sällan får samma svar två gånger på samma fråga.

Lindalicious 2014-08-11 04:16

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson (Inlägg 20496156)
Jag har precis adressändrat utan att betala en spänn, så det stämmer helt enkelt inte. Du gör det direkt hos Skatteverket.

Jo gick så för andra i famlijen som flyttade med mig, det var bara krångel för min del. Googlade på adressändring och fick se att MÅNGA hade haft precis samma problem som mig.

De försöker tvinga på vissa att betala för deras tjänster.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson