WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nu ger jag upp Crystone! Vilka andra alternativ finns det? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1058308)

gh0st 2013-06-20 19:14

Nu ger jag upp Crystone! Vilka andra alternativ finns det?
 
Allt började med att jag hade alla siter hos Binero, men då deras nätverk gav upp helt under 2 veckors tid och jag inte kunde nå mina företagsmail eller sidor så valde jag att flytta över allt till Crystone. Vilket jag idag djupt ångrar att jag gjorde... Redan från dag ett så har det klatrat hos Crystone, och de problem som man har haft har genast följts med nya utan att man får någon som helst återkoppling från dem!

Har flertalet supportärenden igång, varav ena startades i början av maj och där får man hela tiden ligga på för att man ska få något som helst svar... :/ Det är fortfarande öppet och berör laddtider och mailen ens, men någon hjälp får man då inte!

Igår var det olidligt, och flertalet gånger så gick det inte ens att nå sidorna, och då man testade med pingdom så gav deras mätverktyg upp efter 60 sekunders test. Idag var det exakt samma visa med laddtiderna, och vi avslutar kvällen med att inte alls komma åt mailen sin!

Så, vad finns det för alternativ till Crystone och Binero? Finns ju en uppsjö, men referenser och tips mottages tack då jag måste akut flytta från Crystone då detta är ohållbart!

Danielos 2013-06-20 19:23

Måste du ha webbhotell då? Har du inte funderat på att tex. skaffa en managed server eller vps eftersom du kanske även har kunder?

Frebjo 2013-06-20 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Ragnarök Media (Inlägg 20472354)
Allt började med att jag hade alla siter hos Binero, men då deras nätverk gav upp helt under 2 veckors tid och jag inte kunde nå mina företagsmail eller sidor så valde jag att flytta över allt till Crystone. Vilket jag idag djupt ångrar att jag gjorde... Redan från dag ett så har det klatrat hos Crystone, och de problem som man har haft har genast följts med nya utan att man får någon som helst återkoppling från dem!

Har flertalet supportärenden igång, varav ena startades i början av maj och där får man hela tiden ligga på för att man ska få något som helst svar... :/ Det är fortfarande öppet och berör laddtider och mailen ens, men någon hjälp får man då inte!

Igår var det olidligt, och flertalet gånger så gick det inte ens att nå sidorna, och då man testade med pingdom så gav deras mätverktyg upp efter 60 sekunders test. Idag var det exakt samma visa med laddtiderna, och vi avslutar kvällen med att inte alls komma åt mailen sin!

Så, vad finns det för alternativ till Crystone och Binero? Finns ju en uppsjö, men referenser och tips mottages tack då jag måste akut flytta från Crystone då detta är ohållbart!

Hejsan!

Vill till en början be om ursäkt för det som har hänt dig. Som du vet har vi talats vid ett flertal gånger både via forum och e-post, vi har återkopplat flertalet gånger och flyttat samtliga av dina sidor till vår senaste server.

Anledningen till nertiden i dag och igår beror på stora DDOS-attacker mot vårt nätverk, detta som ni alla vet händer inte bara oss utan alla Sveriges webbhotell då och då.

Vi har pga den senaste tidens stora tunga DDOS-attacker köpt in hårdvara till ett högt pris från DELL och kommer nu under sommaren att byta ut samtliga routrar och switchar i våra datacenter i STHLM. Detta som ni alla förstår är inget som man bara gör över en natt (då det handlar om att bygga helt nytt nät) utan tar tid. Vi räknar med att allt ska vara klart och åtgärdat under sommaren, vi siktar i dagsläget på Juli.

Här är våra nya DELL E1200i som kom till kontoret i går:

http://blogg.crystone.se/wp-content/...-1024x1024.jpg

Som även Danielos skrev kanske du ska titta på en större lösning, jag kan kontakta dig omgående (via mail) för att diskutera en större lösning, vi kan självfallet erbjuda ett bra pris på detta som kompensation för den nertiden du har upplevt hos oss.

Mvh,
Fredrik

KristianE 2013-06-20 20:08

Ja, det låter definitivt som att trådskaparen vuxit ur webbhotell. Eller så förväntar han sig kanske för mycket för nån pizza i månaden? Om man driver en affärsverksamhet med ansvar gentemot kund så måste man verkligen ställa sig frågan om webbhotell är rätt väg att gå.

Detta är bara en undran då Danielos nämnde att han troligen har sina kunder på webbhotell.

Är det bara hans egna siter och mail skulle jag rekommendera att mailen läggs ut på antingen Hosted Exchange eller Office 365 och webbsiterna på någon virtuell server.

Frebjo: Fina routrar de där.

Frebjo 2013-06-20 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20472366)
Ja, det låter definitivt som att trådskaparen vuxit ur webbhotell. Eller så förväntar han sig kanske för mycket för nån pizza i månaden? Om man driver en affärsverksamhet med ansvar gentemot kund så måste man verkligen ställa sig frågan om webbhotell är rätt väg att gå.

Detta är bara en undran då Danielos nämnde att han troligen har sina kunder på webbhotell.

Är det bara hans egna siter och mail skulle jag rekommendera att mailen läggs ut på antingen Hosted Exchange eller Office 365 och webbsiterna på någon virtuell server.

Frebjo: Fina routrar de där.

Lite stor bild bara :( han inte dra ner sizen innan 15 minuter hade gått.

gh0st 2013-06-21 12:46

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20472360)
Som även Danielos skrev kanske du ska titta på en större lösning, jag kan kontakta dig omgående (via mail) för att diskutera en större lösning, vi kan självfallet erbjuda ett bra pris på detta som kompensation för den nertiden du har upplevt hos oss.

Mvh,
Fredrik

Hejsan Fredrik!

Kom hem nyss och då jag sitter och försöker fixa med min nya hemsida så möts man av detta:

http://www.360i.se/misc/Crystone/Crystone.png

Som jag har skrivit tidigare så har jag våndats om jag ska uppgradera mitt paket hos er till något större, men har inväntat på att få klartecken på mina supportärenden hos er först innan jag tar ett beslut. Återkoppla till mig efter helgen så får vi se hur vi kan lösa detta på ett smidigt sätt.

/P

Frebjo 2013-06-21 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Ragnarök Media (Inlägg 20472394)
Hejsan Fredrik!

Kom hem nyss och då jag sitter och försöker fixa med min nya hemsida så möts man av detta:

http://www.360i.se/misc/Crystone/Crystone.png

Som jag har skrivit tidigare så har jag våndats om jag ska uppgradera mitt paket hos er till något större, men har inväntat på att få klartecken på mina supportärenden hos er först innan jag tar ett beslut. Återkoppla till mig efter helgen så får vi se hur vi kan lösa detta på ett smidigt sätt.

/P

Hej Pontus, jag ringer dig på måndag så pratar vi då och fixar en bra deal åt dig!
.
Mvh,
Fredrik

overlake 2013-06-22 09:47

Vad är det som får dig att fundera på ett större paket? Har du 100k besökare om dagen? Bygger sidan på egensnickrad kod eller Cms typ wordpress?
Konstig lösning att man måste köpa ett större paket för att ens sida ska ladda på under 60 sekunder?
Är det samma support för de större paketen som detta? Isåfall kommer du ju att få ligga på lila mycket i framtiden också för att få svar från dem.

Captain Thailand 2013-06-22 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av overlake (Inlägg 20472433)
Vad är det som får dig att fundera på ett större paket? Har du 100k besökare om dagen? Bygger sidan på egensnickrad kod eller Cms typ wordpress?
Konstig lösning att man måste köpa ett större paket för att ens sida ska ladda på under 60 sekunder?
Är det samma support för de större paketen som detta? Isåfall kommer du ju att få ligga på lila mycket i framtiden också för att få svar från dem.

Känns som relevanta frågor och funderingar. Har man inte MASSIV trafik eller 'speciella behov' skall väl ett vanligt webbhotell-konto räcka gott för att driva en webbplats utan frekventa störningar. Det är trots allt 2013. ;-)

Utanför ämnet: De flesta av mina sajter ligger hos en billig och stor amerikanskt host. Jag upplever inga problem alls med nertid / seghet / e-post eller f-n och hans moster. Och ja, jag vet att utländska aktörer inte är idealiska för den svenska marknaden. Det var inte menat som en direkt rekommendation.

ah-berg 2013-07-09 23:20

Den uppfattning jag har om det stora Svenska webbhotellen(Lopia,Binero,Crystone ) är billiga hotell där man helt enkelt får räkna med strul då och då.

Vi kör Oderland åt vår kunder och hittills inte haft några problem med driften.

petlin 2013-07-10 01:04

Försökte beställa ett konto i går eftermiddag hos Crystone men efter att ha lagt paketet i kundorgen hände inte mycket mer när man skulle gå vidare i beställningsprocessen. Försökte ett par ggr men sedan kändes det inte så förtroendeingivande så jag avbröt det hela.

Frebjo 2013-07-10 09:05

Citat:

Ursprungligen postat av petlin (Inlägg 20473666)
Försökte beställa ett konto i går eftermiddag hos Crystone men efter att ha lagt paketet i kundorgen hände inte mycket mer när man skulle gå vidare i beställningsprocessen. Försökte ett par ggr men sedan kändes det inte så förtroendeingivande så jag avbröt det hela.

Hej Petlin,

Vi har lagt flera testbeställningar nu på morgonen och inte kunnat återskapa problemet, vi har inte heller haft någon nertid.

Om du vill kan jag lägga beställningen åt dig!

Med vänlig hälsning, Fredrik

petlin 2013-07-10 14:24

Hej

Provade nu igen och det kan ju vara möjligt att segheten ligger någonstans på vägen. Idag kom jag från steg 1 (beställningsdetaljer) till steg 2 (sök domän) men den väntade på domänsidan i 22 sekunder (i FF) och 24 sekunder i IE vilket fortfarande inte kändes som en bra responstid.

Tack för erbjudandet att sätta upp ett konto manuellt men just nu behöver jag inte det då jag hittade Mebo i någon tråd och där har jag nu skaffat ett testkonto. Så får jag börja med att utvärdera deras tjänst den kommande månaden.

Frebjo 2013-07-10 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av petlin (Inlägg 20473698)
Hej

Provade nu igen och det kan ju vara möjligt att segheten ligger någonstans på vägen. Idag kom jag från steg 1 (beställningsdetaljer) till steg 2 (sök domän) men den väntade på domänsidan i 22 sekunder (i FF) och 24 sekunder i IE vilket fortfarande inte kändes som en bra responstid.

Tack för erbjudandet att sätta upp ett konto manuellt men just nu behöver jag inte det då jag hittade Mebo i någon tråd och där har jag nu skaffat ett testkonto. Så får jag börja med att utvärdera deras tjänst den kommande månaden.

Tekniker kikar över vad segheten beror på med vår leverantör, det hör absolut inte till vanligheten att det ska gå så segt. Tack för informationen så ser vi till att det löses så fort som möjligt!

Bara dra ett PM till mig om du skulle vilja sätta upp ett konto eller testa vår tjänst!

Mvh, Fredrik

DavidEW 2013-07-11 08:09

Jag tänkte utöka med ett till webbhotell. Crystone verkade bra från utsidan. Men någon vecka senare sa jag upp det...

Nu vet jag inte hur ni andra tycker om deras kontrollpanel, men jag tycker att den var hemskt att jobba i. Ologiska steg för att köpa en domän, för att inte tala om att lägga upp en ny webbplats.

Jag skulle fråga supporten om just det där med en webbplats och att lägga i en som jag redan äger, en som jag har pekat om från ett annat hotell. Då var det en chattfunktion på sidan och jag hamnade hos någon engelskspråkig kille som inte kunde vad de svenska abonnemangen innehöll. Han förstod inte heller vad jag menade trots att vi chattade i 20 min och jag skrev om och om igen. Nu var det inte fel på min engelska grammatik, utan han förstod inte termerna.

Då insåg jag att det skulle inte gå att arbeta med detta webbhotell i framtiden. Det skulle helt enkelt ta för mycket tid.

Frebjo 2013-07-11 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av DavidEW (Inlägg 20473736)
Jag tänkte utöka med ett till webbhotell. Crystone verkade bra från utsidan. Men någon vecka senare sa jag upp det...

Nu vet jag inte hur ni andra tycker om deras kontrollpanel, men jag tycker att den var hemskt att jobba i. Ologiska steg för att köpa en domän, för att inte tala om att lägga upp en ny webbplats.

Jag skulle fråga supporten om just det där med en webbplats och att lägga i en som jag redan äger, en som jag har pekat om från ett annat hotell. Då var det en chattfunktion på sidan och jag hamnade hos någon engelskspråkig kille som inte kunde vad de svenska abonnemangen innehöll. Han förstod inte heller vad jag menade trots att vi chattade i 20 min och jag skrev om och om igen. Nu var det inte fel på min engelska grammatik, utan han förstod inte termerna.

Då insåg jag att det skulle inte gå att arbeta med detta webbhotell i framtiden. Det skulle helt enkelt ta för mycket tid.

Hejsan, kontrollpanelen kan vara lite knepig i början men vi har skrivit många hjälpartiklar som vi ständigt förbättrar för att det skall vara enklare att navigera.

Kontrollpanelen är bra när man förstår sig på den då man kan göra allt i den, men förstår att den kan vara lite svår i början som sagt.

Vi jobbar ständigt med vår leverantör för att göra den enklare och bättre.

Ledsen om du upplevt detta problem med vår support, vi har fått mycket bra kritik tidigare från vår engelsktalande personal (som sitter på vårt Amerikanska kontor), som finns på plats mellan 19-08, resterande tid är vår svenska personal på om man hellre vill ha hjälp på svenska.

Om det är något som är oklart eller annat är du välkommen att dra ett PM till mig här eller ett mail på [email protected] så ser vi till att lösa det och du får hjälp med dom problemen du haft!

Mvh Fredrik

tartareandesire 2013-07-11 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20473754)
Kontrollpanelen är bra när man förstår sig på den då man kan göra allt i den, men förstår att den kan vara lite svår i början som sagt.

Att man kan göra "allt" är inte tillräckligt. Det går att göra en hel del via kommandoraden i Windows också men de flesta föredrar ändå att använda de grafiska gränssnitt som finns :) Det krävs också att ett användargränssnitt är intuitivt och användarvänligt. Så är inte fallet med er kontrollpanel. Jag håller med dig om att den fungerar hyfsat bra när man väl lärt sig den men då har man redan skrämt bort en hel del potentiella kunder. Det har blivit bättre i små steg men det grundläggande problemet som jag ser det är själva upplägget med subscriptions. Inte så mycket att göra åt den biten förutom att byta leverantör från Parallels eller bygga om från grunden. Ett annat alternativ skulle kunna vara att behålla subscriptions-systemet i backend men bygga bort detta för slutanvändaren. Det är ganska så träligt att vara så pass beroende av tredje part som ni och många andra webbhotell är. Det tar då evigheter att fixa en så enkel grej som att ge användaren ett felmeddelande när man missar att fylla i personnumret vid beställning av en .se-domän.

Citat:

Ursprungligen postat av Frebjo (Inlägg 20473754)
Ledsen om du upplevt detta problem med vår support, vi har fått mycket bra kritik tidigare från vår engelsktalande personal (som sitter på vårt Amerikanska kontor), som finns på plats mellan 19-08, resterande tid är vår svenska personal på om man hellre vill ha hjälp på svenska.

Ni har också fått dålig kritik :) Ett problem där är att ni låtit den engelsktalande supporten gå in även på den "svenska tiden" vid några tillfällen. Mig personligen kvittar det men det blir lite märkligt för kunder som har blivit lovade svensk support på givna tider. Ni har också varit mycket dåliga på att informera om den amerikanska supportens begränsningar samt den avsevärt lägre kvaliteten på supporten under inlärningsperioden. Istället började ni omedelbart skryta om "Sveriges bästa support" :)

Frebjo 2013-07-11 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20473759)
Att man kan göra "allt" är inte tillräckligt. Det går att göra en hel del via kommandoraden i Windows också men de flesta föredrar ändå att använda de grafiska gränssnitt som finns :) Det krävs också att ett användargränssnitt är intuitivt och användarvänligt. Så är inte fallet med er kontrollpanel. Jag håller med dig om att den fungerar hyfsat bra när man väl lärt sig den men då har man redan skrämt bort en hel del potentiella kunder. Det har blivit bättre i små steg men det grundläggande problemet som jag ser det är själva upplägget med subscriptions. Inte så mycket att göra åt den biten förutom att byta leverantör från Parallels eller bygga om från grunden. Ett annat alternativ skulle kunna vara att behålla subscriptions-systemet i backend men bygga bort detta för slutanvändaren. Det är ganska så träligt att vara så pass beroende av tredje part som ni och många andra webbhotell är. Det tar då evigheter att fixa en så enkel grej som att ge användaren ett felmeddelande när man missar att fylla i personnumret vid beställning av en .se-domän.



Ni har också fått dålig kritik :) Ett problem där är att ni låtit den engelsktalande supporten gå in även på den "svenska tiden" vid några tillfällen. Mig personligen kvittar det men det blir lite märkligt för kunder som har blivit lovade svensk support på givna tider. Ni har också varit mycket dåliga på att informera om den amerikanska supportens begränsningar samt den avsevärt lägre kvaliteten på supporten under inlärningsperioden. Istället började ni omedelbart skryta om "Sveriges bästa support" :)

Håller med dig, hade alternativet funnits och resurserna för att bygga ett eget UI på den hade vi gjort det.

Varken du eller DavidEW är ensamma om att inte gilla vår kontrollpanel. Vi har försökt jobba med Parallels under en längre tid men vi känner inte riktigt att deras system är anpassat för den svenska marknaden och vi lyssnar så klart på våra kunder mer än något annat. Så därför har vi signat ett avtal med en annan leverantör utav kontrollpanel.

Detta kommer underlätta både för oss, vår support men framförallt våra kunder. Vilket jag vet då kommer medföra en bättre upplevelse med Crystone och Online Group, både när det gäller kontakt med vår support samt hantering av era konton.

Mer information om kontrollpanel och bytet kommer att komma under 2013... :)

Mvh, Fredrik

Unknown 2013-07-14 21:00

Har tidigare haft ganska många sidor på Crystone vilket fungerade bra för mig. Upplevde aldrig någon seghet osv. Dock flyttade jag nyligen allt till Citynetwork istället då deras lösning fungerar bättre för mig.

jejje.net 2013-07-16 13:57

Citynetwork har jag haft i en period och gillar dem mycket, och bara en sak jag irriterat mig på är deras DNS inte har stöd för wildcard subdomän. Annars har allt flytit på bra med dem.

Har inte testat Crystone, men har hört mycket kritik för deras panel. Jag var dock nära till att beställa hos dem då de verkade vara ett bra webbhotell. Men nu blev det VPS istället, och föredrar nog VPS över webbhotell.

crazzy 2013-07-16 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av jejje.net (Inlägg 20473967)
Citynetwork har jag haft i en period och gillar dem mycket, och bara en sak jag irriterat mig på är deras DNS inte har stöd för wildcard subdomän. Annars har allt flytit på bra med dem.

Vår DNS-tjänst har stöd för wildcard-subdomäner, du skapar de genom att ange en stjärna (*) som subdomän i DNS-editorn.

Frebjo 2013-07-16 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av jejje.net (Inlägg 20473967)
Har inte testat Crystone, men har hört mycket kritik för deras panel. Jag var dock nära till att beställa hos dem då de verkade vara ett bra webbhotell. Men nu blev det VPS istället, och föredrar nog VPS över webbhotell.

Som jag skrev över har vi nu beslutat att gå ifrån vår kontrollpanel då vi har signat ett avtal med en ny aktör, om du vill testa nya sen så får du gärna dra ett PM till mig! :)

Mvh, Fredrk

DavidEW 2013-07-16 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av crazzy (Inlägg 20473991)
Vår DNS-tjänst har stöd för wildcard-subdomäner, du skapar de genom att ange en stjärna (*) som subdomän i DNS-editorn.

När fick ni det? För ett år sedan hade ni inte det. Jag skulle sätta upp en Wordpress Multisite men det gick inte pga att ni inte hade stöd.

Danielos 2013-07-16 21:04

Crazzy menade endast DNS-tjänsten och inte Hosting-tjänsten.

DavidEW 2013-07-16 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20474005)
Crazzy menade endast DNS-tjänsten och inte Hosting-tjänsten.

Aha, my bad :) Uppfattade inlägget lite fel.

jejje.net 2013-07-19 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av crazzy (Inlägg 20473991)
Vår DNS-tjänst har stöd för wildcard-subdomäner, du skapar de genom att ange en stjärna (*) som subdomän i DNS-editorn.

Okej, jag hade fått höra att det inte fungerade, så blir till att gå in och ställa in det på direkten, har varit efterlängtat med wildcard subdomän till min Wordpress MultiSite. :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson