![]() |
Supportverktyg
Söker ett supportverktyg för att hantera inkommande supportmail. Visst det något speciellt anpassat för det? Jag vill att flera olika administratörer skall kunna vara inloggad samtidigt i systemet. Har tröttnat på att endast använda vidarebefodringar till olika mails. Måste finnas nå bättre anpassat ute på marknaden?
|
Ni som sysslar med support, hur löser ni det här?
|
Kayako använder vi
|
Jag ska med implementera ett supportverktyg. Jag fundererar på freshdesk som är översatt på svenska. Någon som har erfarenhet av det?
|
Någon mer som har förslag?
|
Vi kör Google Apps och sedan grupper. Går att ställa in om man vill använda sig av frågor och/eller diskussion. Där kan man också tilldela frågor till användare samt låsa och sätta egna kategorier på frågorna.
Kanske inte det kraftfullaste systemet men räcker gott och väl får våra behov som är att hantera supportfrågor. |
Jag har precis börjat testa på det och funderar på ifall vi skall köra vidare på det. Verkar inledningsvis väldigt bra.
Citat:
|
Vad jag förstod det som så ingick också livechatt i Kayako? Hur fungerar det ihop med systemet?
Just nu använder vi Mibew, men kanske vore bra att testa något som har "allt i ett" Citat:
|
Citat:
|
Ifall det ska hantera mer än e-mail: http://ehelpdesk.servit.se/
|
Det är inget krav på att hantera mer än mail. Livechatt erbjuder vi, men kan lika väl användas i det systemet vi har nu, genom Mibew som vi är väldigt nöjda med.
Citat:
|
Jag vill inte kapa tråden, men finns det några verkligt prisvärda livechat apps som integrerar med ditt vanliga Skype konto?
|
Nu har jag ju inte testat, men då skype och msn är samma nu så borde en msn variant också funka och då tänker jag direkt på zopim som är riktigt bra.
|
Citat:
|
http://bestpractical.com/rt/
Fritt att använda, fungerar riktigt bra för ärendehantering, enkelt att anpassa. Fast jag vet inte om du efterfrågade mer än just ärendehantering? Men med tanke på att det idag handlar om att vidarebefodra mail känns det ju som du är ute efter ett sådant system. |
Citat:
Jag har provat (eller ja provar i nuläget) och hittills har det fungerat jättebra, så den som vill kan irritera mig i chatrutan på bytelove.com :-) |
Idag stötte jag på http://www.helpscout.net vilket var precis vad jag var ute efter. Håller på att utvärdera det just nu men tror hårt på det för vårt case.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:50. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson