![]() |
Lägg till dina sida i bing och yahoo trafik ökar?
Håller på med ett project och addar alla mina sidor till Bing.com . märker nu en vecka efter att jag addat sidorna till bing att även yahoo trafiken ökat avsevärt, någon som upplevt liknande?
|
Det beror troligtsvis på att Yahoo och Bing sedan 2010 samarbetar. Yahoo visar Bings sökresultat mot att de får en del av reklampengarna.
|
Ah det förklarar saken ! Tack ! Bra tips till er alla att lägga till era sidor i bing visste ni att 10% av världensbefolkning använder bing framför google?
|
Citat:
Mvh --------------------------------------- Simplicity it's hard to achieve |
Hej,
Citat:
Den senaste jag sett: http://www.karmasnack.com/about/sear...-market-share/ |
En till: http://www.netmarketshare.com/search...e.aspx?qprid=4
Men denna (från Chitika) ger helt andra siffror: http://insights.chitika.com/2012/sea...e-2012-update/ (här ligger Bing OCH Yahoo! vardera ÖVER 10%). Är det någon på WN som har koll på vilken av resultaten och mätvärderna som kan anses som mest tillförlitliga (och varför)? |
räcker det att sitemap tillägget (Google xml sitemaps) pingar bing första gången jag skapar en ny webbplats?
Eller det är bättre att själv aktivt lägga till url:n? |
Citat:
Jag tror det är betydligt fler än 10%, men då beror det nog snarare på vilken typ av sajt man mäter på. Alla nya Windowsdatorer levereras med Explorer + Bing som förinställt. Folk, som min mamma till exempel, tänker inte på sånt. När dom ska googla kan dom lika gärna göra det i Bing. Jämför engelska, "to hoover" betyder att dammsuga, men Hoover är ett varumärke. Samma med varumärket Rollerblade som hittade på samlingsnamnet inlines för "sommarskridskor". 40-talisterna har gott om pengar och det kommer nog att säljas en hel del datorer till denna kräsna målgrupp...!! Dom bryr sig knappast om trivialiteter som sökmotor eller webbläsare. Dom vill använda datorn! |
MrBob,
Citat:
Varje månad "hamnar" ca 200,000 personer till dessa webbplatser via sökmotorer. MER ÄN 90% kommer via Google. 4-6% av dessa kommer via Bing och 3-4% kommer via Yahoo. Nu utgör en sådan liten trafik självklart ingen statistiskt säkerställd bild över den faktiska mängden globalt, men PERSONLIGEN TROR jag siffran är relativt rättvisande. |
Det skulle vara kul att få veta hur många som söker på "google" i Bing för att kunna googla därefter.. kanske där som de sista 6%en av sökningarna finns att hämta? ;)
|
Well.. en sak är säker .. på vissa av mina bloggar har faktiskt sökmotortrafiken ökat minst 10% redan på kort tid tack vare bing =) så ser lovande ut. Vet ej hur det fungerar i Bing seomässigt, men kanske inte ritkigt lika hård konkurens där bland serpen heller?
|
Legat 1# på Bing i serpen på många sidor utan att det gett ett smack. Min egen erfarenhet...
|
kanske bättre inom porrbranchen då antar jag
|
he he det har jag ingen anning om, men det har varit dating sidor...
|
Hej,
Citat:
Dock är det både intressant och trevligt att du knullis har annorlunda, dvs positiva erfarenheter. Jag skulle personligen vilja att Bing och andra uppstickare (som Duckduckgo etc) tog större marknadsandelar. En ensam herre på täppan kan väl knappast vara bra i längden. |
Citat:
http://gs.statcounter.com/#search_en...-201107-201207 |
Nikke Lindqvist,
Ok. Enligt denna har alltså Bing och Yahoo! endast 3% vardera och det verkar inte öka, snarare tvärtom. |
Riktigt så stor dominans känner jag mig skapligt säker på att Google inte har.
StatCounter må vara korrekt, men det är nog olika för olika marknader och olika målgrupper. Ja... som bekant, det är en ren vetenskap det där!! Bäst är ju om man bara har mjukvara som tar hand om allt. Då slipper man hålla på och kolla så mycket. |
MrBob,
Jag tror inte heller dominansen är så stor... Räknar man samman medelvärdet av samtliga mätningar (beträffande användandet av sökmotorer), hamnar väl Bing på 5-7%. Ungefär. Yahoo! på något liknande, eller lite mindre. Låter rimligt tycker jag?! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson