WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Envisa telefonförsäljare (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1053979)

tartareandesire 2012-06-28 22:23

Envisa telefonförsäljare

Jag skrev nyligen en ganska negativ artikel om ett medelstort svenskt företag som ägnar sig åt telefonförsäljning. Idag fick jag ett e-postmeddelande från deras verksamhetsansvarige som vill komma i kontakt med mig för att "reda ut eventuella missförstånd". Inte nog med detta. Han letade reda på mitt telefonnummer och ringde samt skickade sms några timmar senare nu ikväll. Detta känns inte helt okej för mig, vad tycker ni?

gregoff 2012-06-28 22:44

Låter som att vederbörande är lite desperat...

Erik Stenman 2012-06-28 22:52

Jag har också råkat ut för det där. Ett företag satte upp mitt nummer i något autouppringningsprogram som ringde upp mig hela tiden så då hade jag mobilen avstängd i en vecka.

MusikMixen 2012-06-28 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20443650)
Jag skrev nyligen en ganska negativ artikel om ett medelstort svenskt företag som ägnar sig åt telefonförsäljning. Idag fick jag ett e-postmeddelande från deras verksamhetsansvarige som vill komma i kontakt med mig för att "reda ut eventuella missförstånd". Inte nog med detta. Han letade reda på mitt telefonnummer och ringde samt skickade sms några timmar senare nu ikväll. Detta känns inte helt okej för mig, vad tycker ni?

Obehagligt!
Svara och fråga vad han håller på med och passa även på och fråga om deras taktik inom försäljning är densamma.

Jine 2012-06-29 00:24

Skriv en till artikel :)

gregoff 2012-06-29 07:31

Tycker du ska skriva här vilket bolag det är.

hnn 2012-06-29 08:09

Hade talat om för honom att detta inte är OK. Sen även kontaktat hans chef och förklarat läget.

nosnaj 2012-06-29 08:52

Jag har också blivit kontaktad av bolag, av en udda anledning är det alltid bara de oseriösa som hör av sig :-)

clirre 2012-06-29 09:03

Jättekonstigt är det väl ändå inte? Såtillvida det inte var ryska maffians rekryteringsservice du skrev om. Vet inte vad han kan ha för syfte med att kontakta dig men hoppas kanske på en uppföljningsartikel där de får komma till tals? Tycker inte du behöver vara ett dugg orolig.

Hade någon skrivit en negativ artikel om mitt företag hade jag också kontaktat personen, framförallt om det kändes som att det fanns faktafel eller liknande.

Rob 2012-06-29 09:14

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20443650)

Vad är det som inte känns helt okej, att han letat upp ditt nummer och messat dig eller att han vill ta en diskussion kring din artikel?

Gäller det att han vill ta en diskussion kring artikeln så ser jag inget fel i det. Man får ju stå för det man skriver. Händer ju dagligen att journalister får samtal när de publicerat något av företag/personer som är nämnda i artikeln.

Gäller det tillvägagångsättet att han tar reda på ditt nummer och messar så känns det inte lika ok, speciellt inte om det är ditt privata.

/Robert

erebos 2012-06-29 10:05

Lite off topic först men, i norge finns det en tjänst som automatiskt döper spammiga försäljares telefonnummer till TELEFONTERROR så då behöver man aldrig ens fundera på att svara.
Finns det nått liknande man kan ansluta sej till i Sverige?
Får flera samtal i månaden från företag som "representerar" telia och vill diskutera mitt abbonemang vars låsningstid börjar löpa ut.
Kanske enklast att låsa abbonemanget ett par år direkt själv iofs så försvinner ju dom samtalen iaf. :)

Vad gäller ämnet för tråden så är det väl bara att låta försäljaren prata av sej och skriva en ny artikel om det samtalet! Kan ju bli ännu mer negativ publicitet och sparken för nån som kanske borde byta jobb ändå! ;)

nosnaj 2012-06-29 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20443678)
Lite off topic först men, i norge finns det en tjänst som automatiskt döper spammiga försäljares telefonnummer till TELEFONTERROR så då behöver man aldrig ens fundera på att svara.
Finns det nått liknande man kan ansluta sej till i Sverige?
Får flera samtal i månaden från företag som "representerar" telia och vill diskutera mitt abbonemang vars låsningstid börjar löpa ut.
Kanske enklast att låsa abbonemanget ett par år direkt själv iofs så försvinner ju dom samtalen iaf. :)

Vad gäller ämnet för tråden så är det väl bara att låta försäljaren prata av sej och skriva en ny artikel om det samtalet! Kan ju bli ännu mer negativ publicitet och sparken för nån som kanske borde byta jobb ändå! ;)

Om det är till mobilen du syftar på vet jag en sida där man kan ladda hem liknande program gratis. Får doc inte länka men du kan kika min signatur :-)

erebos 2012-06-29 10:22

Bra tips nosnaj :)

tartareandesire 2012-06-29 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av gregoff (Inlägg 20443668)
Tycker du ska skriva här vilket bolag det är.

Har en känsla av att en del redan vet vilka det handlar om :)

Citat:

Ursprungligen postat av hnn (Inlägg 20443671)
Hade talat om för honom att detta inte är OK. Sen även kontaktat hans chef och förklarat läget.

Lite svårt där. Han är grundare av företaget vilket numera ingår i en större koncern. De levererar en god vinst så alla är nog nöjda och glada.

Citat:

Ursprungligen postat av clirre (Inlägg 20443676)
Jättekonstigt är det väl ändå inte? Såtillvida det inte var ryska maffians rekryteringsservice du skrev om. Vet inte vad han kan ha för syfte med att kontakta dig men hoppas kanske på en uppföljningsartikel där de får komma till tals? Tycker inte du behöver vara ett dugg orolig.

Hade någon skrivit en negativ artikel om mitt företag hade jag också kontaktat personen, framförallt om det kändes som att det fanns faktafel eller liknande.

Han ville ha bort artikeln helt enkelt. Har erbjudit honom att kommentera och besvara kritiken publikt men det verkar inte vara intressant.

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 20443677)
Vad är det som inte känns helt okej, att han letat upp ditt nummer och messat dig eller att han vill ta en diskussion kring din artikel?

Det tidigare, diskutera får han göra hur mycket han vill :)

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20443682)
Bra tips nosnaj :)

Finns flera sådana tjänster, http://vemringde.se/ är en annan.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson