![]() |
Servicefinder, pålitliga?
Tjenare, fick idag ett samtal ifrån servicefinder som sa att dem ville anställa mig till deras tjänst. Är det någon här på WN som jobbat med dem tidigare? Är det värt?
Tack på förhand. Mvh Zeki Ghulam [email protected] |
Är väll MTG som äger SErvicefinder nu, eller de kanske gjorde en stor investeing.
Grabbarna bakom de var handlingskraftiga och lyckades bra med sina projekt trots att de börja på noll. Minns inte nu vad första sidan hade för namn, de var den som introducerade att man la in en jobbförfrågan sen så fick arbetarna bjuda vad de skulle göra jobbet för. De är nog 4-6 år sedan. Servicefinder används av många stora bolag som Arbetsförmedling mm. |
Dom ägs av Schibsted. Helt ok bolag under expansionsfas.
|
Citat:
|
Nej jag vet inte. Jag fick en oerhört aggressiv säljare i luren från ServiceFinder för ett tag sedan.
Jag bad om att få mer information eller papper/villkor hemskickat innan jag gick med på något. Vilket han vägrade då "Det finns inga villkor. Det är ju jättenkelt. Du betalar 10.000 till oss och sen ger vi dig jobb. Vad behöver du papper på egentligen?". Avtal eller "kvitto" av betalning fanns det inte heller någon form av. Däremot sa han att "Jag kan skriva ner på papper det du vill veta, så har du det på papper som du vill ha"! Lät fruktansvärt oseriöst. |
Stefan, är du säker på att det var ServiceFinder som ringde?
|
Citat:
Jag fick lite information och bad att få återkomma. Då ringde SAMMA kille upp veckan efter för att jag inte hade återkommit och sa det där. |
Citat:
Ungefär samma stil som mig, dom pressa mig att gå med och skriva under deras avtal, först från 12 000, sen till 6 000, nu 3000, jag bad dem återkomma på måndag, då fråga han, varför inte nu hehe? Haha låter lite oseriöst när man försöker pressa på det sättet... |
Agressiva säljare bara, kanske ren provis de kör med så alla vill ha ett sälj i det avslutade samtalet.
|
Citat:
Att försöka pressa personer att skriva på och godkänna avtal är ju samma metoder som "vanliga" bedragare kör med. |
Jag blev uppringde för kanske två år sedan av en säljare som var rätt trevlig i och för sig. Men jag har inget intresse av att betala för att få offerera. Jag hade gärna betalt en fast avgift eller provision per förmedlad affär - men de affärsmodellen är inte alls bra för leverantörerna.
|
ServiceFinder
Hej,
Jag heter Navid Ishan och jobbar som kundrelationsansvarig på ServiceFinder. Kul att se att det finns ett intresse för vår tjänst, och att det förs en diskution. Jag tänkte berätta lite om företaget och vår tjänst. Vår tjänst går ut på att koppla ihop köpare och säljare av tjänster. Vi är marknadsledande i Sverige och har sammarbete med över 30 sajter, till exempel Blocket, Allabolag och SvD. Företaget ägs av Schibstedkoncernen och grundarna. Lite fakta: - Vi är idag över 30 anställda där flertalet jobbar med det administrativa, såsom kundtjänst, IT, marknad, mm - Vi förmedlar tusentals kontakter varje månad - Vi har drygt 9000 aktiva leverantörer anslutna - Vi får in hundratals intresseanmälningar per månad från företag, men kan inte ansluta alla eftersom vi kvaklitetsäkrar företaget och kontrollerar att de har F-skatt, är momsregistrerade och har god ekonomi. - Pott-paketet är vår populäraste avtalsform och fungerar precis som ett kontantkort till mobilen. Företag laddar på sin pott med önskat belopp och förbrukar potten i den takt de känner sig bekväma med. Det tillkommer inga andra kostnader utöver de avtalade. - Ingen bindningstid eller uppsägningstid. Då vi arbetar rikstäckande från kontoret i Stockholm använder vi oss av telefon för att nå ut till företagen. Vi ser alltid till att anpassa avtalen beroende på företagets behov och önskemål, vilket sker enklast direkt i samtalet över telefon. Men självklart kan vi skicka informationsmaterial och avtal via post om så önskas. Vi använder oss alltså inte av externt bolag, utan samtliga säljare jobbar hos oss. Vi vill under inga omständigheter ingå avtal med företag som känner sig osäker eller som inte förstått vår tjänst. Efter ingånget avtal skickas en orderbekräftelse via post. Där sammanfattas avtalet, och orderbekräftelsen kan även ses som ett kvitto på beställd tänst. Om någon känt sig otillfreds med samtalet med vår personal eller avtalet så är ni välkommna att kontakta mig så ska jag göra allt jag kan för att hjälpa er. Navid Ishan Kundrelationsansvarig [email protected] 08 – 653 00 00 |
Citat:
Du kanske borde ha lite bättre kontakt med säljchefen, ni sitter trots allt på samma kontor =) |
Citat:
Det du skriver följer inte våra riktlinjer, och jag skulle uppskatta om ni kunde höra av dig till mig och berätta om era efrarenheter. Vi arbetar löpande med att utveckla och förbättra vår tjänst, och er feedback kan hjälpa oss med det. Vi är öppna för alla förslag och synpunkter. Navid Ishan 08-653 00 00 [email protected] |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson