![]() |
Glöm inte rösta idag! (Regionvalet Västra Götaland)
Det är vår förbannade plikt att rösta. Så glöm nu inte detta.
Var inte en soffliggande gråsosse utan använd din rättighet! |
Citat:
|
Citat:
|
Jag tänker inte rösta idag. Och det beror verkligen inte på att jag skulle vara någon "soffliggare". Sosse är jag inte heller :D
Jag har redan röstat, i höstas! |
Citat:
Undrar om du ändrar dig då ;). Iallafall denna tråd var för att få folk att rösta. Och rösta bör alla göra, det är en rättighet som folk tar för givet och skiter i. |
Citat:
|
Citat:
1. Regionvalet idag har inget med sjukförsäkringen att göra. 2. Problemen med sjukförsäkringen är främst Försäkringskassans hårda tolkning av de politiska direktiven. Förändringen av sjukförsäkringen startades av S och togs över av Alliansen. De stora partierna var och är rörande överens om principen kring sjukförsäkringen. |
Citat:
2. Bara för att man tar över ett sunkigt system så ger det inte en regering fria händer att göra det till ren dynga utan att behöva ta ansvar för det man ställer till med. Två fel gör inte ett rätt. |
Citat:
Det som snarast borde ändras är Försäkringskassans egna riktlinjer och tolkning som är omänsklig och knappast följer den politiska intentionen. |
Citat:
Jag gillar hur SVT inte ens kan hålla en valvaka på SVT Play när 1.3 miljoner röstar idag... |
Citat:
|
Sant :( ....
|
Nu när jag följer svenskt poltiik på distans blir det mindre engagerande än tidigare måste jag säga, även om jag fortfarande är och länge varit intresserad av det.
Mina reflektioner: Intressant att sossarna fick så starkt stöd - när enhetstaxa och sjukhusprivatisering varit några av de hetaste punkterna. Kommer det spegla på nästa riksdagsval eller är det regionalt frågar jag mig. Tragiskt med så otroligt dåligt röstdeltagande och så stort stöd för sverigedemokraterna. Får väl hoppas det är regionalt och misstroendebetonat här. Kan även S ha förvandlats till mer av ett misstroendeparti sedan alliansen kommit till? Vore illa för hela det politiska klimatet som trots allt (eller trots att jag inte tycker om Alliansen) för en gångs skull faktiskt (tillfälligt) fått två debatterande sidor snarare än en sida som mest vinner på misstroendröster. |
Citat:
|
Citat:
Jag la istället min kvalitetstid på att kolla Hockey-VM. |
Citat:
vägtullar är det VGR som styr över. Göteborgs kommun styr inte ensamma här.. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag bor ute i ghettot (Tynnered) och hos oss bränner de bilar i stort sett varje kväll.
I vår valkrets fick SD 10% (3:e störst, M ca 21%) och i grannkretsen 14% (näst-störst, M ca 10%). Att SD skördar framgångar är inget konstigt då de faktiskt är de enda som vågar tala om problemen istället för att blunda. Jag röstar inte på dem själv men uppenbarligen är många rejält trötta på dagens situation och missnöjespartier fungerar då. |
Citat:
|
Citat:
Någon ökad rasism eller främlingsfientlighet lär det inte bli tal om, för den äkta, tysta och otäcka varianten av detta hittar vi nog i betydligt större utsträckning bland exempelvis Moderaternas väljare. |
Citat:
|
I Göteborg så vill t.ex. SD inte ha några vägtullar och detta är såklart populärt.
Problemet här är att politikerna bestämde en kväll att vi ska ha vägtullar. Ingen som helst omröstning bland medborgarna utan det bara beslutades. Bortförklaring sägs vara att staten satt detta som krav för att de ska hjälpa till och betala en ny tunnel under älven samt att de ska gräva upp hela stan (igen) för en ny järnvägstunnel på steroider. Det är möjligt att en omröstning skulle godkänna vägtullarna men då har vi i alla fall haft en ärlig chans att säga nej. Som det är nu fick vi alla veta det dagen efter i GP. |
Citat:
Visst är det ens plikt att rösta och det bör vara ens plikt att se till att SD försvinner. Landstingsvalet har väl tyvärr ganska lågt röstdeltagande vilket är trist och högst anmärkningsvärt, de som inte kommer i kontakt med landstingens verksamhet någon gång i sitt liv är lätträknade. Dagens ris går till alla som inte röstade. Hoppas ni tar ert förnuft till fånga till nästa gång. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Är rätt övertygad och att rödstrumpor och fackfolk överlag gnäller mer och är latare arbetare än vad andra är. Men det är min åsikt och den behöver du inte dela om du inte vill det. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson