![]() |
Ekonomiskt webbhotell
Har haft en PHP-Nuke sajt på One.com i drygt 7 år och oftast fungerar det bra, men sista tre veckorna har varit i segaste laget.
1800 besökare per dag varav 50 inloggade medlemmar. 16 GB trafik per månad Första sidan är cachead för gäster för att minska belastningen. Sajten är en ideell utan reklamfinansiering, därför en del av medlemmarna har problem med köpberoende. Sajtens livskraft är beroende av en låg årskostnad och hos One.com kostar domän och hotell 300 kr per år. Binero kostar 5 gånger mer än One.com, men är Binero 5 gånger bättre? Kanske Binero är overkill för vår sajt. Har funderat på om kanske Surftown och Egensajt kanske är något bättre än One.com, vilket kanske mer motsvarar vårt behov och det mest prisvärda bytet. Vi behöver bara ett något bättre webbhotell än One.com. Egensajt kostar 19 kr/månad och Surftown kostar 36 kr/månad. Tacksam för erfarenheter av dessa samt om det finns något annat prisvärt alternativ. |
Binero är sveriges bästa webbhotell, även om de tappat lite i kvalitet när det gäller prestandan. När jag testade surftown 2009 så hade de fortfarande safe_mode så det projektet övergavs ganska snabbt.
|
Citat:
Många har talat gott om Manufrog vilket väl är det allra billigaste alternativet? |
Ja, Manufrog verkar billigast med 300 kr/år för en server i UK
Egensajt första året 526 kr, sedan 228 kr/år. Efter 5 år är Egensajt billigast. Surftown tar 435 kr/år. |
Surftown har faktiskt servrar utan safe_mode på. När jag stötte på det problemet hos de så kontaktade jag bara supporten så flyttade de mig till en server med PHP 5 och safe_mode avslaget. http://hashcookie.net/phpinfo.php
|
Skulle spontant föreslå Manufrog, låter som det lär uppfylla era behov sett till både pris och kvalité =)
|
Om du har domänen hos One så kan du tjäna ett par kronor på att flytta den till billigare registrar. (tönk på att de flesta visar pris inkl moms - one visar exkl.)
Stödjer även förslaget Manufrog, kör ett projekt på deras UK-server och den fungerar bra, snabb och bra upptider. Sedan får man inte glömma "Support Erik". Bara han är värt att ligga där |
Billigt webbhotell
Kolla upp thecloudhost.se. Det är billigt åtminstone. Har dock inte testat tillräckligt mycket/länge för att kunna uttala mig om prestanda osv.
|
Citat:
|
Kan rekomendera ovbox.se eller rättare sagt Dennis Holm här på wn.
Nada problem och super trevlig support. |
Citat:
Men enklast att nå mig är msn, pm på wn eller telefon :). och sorry för egenreklamen om det är så. :) |
Citat:
|
Citat:
(Kommentar till ovanstående talare: Jag är inte den enda som får svar från Erik hela tiden när man skickar en support fråga alltså.. (: .) |
Citat:
|
Citat:
Lycka till ps: Nej, livechattar är inte unikt. Hälsa "Nabil" det ..*lol* |
Citat:
Mitt namn stavas för övrigt utan citationstecken kring. |
Rent spontant så kan jag hålla med om många små webbhotell med en mindre kundstock kan tillhandahålla mycket hög supportnivå.
Man bör dock säkerställa att det är fler än 1 person som har hand om allt. Support, säkerhet, övervakning, backupperson i fall av sjukdom, semester, olycksfall mm. Det är minst lika viktigt som servermiljön och prestanda i val av webbhotell för en större webbplats eller företag. Alla webbhotell startar dock med små resurser och det är inget fel i sig man bör dock ha en plan för framtiden och aldrig vara "nöjd och belåten". .... och livesupport är inget ovanligt alls det vet du Nabil ;-) Det har vi haft (24/7) sedan oktober 2009. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Telefon är helt klart effektivare än en livechatt, men det är inte alla som föredrar att prata telefon med en främling :D |
Citat:
Ett väldigt vanligt problem är ju att en kund ringer och frågar om en sak, för att 2 månader senare ringa och fråga om samma sak igen för att dom inte minns vilket svar dom fick förra gången. Använder man sig av mail så slipper man det för då har man en historik att kolla på. Det är en av många anledningar till varför man bör använda telefon som en absolut sista utväg. |
Citat:
Jämfört med ONE så är dessa 3 ganska små isf. Enligt ONE själva har de 700.000 kunder i 149 länder och har livechat;-) Vi har ca 8000 webbhotellkonton så det är inte så mycket alls men inriktningen har varit mindre och mellanstora företag. Självklart kan den siffran ökas drastiskt genom att ge bort gratiskonton varje år, men det uppfattas mycket negativt av nuvarande kunder. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson