WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Loopia luras (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1044109)

Kedi 2010-10-04 17:33

Loopia luras

Hmm, reggade en .se domän hos Loopia ... igår stod det att jag skulle betala en pris på 10: - idag när jag fick fakturan stod det att jag skulle betala 99: - ... det är till att luras anser jag ... få se vad Loopia svarar på mailet ... Nej, finns ingen skärmdump ...

Tänker inte betala 89: - mer för domänen med tanke att det stod 10: - igår men fakturan kom inte förrän idag klockan 17:12:24 ...

Blir jag tvungen att betala 89: - mer för .se domänen då väljer jag hellre att avstå från domänen med tanke på att det stod 10: - igår när jag beställde domänen.

kippex 2010-10-04 17:39

Meddelande raderat

Kedi 2010-10-04 17:49

För det första har jag ej skrivet samma sak i tre olika formuleringar och för det andra skrev jag att jag hade skrivet ett mail till Loopia. Alla klarar inte av att ringa ... finns något som heter social fobi ...

För det tredje är tydligen vissa allergiska mot det som skrivs i forumet ... hädanafter kommer jag ej att läsa i tråden men heller inte skriva i forumet.

Hellre det än att bli utsatt för påhopp.

kw_wasabi 2010-10-04 17:57

Var stod det att priset var 10 kr för en nyregistrering av .se-domän? Jag har kollat in på Loopia varje dag de senaste dagarna och det har alltid stått att .se-domäner kostar 99 kr, trots att det är 99-öreskampanj hos .SE nu. De har däremot ett erbjudande om webbhotell och domän för 10 kr för ett år.

Här är den prislista för olika tld:er man ska gå efter.
https://www.loopia.se/domannamn/

EDIT: Såg nu att de i bloggen gått ut med att priset under oktober är 10 kr.
http://blogg.loopia.se/2010/09/30/10-kr-for-se-domaner/

heavenclouds 2010-10-04 18:06

Jag fick samma problem. Fick megafet faktura, så jag ringde och dom korrigerade det omedelbart. Heja Loopia!

kippex 2010-10-04 18:20

Meddelande raderat

emilv 2010-10-04 19:00

Här står att de tog tio kronor för .se-domäner:
Jag lyckades inte heller hitta hur man skulle ta del av erbjudandet. Noterade att det stod 99 kronor i sista steget så jag tänkte att det var väl ytterligare ett löjligt tekniskt fel från Loopias sida :|

Social fobi är inget att skämta om. Lider man av det bör man definitivt söka upp en terapeut (helst en som jobbar med kognitiv beteendeterapi) för det går nästan alltid att bota.

tartareandesire 2010-10-04 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av emilv (Inlägg 20371997)
Här står att de tog tio kronor för .se-domäner:
Jag lyckades inte heller hitta hur man skulle ta del av erbjudandet. Noterade att det stod 99 kronor i sista steget så jag tänkte att det var väl ytterligare ett löjligt tekniskt fel från Loopias sida :|

Social fobi är inget att skämta om. Lider man av det bör man definitivt söka upp en terapeut (helst en som jobbar med kognitiv beteendeterapi) för det går nästan alltid att bota.

Det fungerade alldeles utmärkt i kontrollpanelen. Som ny kund vet jag inte alls men man ser alltid summan innan man skickar iväg beställningen. Därmed inte sagt att det inte kan bli fel men Loopia brukar fixa till allt sådant utan bråk.

Har man så svår social fobi att man inte klarar ett telefonsamtal så är det nog definitivt tid att göra någonting åt det.

Crille 2010-10-04 19:26

Funkar prima som ny kund att beställa domän för 10:-

Internet Sweden 2010-10-04 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi (Inlägg 20371988)
trots att det är 99-öreskampanj hos .SE nu.

Det där har du helt fått om bakfoten - eller vet du något jag inte gör? ;)

kw_wasabi 2010-10-04 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Internet Sweden (Inlägg 20372011)
Det där har du helt fått om bakfoten - eller vet du något jag inte gör? ;)

Ajdå, det måste jag fått. Var övertygad om att det var ett jippo som .SE stod för, för att vara säkra på att komma över miljonen reggade .se-domäner.

jonny 2010-10-04 22:21

.SE rear ut nyregistreringar igen, ja, men de kostar fortfarande en bra bit över 99 öre i inköp

LoopiaAB 2010-10-05 08:51

Citat:

Ursprungligen postat av Kedi (Inlägg 20371983)
Hmm, reggade en .se domän hos Loopia ... igår stod det att jag skulle betala en pris på 10: - idag när jag fick fakturan stod det att jag skulle betala 99: - ... det är till att luras anser jag ... få se vad Loopia svarar på mailet ... Nej, finns ingen skärmdump ...

Tänker inte betala 89: - mer för domänen med tanke att det stod 10: - igår men fakturan kom inte förrän idag klockan 17:12:24 ...

Blir jag tvungen att betala 89: - mer för .se domänen då väljer jag hellre att avstå från domänen med tanke på att det stod 10: - igår när jag beställde domänen.

Det stämmer att du just nu kan köpa .se-domäner för 10 kr hos oss. Gäller endast nybeställningar och max 50 per person och totalt 10,000. Har du fått fel summa på fakturan beklagar jag givetvis det. Enklast om det sker är dock att bara svara på fakturamailet och skriva att rabatt saknas så fixar vi till det. Har du fått fakturan via posten kan du maila till [email protected] så hjälper vi dig.

/Jimmie Eriksson

Muqito 2010-10-10 21:29

Loopia är rätt dryga av sig (aldrig haft bra erfarenhet av dem), TVINGAR en att betala för något man inte använder och hotar med kronofogden osv.
Jag ville inte förnya mitt webhotell, vilket jag hade sagt ett år tidigare (sket i att betala fakturan, trodde det var som på binero och alla andra företag. Att struntar du i det så stängs det bara av) Nejdå.. Får kravbrev hem i brevlådan. Så jag betalar för skiten och säger att jag INTE vill ha en förnyelse nästa år. "Det är inga problem".

Tror ni inte att man fick det då också? Jag hade fullt upp, så jag kollade aldrig e-posten. (Mamma har varit döende osv och jag har knappt hunnit sitta vid datorn). Så jag förklarade situationen. Inte någon empati för fem öre. Här skulle skiten betalas.

Det var med en lättnad och ett tack till ovan som jag lyckades bli av med dem.

Citat:

Ursprungligen postat av jonny (Inlägg 20372023)
.SE rear ut nyregistreringar igen, ja, men de kostar fortfarande en bra bit över 99 öre i inköp

Ja 20kr är det som det kostar just nu.

kw_wasabi 2010-10-10 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av Muqito (Inlägg 20372903)
Loopia är rätt dryga av sig (aldrig haft bra erfarenhet av dem), TVINGAR en att betala för något man inte använder och hotar med kronofogden osv.
Jag ville inte förnya mitt webhotell, vilket jag hade sagt ett år tidigare (sket i att betala fakturan, trodde det var som på binero och alla andra företag. Att struntar du i det så stängs det bara av) Nejdå.. Får kravbrev hem i brevlådan. Så jag betalar för skiten och säger att jag INTE vill ha en förnyelse nästa år. "Det är inga problem".

Tror ni inte att man fick det då också? Jag hade fullt upp, så jag kollade aldrig e-posten. (Mamma har varit döende osv och jag har knappt hunnit sitta vid datorn). Så jag förklarade situationen. Inte någon empati för fem öre. Här skulle skiten betalas.

Det var med en lättnad och ett tack till ovan som jag lyckades bli av med dem.

Ja 20kr är det som det kostar just nu.

Jag har motsatt erfarenhet. För två veckor sedan fick jag en faktura som inkluderade webbhotell samt ett extra FTP-konto. Eftersom jag inte behöver två inloggningar till FTP:n så mailade jag Loopia och frågade snällt om de kunde ta bort det från fakturan. Det gick alldeles utmärkt.

I ditt fall, var det efter förfallodatum? I så fall kan jag förstå att Loopia står på sig och driver på för att få fakturan betald. Sen kan jag iofs tycka att de borde noterat din ovilja att förnya, även om det var väldigt långt i förväg.

Muqito 2010-10-10 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av kw_wasabi (Inlägg 20372913)
Jag har motsatt erfarenhet. För två veckor sedan fick jag en faktura som inkluderade webbhotell samt ett extra FTP-konto. Eftersom jag inte behöver två inloggningar till FTP:n så mailade jag Loopia och frågade snällt om de kunde ta bort det från fakturan. Det gick alldeles utmärkt.

I ditt fall, var det efter förfallodatum? I så fall kan jag förstå att Loopia står på sig och driver på för att få fakturan betald.

Precis, men varför kan de inte köra som andra? (t.ex. Binero, dk hostmaster osv) Där man bara kan skita i fakturan helt och hållet.

kw_wasabi 2010-10-10 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av Muqito (Inlägg 20372914)
Precis, men varför kan de inte köra som andra? (t.ex. Binero, dk hostmaster osv) Där man bara kan skita i fakturan helt och hållet.

För att det står i deras avtal att de gör på sitt sätt :)

tartareandesire 2010-10-10 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av Muqito (Inlägg 20372914)

Varje företag väljer självklart själva vilken form av avtal de vill använda. Man kan inte som kund strunta i att följa avtalet och kräva att saker och ting ska vara precis som på ett annat företag.

Jag tycker också att Loopia brukar vara mycket hjälpsamma när det gäller fakturor och liknande.

Muqito 2010-10-10 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20372918)
Varje företag väljer självklart själva vilken form av avtal de vill använda. Man kan inte som kund strunta i att följa avtalet och kräva att saker och ting ska vara precis som på ett annat företag.

Jag tycker också att Loopia brukar vara mycket hjälpsamma när det gäller fakturor och liknande.

Ja men samtidigt får de väl ändå notera om en kund vill säga upp sitt webhotell när tiden gått ut och inte fakturera en ny period.

Anders Larsson 2010-10-10 23:37

Man säger själv upp sina tjänster i kontrollpanelen. Gör man det får man garanterat ingen oönskad förnyelse. Skulle nog säga att de flesta företag *inte* avslutar tjänster bara för att du struntar i att betala.

eliasson 2010-10-11 08:37

Tog tillfället i akt att beställa ett par .SE-domäner via Loopia under deras SE-drive - fungerade bra och gick snabbt.

Erik Stenman 2010-10-11 10:28

Hur säger man upp via Loopias kontrollpanel? Jag hittar inte det alternativet. Jag har 2 konton där och jag trodde jag hade sagt upp det ena via mail men det verkar jag inte gjort iaf. när jag loggar inte på kontot.

overlake 2010-10-11 11:35

Webbhotellet säger du upp online under "blanketter" i deras huvudmeny.
Om det är en enstaka domän så gör du det i kontrollpanelen i din domänöversikt, klicka bara på krysset efter domännamnet och följ alternativen.

pontus 2010-10-11 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av eliasson (Inlägg 20372952)
Tog tillfället i akt att beställa ett par .SE-domäner via Loopia under deras SE-drive - fungerade bra och gick snabbt.

Samma här, problemet blir om ett år när man har yttligare några tusen i domänkostnader. :)

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20371998)
Har man så svår social fobi att man inte klarar ett telefonsamtal så är det nog definitivt tid att göra någonting åt det.

Iof lite offtopic men kan själv intyga att det går att göra något åt det. Fick ångest inför de få telefonsamtal jag tvingades föra för några år sedan, började stamma och ville lägga på så snart som möjligt. Satt och skrev manus var jag skulle säga osv. Men för varje telefonsamtal man har blir det lättare. Även nu 10 år senare som företagare så var det inget enkelt besult att publicera ens telefonnummer på fakturor eller visitkort - Okända människor ringer om okända saker innan man haft möjlighet att förbereda sig - ush. Men det är iaf bättre och blir bättre för varje gång, vilket jag antar är poängen.

Muqito 2010-10-11 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson (Inlägg 20372924)
Man säger själv upp sina tjänster i kontrollpanelen. Gör man det får man garanterat ingen oönskad förnyelse. Skulle nog säga att de flesta företag *inte* avslutar tjänster bara för att du struntar i att betala.

Hej! Jo det är någonting nytt som de kom med för ett år och 7 månader sedan om jag minns rätt. Innan det fick man ringa in, vilket jag även gjorde.

Erik Stenman 2010-10-11 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av overlake (Inlägg 20372978)
Webbhotellet säger du upp online under "blanketter" i deras huvudmeny.
Om det är en enstaka domän så gör du det i kontrollpanelen i din domänöversikt, klicka bara på krysset efter domännamnet och följ alternativen.

Tack! Nu ska jag se till att jag bara betalar för de tjänster jag behöver.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson