![]() |
Storvarsel på Yellow Register (Yreg)
Citat:
http://www.idg.se/2.1085/1.308358/storvarsel-pa-yreg http://www.bt.se/nyheter/boras/yello...81861034%29.gm |
Härligt! Äntligen!
|
Alltid tråkigt när folk blir uppsagda, men den här gången är skadeglädjen svår att dölja. :D
|
Hej,
Instämmer faktiskt. Nu låter jag nog som djävulen själv men har inte folk som väljer att arbeta på firmor med bluffstämpel ett visst ansvar?! Bort med skräpet! |
Utanför ämnet:
Däremot var webbplatsen yellow .nu riktigt stilfull och väldesignad, vad det nu tillför ämnet. Jag skall nog även ta tillbaka lite angående de anställda. Det finns säkert de som har goda ambitioner. Däremot får jag personligen utslag av bluffmakare och deras "scams". |
Dagens bästa nyhet!
Det är i sanning inte ofta man blir glad när man läser att företag går dåligt, men i YREG:s fall kan jag inte tycka synd om någon... Min flickvän tillhör dock en av de få som lyckats säga upp kontraktet (samma vecka som hon blev lurad). Så det är uppenbarligen inte omöjligt att komma ur deras klor! |
Citat:
jag hoppas dom kommer sluta upp med deras sätt att luras med folk nu. Men vad har egentligen hänt, har dom lurat så många kunder så att folk vet nu hur dom gör eller ligger det andra saker emellan och så måste dom "säga upp" folk. kan vara ett meningslöst reklam jippo ifrån dom och det skulle jag inte förvåna mig för att få synas bra i media, även om dom nu måste sparka folk enligt dom. |
Citat:
|
Jag har inte följt så bra utvecklingen ang. Yreg, vad är det som har varit dåligt med dom och vilka metoder har dom använt som är tvivelaktiga?
|
Härligt...Det har blivit svårare att lura folk..
Borås är också en jävla skit stad också, med en korrupt domarkår i Tingsrätten osv. Citat:
|
danielos:
De ringer och säger att man ska få en hemsida gratis. Fast sen tillkommer förstås månadskostnaden för webhotellet. Det är alltid väldigt bråttom och man har fått ett specialerbjudande. De måste faxa över avtalen som man måste skriva under och faxa tillbaka direkt. Innan de faxar avtalet till dig kör de utskriften genom kopierings- maskinen för att det finstilta ska synas riktigt dåligt när kopian faxats till dig. De kan då skylla på att du har en dålig fax. Om du inte säger upp ditt avtal inom en viss tid så förnyas det automatiskt på 3 år till. ..och många andra tvivla affärsmetoder. Men eftersom de alltid vänder sig till företag så gäller Köplagen och där är kunden alltid rökt. |
Man kan väl säga att deras, "säljknep" gick ut att erbjuda "gratis" webbsidor...
Dock tog man ut en "liten" månadshyra... |
Citat:
|
Tilläggas bör väl att den "facila" månadskostnaden är 590 kr per månad exkl. moms och att man binder sig på två år. Om man inte säger upp avtalet tre månader innan utgång med rekommenderat brev förlängs det tre år till.
Hemsidorna som de gör är mallsidor som de kanske lägger ner 1 timmes jobb på... |
Citat:
|
Kanske det! Sedan är hur man se på saken! En del ser 590:-/ mån är inte mer än vad en tidnings annonskostar.. Visst det kanske är ett överpris.. Men allt kan vinklas på olika sätt.
Citat:
|
klein: Isåfall skulle den här prenumerationen vara på en tidning där alla tidningar innehöll samma nyheter, bara namnet som var annorlunda. Skulle inte det kännas som lurendrejeri?
|
Citat:
|
Citat:
|
Uppdatering
http://www.idg.se/2.1085/1.312260/yr...p-en-fjardedel Jag hoppas att de berörda snabbt får ett nytt arbete, men jag känner inte för Yreg direkt. |
Citat:
38 av 120 person får gå och alla är inom produktion, detta innebär att alla befintliga slavsäljare får stanna eftersom dom troligen endast får betalt efter prestation. Man kanske skulle "anställa" ett tjugotal slavsäljare till EgenSajt.se och följa exemplet :D |
Citat:
|
Gött att det går skit för dom.. Sådana företag ger oss i branschen dåligt rykte..
|
Det har jag hört att Eskilstuna har också.
Korrupt domarkår alltså. För att inte nämna åklagarna, katastrof. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson