![]() |
Då var det dax, vilket ombud reggar man .se domäner hos för bästa service & bästa pris, domänen skall inte hostas hos ombudet i fråga.
Admin |
Jag reggat hos tba.net men är fan inte nöjd. Tycker de är för slöa helt enkelt.
|
Billigast vad jag hittat, som går bra att hosta på andra ställen förutom hos dem själva, är ISPHuset.se. 395:- + moms.
|
Citat:
Andreas ska du snacka med å hälsa ifrån mig :) |
Citat:
|
Citat:
haha jo och mycket slöa, hålla er borta :) |
Sbbs.se kostar 450kronor+moms jag förbokade en domän där men råkade av misstag även ha kryssat för SBBS DNS tjänst som kostade lika mycket till. Detta upptäckte jag inte förrän jag fick fakturan på 900+moms. Mailade dem samma kväll och sa att jag inte alls ville ha den tjänsten. Som svar redan nästa dag sa dom att dom skulle stryka tjänsten och skicka en ny faktura.
Bra service! Rekommenderas. |
Citat:
/Fredrik |
Vad jag förstår tar ISPHuset 250 kr kr per år för att man ska använda utomstånde DNS:er. Finns det inga bra och billiga ställen där man inte blir påförd extra kostnader bara för att man vill använda egna DNS:er?
|
Citat:
################ Uppdaterat: 395 kr + moms gäller om man tar hand om DNSerna själv, däremot kan man köpa tjänsten av dom för 250 kr om man vill anlita dom. Källa: Tom på ISPHuset. ################ Admin |
b-one.nu tar bara 300:-!
det är billigt, billiast närare bestämt |
Citat:
Köp av .dk domännamn 80,- Flyttning av .dk domännamn 25,- Köp av .com, .net, .org domännamn 130,- Flyttning av .com, . net, . org domännamn 190,- Köp av .info och .biz domännamn 250,- Köp av .se domännamn 300,- Ovanstående priser på domännamn gäller endast vid samtidig beställning av webbhotell Om man använder företagets webbhotell, så kan du ofta komma undan billigare. Då finns det t.o.m. de som ger bort .se gratis. |
Känner någon till någon bevakningstjänst för se-domänen där man kan skriva in registrerade domännamn, för att bli meddelad om någon av dessa blir lediga?
Liknande tjänster finns för com-domänen har jag för mig men är inte säker. Bra domännamn blir ju hela tiden lediga, men det är ju inte hållbart att sitta och själv söka igenom några hundra domännamn varje dag =) |
Citat:
http://fsdata.se/dombev/nydom.php |
Citat:
|
Cliche Webhosting (http://clichehosting.com) är billiga och än så länge så har de varit bra också. Dock inte haft att göra med dem speciellt länge men som sagt bara bra hittills. Fördelen är att man kan regga enbart domänen där, till skillnad från b-one där man måste köpa webplats med.
Prisuppgift Cliche Webhosting: -------------------------------------------------------------------------------- -> Registrering av .se domän 175,00 -> 1 års domänavgift 250,00 -------------------------------------------------------------------------------- Totalt exkl. moms: 425,00 Totalt inkl. moms: 531,25 |
Sök i mina inlägg på cliche eller clichehosting så hittar ni en orsak till att inte anlita cliche.
Mvh, Tobias |
Citat:
Blev ju skiträdd o trodde du skulle ha värsta erfarenheten av dem, fan min site ligger där o vi öppnar om en vecka typ. Dock väldigt intressant att läsa vad folk skrivit, allt de du drog i ditt inlägg har även jag funderat på men nu blir det ju upp till bevis för Cliche då min site drar hyffsat med folk och vi kommer ha en del nerladdning, speciellt när det kommer ny patch till spelet så lär det ryka om kabeln. Denna lösning är från min sida lite snabbhetslösning. Jag har nyss lämnat vår förre host pga brist på IQ hos ägaren och det var viktigt att komma igång snabbt och se om skeppet flyter. Funkar det inte med cliche så får vi flytta helt enkelt. |
Loopia.se tar 250 kr + moms (= 312,5 kr) och då behöver man inte regga något webbhotell som hos B-One.
|
Citat:
Kommer nog använda dem .. Tack :blink: |
Citat:
Kommer nog använda dem .. Tack :blink: [/b][/quote] Nic-se säljer ut det för 250 kr + moms till företag och Loopia går inget plus på att sälja .se-domäner. De är schyssta. ;) "Billiga .SE-domännamn. För att anpassa .SE-domännamnen till de nya reglerna där alla kan registrera ett eller flera domännamn så har vi sänkt våra priser till 250kr + moms/domän vilket är samma pris vi som ombud betalar NIC-SE. Vi blir således ett av Sveriges billigaste .SE-ombud. Passa därför på att beställa ett eller flera domännamn medan det fortfarande finns bra lediga namn. | 2003-06-23" Källa: http://www.loopia.se/index.php?p=nyheter&id=&50 |
Hmm, det låter ju billigt och bra men vad är haken? Skulle de registrera domäner för samma pris som de betalar till nic-se? Förstår inte varför någon inte skulle ta något betalt för allt administrativt arbete det blir...
|
Citat:
|
Svar från loopia:
Citat:
|
Tänkte väl att det fanns en hake... och där va den :)
|
På http://www.neware.se säljer de se-domäner för 350 kr ex moms. Vad jag kan se så är det inget lurigt, men jag har inte testat dem.
|
Jag har registrerat domännamn (.se) hos neware.se ett antal gånger och allt har fungerat bra. Snabbt och billigt! Jag använder ingen av deras övriga tjänster.
|
Citat:
|
Citat:
Är du ute efter att nypa domännamn kan jag rekommendera att köpa krediter hos en snaptjänst. Det fungerar i praktiken aldrig att själv sitta och vänta.. Läs mer hos Domainalert och Snapnames (mycket bra information) |
Citat:
Så vi tar 250 kr + moms för att registrera en .se-domän om man väljer e-postfaktura (man kan få faktura via vanlig post, men då tillkommer en postavgift á 45 kr + moms). 250 kr + moms är samma pris som Nic-SE tar mot oss som ombud. Ytterligare information finns på vår hemsida. Har ni frågor är ni givetvis välkomna att kontakta [email protected]. Mvh Jonathan Sulo Loopia Support |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Jag tycker det är tydligt att det är inklusive? |
.se domäner rekommenderar jag folk att regga på lemonlime.se, man behöver inte regga webbhotell hos dom, går bra att maila deras info@ adress o bara säga vilken .se man vill ha (förutsatt att den är ledig såklart), dom tar 400 + moms (500kr) och man får .PDF-faktura mailat till sig med 10 dagar betalningsperiod. Dom är kanske inte billigaste, men efter 10 minuter får man mail tebaka och efter ytterligare en 30-60 minuter finns domänen i nic-se's registry.
|
Ditt tips är mer än välkommet, men jag tycker du glömmer en mer än relevant detalj: Att du själv driver eller har stor del i det företag du berättar om.
Nog för att förbise detta, men du gör det helt glasklart medvetet genom att prata om företaget i fråga som 'dom'. Sedan din 10-minutersperiod håller ju inte utan modifikation, då det enligt er hemsida verkar vara ungefär en halvtidstjänst på support. |
heh cerebus nice going there
|
Citat:
|
Citat:
250 kr + moms inkl. Nic-SE's avgift. Vi tar ingen som helst mellanavgift för att registrera .se-domäner. |
När jag inte fick ett enda av dom namn (5 st) som jag hade förhandsreggat när .se skulle släppas fria, så fick jag efter någon vecka ett brev från Loopia där dom föreslog att jag skulle välja andra namn i stället eftersom jag redan betalt.
Skulle jag ha pengarna tillbaka så drog dom någon avgift på mitt inbetalade belopp. (Inga konstigheter med det, det stod i dom allmänna lev. villkoren på Loopias hemsida) Efter ca 1-2 månader återkom jag med ett mejl till Loopia där jag ville att dom skulle regga 5 nya domäner i stället. Fick svar inom någon timme och dämänerna reggade direkt. Inga konstigheter eller trassel här inte! Snyggt skött Loopia. :D // Mats |
Citat:
2) Sant, men läs även att det är telefonsupporten som varar under kontorstid, eposten mer eller mindre dygnet runt. Nattetid kan man förvänta sig svar inom 2 timmar, max 3. Vi håller på att bli ombud just nu, för närvarande har vi vårat partnerföretag (typ byggnaden bredvid) som vi reggar via. |
Citat:
2) Sant, men läs även att det är telefonsupporten som varar under kontorstid, eposten mer eller mindre dygnet runt. Nattetid kan man förvänta sig svar inom 2 timmar, max 3. Vi håller på att bli ombud just nu, för närvarande har vi vårat partnerföretag (typ byggnaden bredvid) som vi reggar via. [/b][/quote] Visst får du berätta om vad ni erbjuder för något men gör det inte som andra person utan berätta att du är involverad i företaget. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson