![]() |
Hej,
Har under de senaste veckorna följt det otroligt underhållande programmet FC Z som går på ZTV, där ett gäng "nördar" ska lära sig spela fotboll. Någon annan som kollat på detta? Så vad säger ni grabbar ska vi dra i gång FC WN . . .då blir vi ett gäng "dator nördar" (ja vi är nördar även fast vi arbetar framför datorn :P ) som lirar fotboll. :D /Andreas |
njaaa....tveksamt att få ihop ett lag va...haha
|
Har sett programmet på TV. Måste säga att den där nörden som gillar universitetslivet med overaller är verkligen en.... ja.
Att man ens ställer upp...förstår jag inte. |
Väldigt underhållande program, har dock en gammal skada som spökar, jag kan skrika från bänken ;)
|
Ha laget i Göteborg så kan jag vara med och leda laget till SM-guld! :)
|
Jag är också med om det är i göteborg ;)
|
Själv sitter jag i STHLM .. .men vi får väl starta 2 lag . .ett därnere och ett här uppe!
he he . . |
Jag orkar inte springa, men jag kan stå i mål (gjorde jag när jag spelade ändå ;)
|
Citat:
Det är inte overallen eller hans gycklande (gyckel = teater, sång, sketcher osv) som gör honom till nörd, snarare hans andra intressen som teknisk fysik och allt runt om det. Kändes viktigt att poängtera det när vi nu befinner oss i OT-forumet.. Kan även säga att det finns en hel del mycket fina damer på bland annat affärsjuridik och ekonomprogrammet som framfört gyckel utan att för den skull uppfattas som det minsta nördiga.. :rolleyes: |
Citat:
Iofs fanns det ett antal personer som inte var brillianta socialt, men när man talar om personer som är ett hund-till-människa steg intelligentera än en själv så kan det vara svårt att säga vem som är konstig egentligen ;) inte för att jag blev defensiv eller något sånt...eh ;) |
Den gången jag får för mig börja spela fotboll då är det verkligen kris, har inget emot att röra på mig men att springa sparka på en boll som en hög idioter ser jag inget nöje i.
|
Citat:
|
Citat:
Att idrotta handlar om mer än att sparka på en boll. Lagkänsla, kamratskap, känslan av att lyckas osv. men om man nu inte har provat på det på allvar så kan det säkert vara svårt att förstå. |
Tycker det låter som en väldigt bra idé!!
Är själv gammal fotbollsspelare!! |
En bra idé, om än praktiskt taget omöjlig att genomföra.
Om ni vill "sporta med WN" kanske det är en bättre idé att sätta upp ett LAN eller liknande. Det bör även tilltala "nördarna" i större utsträckning. |
Det skulle ju givetvis fungera att spela fotboll. Enda "problemet" är troligen att alla medlemmar bor på så olika håll.
Trevlig förslag du tog upp annars! Personligen har jag inte spelat fotboll på 4 år kanske :) |
Jag är lätt med om det är i huvudstaden :)
|
Varför just fotboll? Tror lite naturvandring skulle vara mer roligare och givande än att slåss om vem som ska få sparka på en boll. Har faktiskt varit ute någon timme och rört på mig idag i det fina vädret dock att få för mig sparka på bollar alldrig.
|
Jag kan supplya målbevakning via SMS.. någon mer fysisk aktivitet avstår jag gärna från :D
|
Citat:
|
Citat:
|
Kan tala om att när jag spelade korp-fotboll så vann vårat lag 1 match på två säsonger! Den matchen var jag inte med i så jag missade våran enda seger! Jobbigt? Ja :)
|
Jag kan stå i publiken och hejja! :D
|
Jag spelade fotboll en säsong. Jag fick 15kr av pappa för varje mål jag gjorde! Det blev inga pengar...
|
Citat:
|
Jag är gärna med i ett lag om det blir i Stockholm. Men ha inga höga förväntningar på mig, vi ska väl göra det för att det är roligt ;)
|
Jag vet inte riktigt hur det fungerar men, att starta två korplag (ett i gbg och ett i sthlm) vore enormt kul. Vet inte hur många som bor i Gbg respektive Sthlm på WN, men det bör väl finnas så att det går starta ett lag?
|
Jag är på ett korplag i göteborg iallafall :D
Vi kanske kan bli sponsrade av QU :rolleyes: |
Hej,
Samtidigt som jag är lite sugen att börja med fotboll igen, så var ju det egentligen ett skämt typ. Men skulle det finnas typ 15 män eller kvinnor i Stockholm som kan tänka sig att träna nån gång i veckan så är jag på. Självklart är det för att ha kul, vi kan väl inse att de flesta av oss har kommit upp i den åldern där proffstankarna har försvunnit eller i allafall är utom räckhåll, förutom i möjligtvis fick-pingis. he he |
Jag är forward och det spelar ingen roll vad tränaren säger vem än det nu blir :)
Sedan så tar vi inträde och frågan är väll hur mycket? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson