![]() |
Hej forumet. Jag har varit stammis här ett bra tag nu och alltid gillat den kunskap och kreativitet som finns här. WN har alltid varit ett bra ställe för diskussion och hjälp med kreativa saker.
På senare tid har det dock dykt upp en mängd småföretagare, främst inom den så kallade seobranschen, som spammar forumet och - i sken av att vara seriösa - försöker misskreditera sina konkurrenter och framhäva sig själva som så otroligt etiska, välmenande, unika och bra. I själva verket är dessa småföretag dock, när man som webbmänniska efterforskar lite, branschens största skämt. Jag bortser från huvudproblemet med etiken: att de använder WN för att göra gratisreklam istället för att köpa markandsföring och betala för sig, som de vill att deras kunder ska göra. I det här inlägget tänkte jag visa hur "seriös" skämtföretagaren över alla andra, som spammar WN mest och dessutom konsekvent hävdar sig vara överlägsen alla andra rent etiskt, egentligen jobbar själv. Även om det finns flera jobbiga personer på det här forumet, så finns det en aktör som irriterar mig mångdubbelt mer än resten - sökmotoroptimeraren SEOLogik AB från Göteborg. Med signaturen "Etiken är mycket hög och vi följer till 100% sökmotorernas regler" spammar Hans Sandblom från SEOLogik dag ut och dag in Webmasternetworks forum. Exempel på trådar då herr Sandblom förekommer är: "Jajja och andra sökmotoroptimerare" http://www.webmasternetwork.se/f11t3977hl-st0.html "Eftersom vi har snart 7 år som SEO företag (...) så skulle jag kunna svara vilka som är seriösa och utför optimeringar utan att gå emot Googles regler. (...) Om jag vore dig skulle jag söka på Google efter: sökmotoroptimering (...) Man bör väl kunna blygsamt säga att dom som har top10 placering borde veta vad dom sysslar med" "Webanalys - oseriösa och tvivelaktiga metoder" http://www.webmasternetwork.se/f11t9774.html "Tror inte jag behöver svara vad vi tycker om cloaking!" "> Vad jag har sett har flera senaste halvåret börjat tydligt ange att de följer sökmotorernas regler och vilka metoder de inte använder. Visst, men det gäller inte dom 'stora' ännu!" Nä just det. "De stora" är såvitt jag förstår Jajja Communications, Relevant Traffic och Webanalys sitesfaction i Stockholm. På vilket sätt och mot vilken punkt herr Sandblom menar att dessa bryter mot sökmotorernas regler är dock inte riktigt klart. Spammar Webmasternetworks forum för att de inte har råd att marknadsföra sig gör de i alla fall inte. Vad som däremot är klart är att SEOLogik bryter mot såväl allmän etik som sökmotorernas riktlinjer när de använder kundernas webbplatser till att länka upp sin egen webbplats. I det första inlägget ovan skryter Hasse med att han har en förstaplacering på "sökmotoroptimering" på Google. Detta är dock inte så svårt om man fuskar och blåser sina kunder på länkvärde som Hans Sandblom och SEOLogik gör. Då är tekniken oerhört enkel tills man åker dit och plockas bort ur Google. Och det är föga ett bevis på att "veta vad man sysslar med" utan bara ett tecken på att man spammar sökmotorernas index med irrelevanta länkar, och således snart kommer att bli utkastad. Kolla här: http://search.msn.com/results.aspx?q=link%...ogik.se+sitemap Träfflistan är från MSN och innehåller, förutom ett komplett register över SEOLogiks lurade kunder, över 700 "sitemaps" som länkar tillbaka till SEOLogiks egen webbplats på ordet "sökmotoroptimering". Det verkar vara SEOLogiks enda källa till (tillfällig) framgång i träfflistorna att hålla på såhär. Att placera länkar till sig själv på kundernas webbplats strider mot fjärde punkten i Googles riktlinjer: "You should never have to link to an SEO (...) These are typically useless exercises that don't affect your ranking in the results of the major search engines -- at least, not in a way you would likely consider to be positive." Citat från: http://www.google.com/webmasters/seo.html Så mitt förslag till Hasse och gänget är att sluta spamma vårt kära WN och istället göra som "de stora" och avsätta pengar i en riktig marknadsföringsbudget. Det finns flera sätt att visa upp sitt företag: Mässor, tidningar, annonser på webbplatser som är kommersiella (IDG m.fl.) där ingen behöver irritera sig. Att hävda sig vara seriös och kriga på det här forumet är ingen mening - här finns på tok för många som ser igenom era fula trix. Jag tycker vi ger dem en andra chans. Om de fortsätter (och lyssna nu Hasse) så föreslår jag att vi som använder och gillar Webmasternetwork utan reklam gör en gemensam satsning på att anmäla www.seologik.se m.fl. på http://www.google.com/contact/spamreport.html Gör vi det allihopa så dyker de nog direkt. Hans Sandblom och alla andra spammares största problem är att de dör som flugor så fort tillräckligt många vanliga användare blir irriterade. Och det är inte mer än rätt. |
På http://www.google.com/webmasters/seo.html ger Google tips för att sajter som anlitar SEO inte ska bli lurade. Det fjärde tipset lyder i sin helhet:
"Avoid SEOs that talk about the power of "free-for-all" links, link popularity schemes, or submitting your site to thousands of search engines. These are typically useless exercises that don't affect your ranking in the results of the major search engines -- at least, not in a way you would likely consider to be positive." Fast i det här fallet är jag övertygad om att inte vill att kunder ska länka för kundernas egen skull utan enbart för att ge SEOLogik bättre PR. Att kunderna på så sätt skulle bli lurade förutsätter att Sandblom inte informerat kunderna om vad som gäller. Och med den erfarenhet jag har av Sandblom är jag övertygad om att han aldrig skulle ge en kund missvisande information. Det är troligare att kunder som länkar till SEOLogik får lite rabatt på sin SEO, inte löfte om bättre placering. Sedan 13 sep 2005 har användaren TjörnDesign gjort 4 inlägg och om man kollar hans senaste 10 inlägg har han alltid, enligt mig, tillfört något i tråden. Att kalla det för att spamma wn.se känns lite konstigt. |
Ang länkar från kundernas sidor, så tycker inte jag det är något att bråka om.
Gör man design av en webbplats försöker jag (och många andra med mig) se till att det finns en länk till min webbplats med någon text som upplyser vem som gjort sidan. Det förfarandet är att anse som vedertaget. Varför skulle man inte göra samma sak om arbetet gäller SE0? Ibland går inte kunderna med på att man har en länk på deras sida och då får man "gilla" läget och inte lägga dit någon. Edit: Festiz > Om du vill vara så noga med reglerna tycker jag du skall läsa §1 i Regler för webmasternetwork en gång till, läs stycket som börjar på 4:e raden... |
Citat:
|
Dags att döpa om kategorin till "Sökmotorpositionering och intriger"?
Jag tycker personligen att Hasse på Seologik är en av de som tillför mest till SEO-kategorin. Även om en del inlägg är "marknadsföring" är det ett pris värt att betala för de saker han tipsar om och för att ha branschen närvarande på detta forum. Det finns även ett gäng kompetenta administratörer här som nog är bra domare på vad som är dold marknadsföring och vilka som "spammar". |
Jag älskar internet. Verkligen.
Nu ska jag hämta mina popcorn & dricka och bara avnjuta detta inlägg. Jag hejjar på festiz, för han ligger i underläge just nu! |
Tycker det är enormt stor skillnad på att "spamma" och tillföra bra saker i trådar på så sätt att man marknadsför sig själv. Det är tillåtet och vi på WN gillar det, vi gillar att andra webmaster marknadsför sig så effektivt och billigt som möjligt.
Festiz, se och lär istället! |
Det finns 734573457345 metoder för att nå resultat inom SEO och mycket kan disskuteras....
Att ha tex. copyright länkar hos sina kunder är inget konstigt MEN det att använda och förvandla sina kunders SITEMAPS till länkguider är inte snyggt! Visst det HAR ett syfte och det fungerar men är det rätt att göra det? Jag vet själv hur svårt det är att hitta vettiga sidor med bra Pagerank samt att få in länkar på länkguider etc. MEN att använda sig av en kunds sitemap för att bygga upp inlänkar till sig själv samt till andra kunders i seo-syfte är smart men kan och BÖR ifrågasättas. speciellt när det ENDA och solklara syftet med länkarna är att visa upp inlänkar för google/sökmotorer. Det skulle som sagt vara kul att veta tex. Googles synpunk på det hela! Man kanske själv skulle börja på samma sätt fast inom webdesign och låta våra webdesign-kunder hosta varandras filer och hemsidor. *Ironi* |
Man kan inte bli utkastad från Google på grund av länkar man har till sej från andra sidor. Det värsta som kan hända är att länken/länkarna inte ger något resultat. Det är en vandringssägen att man kan bli svartlistad om man reggar sej i en länkfarm.
|
Dessutom skulle jag vilja påstå att det är direkt felaktigt att kalla SEO-logic för ett "småföretag"... De är lite större än så.
|
Citat:
Ser ingen anledning till att det "Bör" ifrågasättas. Varför i såfall? Vinnare är SEO-företaget och även kunderna som på det här sättet finns på fler länksidor. PR-rankningen verkar vara det enda folk tänker på. Jag ser fördelar med att kunderna (SEO-företagets) finns med på fler länksidor och det har inget med PR att göra, utan helt enkelt att kunna få trafik in på sin egen webbplats. En trafik som kan generera affärer. För min egen del sätter jag länk till min webbplats på mina kunders sidor med det primära syftet att få folk till min egen sida. Sekundärt är att PR-rankningen kanske kan gå upp också. Får intrycket att kritikerna verkar vara lite avundsjuka för att någon/några lyckas bra med sin strategi och vill springa till "mamma" och beklaga sig. Edit: Det här rör sig om en kommersiell verksamhet inget dagis för finniga tonårspojkar... Haghjoo > Börja njut :P |
Oavsett hur jag jag försöker översätta Sitemap...
så blir det bara "karta över hemsida" och inte "Ett seo-företags länkguide" Sen om företaget heter Seo-logik eller inte har mindre med saken att göra... MEN det skulle samtidigt vara kul att höra Hans syn på det hela eftersom han har predikat för Moral och etik inom seo. i MINA ögon skal en Sitemap användas för navigering av den hemsidan man befinner sig på och inte fyllas med länkar till andra företag etc. Skulle vara kul att veta hur många här på forumet som vill fylla ut sin sitemap med länkar till... företag som säljer dörrar......värmepumpar.. ...linser....kontorstolar etc |
Oj oj oj.
För det första vill jag säga att Hans spammar INTE WN (dag ut och dag in). Tycker nästan alltid han ger något givande i sina inlägg. Citat:
Men sedan ser jag inget fel i, om kunden går med på det, att ha länk till SEO Företagets sida - precis som vid webbdesign. Och om denna länk ligger på startsidan, undersida eller på sitemapen ser jag inget fel i. Men att lista en massa andra klienter på andras sitemaps är kanske att ta i ... |
Men när det är inlänkar som har betydelse är det inte konstigt att det blir så här.
Hur skall annars ett seo företag, eller andra också för den delen få massor av envägs inlänkar till sina kunder och sig själv? |
Håller med dig thoake
|
Jag anser att jag inte gjort några personangrepp över huvud taget, jag har framfört konkreta bevis på vad jag anser är dålig SEO-företagsamhet, angående att jag bryter mot en regel genom att publicera hans namn så är jag inte säker på att jag håller med. Hans namn står i hans signatur och är därför redan publicerat på forumet av personen ifråga. Om en moderator anser att jag bryter mot någon regel önskar jag att de kontaktar mig så åtgärdar jag det snarast.
På ett par av de sidor jag har granskat från msn's träfflista så är inlänkarna till SEOlogik i framesetet och syns alltså inte på sidan, de sysn bara för sökmotorer och webbläsare som inte stödjer frames(hur mång är det?) Citat:
|
Citat:
|
Att SEO-företagen bygger upp länkfarmar för att fördela/bygga upp PR mellan sina kunders sajter är mer regel än undantag enligt min uppfattning.
Ett ganska tydligt exempel på att t.ex. också SEOdesign gör detsamma hos sina kunder kan man se om man tittar på följande sidor: "länkbyte": www.talskrivarna.com/seo/lankbyte.htm "sitemap": www.talskrivarna.com/sitemap.htm |
Citat:
Hejsan AB och Svejsan AB anlitar ett SEO företag för att sökoptimera deras sida. Hejsan AB är ett inarbetat företag med massa länkar till sin sida och massa content. Svejsan AB är ett nytt företag som inte har några länkar. SEO företaget tar sig sen friheten att korslänka dessa 2. Varför skulle Hejsan AB vilja dela med sig av sin frukt till Svejsan AB? De har ju sitt på det torra. Som sagt, bara en tanke... Om jag vore Hejsan AB hade jag inte velat, men vad vet jag? |
Är det någon som läst avtalen mellan kund och "SEO-företag"?... Vem påstår att SEO:ns handlande inte är godkänt av deras egna kunder?
|
Fanns visst en hög olika sådana sidor från SEOdesign. Att länkarna borde vara inom samma kategori eller verksamhetsområde verkar inte heller vara någonting de bryr sig om.
Citat:
|
Det är tungt att ligga i toppen.
Först så vill jag tacka för detta forumet som gör att folk kan hävda och tycka till om hur företag arbetar, seriöst eller oseriöst. Vad jag inte kan förstå med denna tråden är hur du Feztis kan anklaga mig för "spamming". Jag har gjort 266 inlägg, inklusive detta i WN. Vad jag själv har haft för intentioner med dessa inlägg är att hjälpa till, upplysa och framförallt få SEO branschen att bli rumsren och på så sätt "hjälpa" Google och dom andra sökmotorerna till bättre söksvar. Mitt företag SEO Logik AB (kanske anses som spamming nu när jag skriver detta) arbetar så gott vi kan med att följa sökmotorernas regler. Tror inte du hittar många i denna världen som gör det. Jag vill inte hoppa på dig för att du skrivit detta, Festiz. Tvärtom, bra att du lyfter upp det!. Ok, skall vi vara lite konkreta nu: Citat:
You should never have to link to an SEO. Du borde alldrig vara tvungen att..... En rekommendation, eller hur. Ingenting som Google anser att det är fusk eller oetiskt. Citat:
Och...om detta nu är en typiskt värdelös åtgärd verför tar du upp detta ?. Det är väl en sak mellan oss och kunden.! Citat:
Skall vi nu då prata lite om vår sitemap. Eller om en länksida som dom andra kallar det. Först är det ju kul att du har lagt ner din själ i att kontrollera oss och våra optimeringar. Om detta var det enda du hittat av 700 företags optimeringar så är jag otroligt stolt över vårt företags etik och moral i att inte fuska mot sökmotorerna. En sitemap är precis som det antyder vara, en karta över företagets sidor. Men, det är också endast en benämning på ett dokument. Om det heter sitemap eller links är ovidkommande. Alla gör det, och det är HELT TILLÅTET att ge länkar ut från ett dokument, oavsett namnet. Att vi nu för enkelhets skull lägger både interna och externa länkar på samma dokument är ju ingenting som du skall lägga dig i, det är vår ensak. Vi har lätt att internt identifiera dokumentet för uppdateringar. Vi ger temabaserade länkar från våra kunders hemsidor till andra relevanta hemsidor i samma "tema". Nu är det så att Gogle GILLAR att hemsidan förser besökare med mer information i samma ämne men det borde ni ju veta. Anledningen till dom andra icke "temabaserade" länkarna borde väl inte vara så svårt att räkna ut. Allt detta borde ni ju veta att det gagnar båda, länkaren OCH mottagaren. Att du Festiz inte förstår var sökmotoroptimering består av begär jag inte, iallafall inte på den nivån som vi rör oss i. Att vi talar om att det är vi som gjort sökmotoroptimeringen är väl inte heller otillåtet, på samma sätt som ett webbdesignföretag stämplar sina arbeten och är stolt över att visa upp dom. Vi visar att vi gjort optimeringen. VI VÅGAR STÅ FÖR ATT VI GJORT DEN ! Om man lägger dom externa länkarna på en länksida eller sitemap borde väl inte göra så att vi blir betraktade som fuskare (ryser). Sist. En uppmaning till alla dom som tycker att vi spammar, anmäl oss 10 gånger per person. Vad tror du Festiz, får det någon effekt. PS. Har just köpt annonseringar för närmare en miljon i en rad exklusiva magasin. Med start i detta numret av BMW magazine. Det kanske var det du hängde upp dig på. Med vänlig hälsning från ett litet SEO företag i Göteborg med 9 anställda och växande. Hans Sandblom |
Vad ska man säga. Detta verkar vara en "never ending story".
1. Någon upptäcker att de inte når upp till en topplacering på google 2. Denne någon inser att de som har topplacering verkar skumma (har använt tvivelaktiga metoder) 3. Efter ideliga försök att optimera för att ta sig upp ger denna någon till slut upp och väljer ut ett lämpligt forum att smutskasta i. Detta är verkligehten som den ser ut. om sökmotorerna skulle försöka sig på att filtrera ut alla som "fuskar" så skulle vi inte få några uppdaterad index de närmaste årtiondena. Jag tar ingen ställning för eller emot några metoder. Mitt råd blir istället att nyttja de metoder man själv kan stå för och dra lärdom av de som lyckas uppnå topplaceringar, oavsett tillvägagångssätt. /berneboy |
berneboy: har du ens läst hela tråden?
----------------------------------------------------------------------------- Vad jag har kunnat se bryter inte seologik några av sökmotorernas regler. Jag håller med Hans att sitemappen är ett perfekt ställe att lägga externa länkar, det stör inte besökarna, och iom att sitemappen länkas från alla sidor har den bra relevans och blir crawlad ofta. Vad man nu kan vara skeptisk till är ju då namnet "sitemap" en vild gissning kan ju vara att en sida som innehåller ordet sitemap blir lite mer värd av google än en som heter länkar. Inget jag vet, kanske Hans ligger och lurar på den kunskapen, han verkar ju vara lite mer hajj på detta än vad jag anser att jag är. En annan sak är ju den moraliska biten med att lägga sina andra klienters sidor i någons sitemap. Men hade jag haft en sida med 0 besökare från sökmotorerna och 0 länkar, så hade jag gärna kunnat tänka mig att byta några sitemap-länkar med andra sidor fastän temat inte stämmer till 100%. Jag tar för givet att seologik frågar kunderna angående detta och vill de inte behöver de säkert inte. Det med "spammning" eller kanske "reklam för egen verksamhet" som jag skulle kalla det i detta fallet.. nja.. lite kanske, inget jag har tänkt på förrens det tas upp här, det kan väl hända att Hans använder "Vi" när det kanske hade varit bättre att skriva "Jag" fast hans inlägg är ju definitift inte spamm, tycker att allt han skriver här på wn tillför mycket. |
Rasmus: Joo jag har läst hela tråden :)
--------------------------------------------------------------------------- Och jag lägger ingen värdering i huruvida SeoLogik bryter eller inte bryter mot sökmotorernas regler. Jag tycker det ser ut som om de uppnår bra resultat till sina kunder, hur de gör detta är upp till dem. /berneboy |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Varför skulle det vara en tvivelaktig metod ? CLOAKING översätts till HÖLJA / DÖLJA. Allt som är dolt är cloaking. Att presentera en sak för sökmotorerna och en annan sak för besökarna är CLOAKING. Vår sitemap VISAR ALLT. Nu får ni lägga av. Bara för att vi lyckas innebärä ju inte att vi fuskar, vi kanske helt enkelt utnyttjar tekniker som står till buds för att få upp våra kunder på sökmotorerna på ett sätt som inte äventyrar hemsidornas placeringar på sökmotorerna. Ingen skall kunna anmäla en kund till oss (eller våra egna siter) som gör att Googlel stänger av dom. Vad ni tycker struntar jag i, vad Google tycker tar jag på största allvar. |
Citat:
Google TYCKER inte att man skall länka till SEO företag. "You should never have to link to an SEO"... eller hur? Det är vad DOM tycker, och eftersom du tar det på största allvar så säger du emot dig själv? |
Har du inte översatt lite galet? Google TYCKER att man inte skall behöva länka till SEO företag? Dvs att företaget inte skall kräva sin länk i sitemapen. Hur vet du att de påtvingar sina kunder länkarna?
Men jag vet dock inte riktigt vad jag tycker om (extrem) SEO. För det finns inget mer irriterande än en massa orelevanta träffar till företag som säljer något bara för att de har "fuskat" sig in på toppen. Så länge man använder sig av html-taggarna rätt, dvs h1 för rubrik, fet och kursiv stil för viktiga ord osv och skriver ett bra innehåll och göra en bra hemsida så kommer placeringen av sig själv. |
Citat:
Jag TOLKADE fritt den texten. Eftersom Google inte tycker att man skall länka, och han "lyder" Google så skjuter han sig själv i foten. |
Citat:
|
Jag tolkar texten så att Google talar om att din rakning/optimering blir inte bättre bara för att du länkar till världens bästa SEO-företag.
|
Citat:
Om SEO-Logiks kunder frivilligt av någon anledning går med på att länka till företaget (t.ex. pga av prisavdrag) eller andra siter (för att de själva får inlänkar från andra) så är det ju knappast något problem. Förutom att "naturens lagar" sätts ur spel något då, men det kan ju själva tanken med SEO... |
Tycker att diskussionen kommit ner på en tillräckligt låg nivå för att tråden skall låsas.
Tror dom flesta fått sagt det dom vill :rolleyes: |
Citat:
|
Har följt den här tråden med spänning!
Angående SEO Logik och deras "etik och moral" i deras sätt att optimera låter jag vara osagt, men jag vill ändå lyfta upp en annan intressant aspekt. Såvitt jag har förstått använder sig SEO Logik av garantier i sina "säljsamtal" som är minst sagt "luddiga" och där en av mina vänner blivit ordentlig lurad! Min vän kontaktade SEO Logik för att få pengarana tillbaka, fick som svar numret till deras advokat :blink: Se nedanstående diskussion, hämtad från CS forum Vad har Hans att säga om detta? http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=693425 Av: Herr Bill 24 mars 2005 07:56 SEO Logik och sökmotoroptimering Hej, har någon här erfarenhet av företaget SEO Logik? De har en garanti som jag tycker är bra, att sidan inom 3 månader når top 10 på 10 sökord i de stora sökmotorerna. Om de inte lyckas får man pengarna tillbaka. Finns det över huvud taget någon anledning att antliga ett sökmotoroptimeringsföretag för 990 kr i månaden, eller kan man fixa det själv genom att plöja igenom någon bok som behandlar ämnet? [Inlägget ändrat 2005-03-24 07:56:15 av Herr Bill] Av: Stridfelt 23 augusti 2005 15:44 SVAR: SEO Logik och sökmotoroptimering Jag skulle inte anlita SEO Logik. Deras "garanti" innebär att dina 10 ord kan nå en top10 placering på över 40 olika sökmotorer. Det kan räcka således räcka med att ett av dina tio ord placerar sig på 10 olika sökmotorer och garantin är därmed uppnådd. Mest vrida och vända på ord om du frågar mig. Av: Herr Bill 23 augusti 2005 22:10 SVAR: SEO Logik och sökmotoroptimering Ja, jag förstod det när de efter tre månader ansåg att garantin var uppfylld utan att egentligen ha presterat ett dugg... Av: Stridfelt 27 augusti 2005 18:05 SVAR: SEO Logik och sökmotoroptimering Japp, precis samma sak som hände en kompis till mig. De vägrade betala tillbaka ett öre utan hävdade bara att de uppnått "garantin". En reflektion jag själv har gjort när jag besökte deras sida är att de har namnet till sin advokat under kontaktuppgifter. Varför behöver ett sökmotoroptimeringsföretag visa att de har en advokat. Fundera på den! [Bild bifogad 2005-08-27 18:07:35 av Stridfelt] |
Vad är deras garanti då? Är det detta som du citerar från andra forumet:
Citat:
Iom att konkurrensen är så stor inom SEO branshen tycker jag det passar bra att kontakta ett antal företag, diskutera fram olika garantier och jämföra och ta den som du tycker verkar bäst. |
Citat:
Ett avtal garanterar aldrig mer än den lägsta garantin som är beskriven, står det "i 10 sökmotorer" så är det i 10 sökmotorer, precis som alla andra avtal. Jag är övertygad om att herr Sandblom utförde ett utmärkt arbete under de timmar som din vän betalade. Sedan kan det kanske vara en fråga om hurvida man skall anta pytte-jobb vilka ofta inte resulterar i bra placeringar för kund, utan att informera om att det även krävs en hel del tur för dem att nå bra placering. |
Hmmm......
Visst kan det gå fel ibland. Vi har 0,5 % i kunder som slutar att samarbeta med oss. Visst kan det vara vårt fel om ett samarbeta inte fungerar men det kan också vara så att förväntningarna på vårt arbeta VIDA överstiger det som betalas för. Om det nu är så att vi hänvisat tilll vår advokat så beror det på att kund anser att vi inte uppfyllt garantierna men det tycker vi. Har vi inte lyckats så är det inget snack om saken, pengarna betalas oavkortat tillbaka. Som sagt innan, lås denna tråden. Ni får gärna öppna nya om oss, det är inte det men håll isär temat i trådarna. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson