WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Anovo Nordic AB (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=27825)

eliasson 2008-03-10 14:07

Hej,
Är det bara jag som får ett första intryck av Anovo AB som verkligen suger?
För att göra en lång historia kort så fick jag en nya Viewty-mobilen av Tele2 här om dagen, men som gick isönder helt plötsligt under ett samtal.
Eftersom jag måste retunera mobilen till Tele2s reparationspartner, Anovo Nordic AB, så tänkte jag även ta kontakt med dem och fråga hur lång tid en eventuell reparation tar.
Det visar sig att de inte har något telefonnummer för support, utan endast ett betalnummer (19.50:-/samtal) man kan ringa för att fråga.
Visst, 19.50:- är egentligen inte så mycket MEN när man ringer dit, varpå accepterar kostnaden av 19.50:-/samtal och får svaret (automatiserat givetvis):
"Tyvärr så har vi lunchstängt för tillfället, vänligen ring senare" så blir man inte annat än lack.

Man frågar sig egentligen varför dom för det första har ett betalnummer och varför i h*lvete man inte skriver ut lunchtider på webbplatsen, precis vid telefonnummret, så man slipper pynta deras avgifter för att få reda på deras lunchtider per telefon.

Någon som har erfarenhet av detta företag och kan svara på hur lång tid man kan beräknas vänta tills telefonen kommer tillbaka?

Nu har jag grinat ut lite på ett forum och jag känner mig lite bättre ;-)

/Johan

hnn 2008-03-10 14:23

Ring Tele2 och be dom koppla dig till Anovo

rocky 2008-03-10 14:44

Citat:

Originally posted by eliasson@Mar 10 2008, 15:07
Hej,
Visst, 19.50:- är egentligen inte så mycket MEN när man ringer dit, varpå accepterar kostnaden av 19.50:-/samtal och får svaret (automatiserat givetvis):
Tyvärr så har vi lunchstängt för tillfället, vänligen ring senare så blir man inte annat än lack.

Klockrent, dagens skratt! :D

Davve 2008-03-10 15:28

Citat:

Originally posted by eliasson@Mar 10 2008, 15:07
Hej,
Är det bara jag som får ett första intryck av Anovo AB som verkligen suger?
För att göra en lång historia kort så fick jag en nya Viewty-mobilen av Tele2 här om dagen, men som gick isönder helt plötsligt under ett samtal.
Eftersom jag måste retunera mobilen till Tele2s reparationspartner, Anovo Nordic AB, så tänkte jag även ta kontakt med dem och fråga hur lång tid en eventuell reparation tar.
Det visar sig att de inte har något telefonnummer för support, utan endast ett betalnummer (19.50:-/samtal) man kan ringa för att fråga.
Visst, 19.50:- är egentligen inte så mycket MEN när man ringer dit, varpå accepterar kostnaden av 19.50:-/samtal och får svaret (automatiserat givetvis):
Tyvärr så har vi lunchstängt för tillfället, vänligen ring senare så blir man inte annat än lack.
Man frågar sig egentligen varför dom för det första har ett betalnummer och varför i h*lvete man inte skriver ut lunchtider på webbplatsen, precis vid telefonnummret, så man slipper pynta deras avgifter för att få reda på deras lunchtider per telefon.
Någon som har erfarenhet av detta företag och kan svara på hur lång tid man kan beräknas vänta tills telefonen kommer tillbaka?
Nu har jag grinat ut lite på ett forum och jag känner mig lite bättre ;-)
/Johan

Ofta tar sådan tjänster inte betalt från första sekunden just för att du inte ska betala för telesvar. Så förmodligen kommer du inte betala något. Jag tycker personligen att det är bra att man som en serviceverkstad som inte jobbar direkt mot konsumenten tar betalt från folk som ringer och tar upp deras tid. Det är Tele2 som har avtal med det företaget och inte du som kund, ska du klaga eller kolla tider, ring dit du handlade varan så slipper du betala.

Dumt att peka ut ett företag som om att det suger bara för att de vågar ta betalt.

För din del så är det Tele2 som suger då de borde ge dig en ny telefon direkt när den pajar efter så kort tid, och sedan lösa det med sin leverantör. Men Serviceverkstaden jobbar precis som vanligt och de har inget att tjäna på att en kalle P ringer till de å tjatar om att han vill ha sin telefon snabbt.

eliasson 2008-03-10 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av Davve
Citat:

Ursprungligen postat av eliasson
Hej,
Är det bara jag som får ett första intryck av Anovo AB som verkligen suger?
För att göra en lång historia kort så fick jag en nya Viewty-mobilen av Tele2 här om dagen, men som gick isönder helt plötsligt under ett samtal.
Eftersom jag måste retunera mobilen till Tele2s reparationspartner, Anovo Nordic AB, så tänkte jag även ta kontakt med dem och fråga hur lång tid en eventuell reparation tar.
Det visar sig att de inte har något telefonnummer för support, utan endast ett betalnummer (19.50:-/samtal) man kan ringa för att fråga.
Visst, 19.50:- är egentligen inte så mycket MEN när man ringer dit, varpå accepterar kostnaden av 19.50:-/samtal och får svaret (automatiserat givetvis):
Tyvärr så har vi lunchstängt för tillfället, vänligen ring senare så blir man inte annat än lack.
Man frågar sig egentligen varför dom för det första har ett betalnummer och varför i h*lvete man inte skriver ut lunchtider på webbplatsen, precis vid telefonnummret, så man slipper pynta deras avgifter för att få reda på deras lunchtider per telefon.
Någon som har erfarenhet av detta företag och kan svara på hur lång tid man kan beräknas vänta tills telefonen kommer tillbaka?
Nu har jag grinat ut lite på ett forum och jag känner mig lite bättre ;-)
/Johan

För din del så är det Tele2 som suger då de borde ge dig en ny telefon direkt när den pajar efter så kort tid, och sedan lösa det med sin leverantör. Men Serviceverkstaden jobbar precis som vanligt och de har inget att tjäna på att en kalle P ringer till de å tjatar om att han vill ha sin telefon snabbt.

Det är helt sant, men om Tele2 hänvisar direkt till deras serviceverkstad så har de ändå åtagit sig ansvaret att föra en konversation mot slutkunden, och då ser jag inte att en kund ska behöva betala för att upprätta en dialog.

Det är helt rätt det du säger, att det är egentligen Tele2 som är den stora boven i det hela, då min telefon faktiskt slutade fungera efter 3-4 dagars användande. En dialog bör föras mellan Tele2 och en eventuell tredjepart serviceverkstad, och inte mellan mig och verkstad, när vi pratar om en sådan kort tid.

My question still remains: Någon som har haft erfarenhet av reparationstider med Anovo? :)

Spirre 2008-03-10 16:59

Ibland fungerar dom bra, ibland inte.. de är väl va jag har o säga..

Haft både mobil o bärbar hos dom.. ena tog 5arbetsdagar andra 13arbetsdagar

ChLa 2008-03-10 17:38

Har haft min Sony Ericsson telefon två gånger hos Anovo, och båda gångerna har det tagit 4-5 arbetsdagar (tog egentligen några adagar extra, men det berodde på att Telia var sega på att skicka iväg den ;) ).

Lumax 2008-03-10 21:42

Har haft min Sony Ericsson telefon två gånger hos Anovo, och båda gångerna har det tagit 2-3 veckor.

eliasson 2008-03-10 23:23

Jag kan inte göra något annat än att pusta :-)

elf98 2008-03-11 09:14

Sedan jul har jag haft 2 telefoner på lagning hos Anovo. Båda gångerna fick jag tillbaka telefonen efter 2-3arbetsdagar.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson