![]() |
Citat:
10 gb är vad som står i avtalet, men enligt 3 själva så tillåter de i praktiken mycket mer. Liknande formuleringar finns hos alla operatörer. |
Tres mobila bredband andas såfort man försöker ladda ner saker till full hastighet. Då ändrar de något i hur de hanterar paket och vips kan du inte ladda ner något mer.
Alltså kan man inte använda Tres mobila bredband till något annat än att kolla mailen. Var i avtalet står det 10gb? |
Problemet är inte i första hand kablarna till mobilmasterna, utan utrymmet i luften. En mast täcker lätt 5-10 kvarter i en citykärna. Om varje kvarter har 5-20 portuppgångar, som alla har 8-20 lägenheter kan man snabbt räkna ut att det rör sig om hundratals personer som ska dela på en mobilmast. Lägg sedan på alla mobilsamtal som delar på samma frekvensutrymme. Om alla som har moiblt bredband nu ska börja fildela eller ladda ner åtskilliga GB per mån så blir trafiken i luften värre än biltrafiken på essingeleden i rusningstrafiken.
Det går bara inte. Mobilt bredband är ett komplement till ADSL/Fiber/ComHem, inte en ersättare. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Klart som fan att jag räknar med att jag i teorin ska kunna ersätta mitt bredband med ett mobilt bredband. Hade jag velat ha ett mobilt modem hade jag kunnat köra GPRS.
Mitt Tre Bredband är allt jag har just nu pga. flytt och att jag vill vara flexibel. Om det är ett bredband ska det gå att använda för att ersätta ens stationära. Att påstå att man ska "fatta" att det inte går är bara barnsligt. |
Citat:
Dom räknar inte med Youtube, dom räknar inte med Flickr. |
Citat:
|
Jag skiter väl i frekvensutrymmet. Det är Tres problem, inte mitt. Säljer de en produkt ska de leverera den också.
Sedan så är det säkert rätt som du säger att det finns begränsningar i nätet, men som sagt. Det är inte mitt problem. http://www.dan.se/tre-smalband.jpg Det är uppenbart att de jämställer sitt bredband med fast bredband som alla kan se i reklamen ovan. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson