![]() |
Alla gör vi misstag, Rocky sa att han klantade till det. Stort att erkänna istället för att gnälla på nåt annat.
Precis som någon annan skrev, skaffa ett intyg från arbetsgivaren att du behöver bilen i tjänsten. Rutin att sätta 3 månader, hyfsat lätt att få 1 månad som förstagångsförbrytare... Rödljuskörning SKALL vara kännbart men tror nog att 1 månad är lika kännbart som 3 om man behöver bilen. 3 laxar så här före jul är ju också smärtsamt. Zebralagen = idioti! Jag är Sverigebäst på släppa över folk men blir tokig när de traskar rätt ut i gatan utan ögonkontakt eller när man är ensam bil på en lång gata. När de sedan inte ens tackar på något sätt t ex en enkel handvinkning eller ett litet leende, då ljuder tutan (jag vinkar och ler och hoppas de fattar vinken) så de får gå hem och byta kalsonger/trosor. :) Dessutom, var är miljötänktet om man får en bil att stanna helt i onödan? Som sagt, jag är Sverigebäst (eller iallafall topp 10) men använd ert sunda förnuft fötgängare! Det gör jävligt ont att bli påkörd oavsett om du hade rätt eller fel. /Thomas THL |
Citat:
Citat:
|
Du skulle absolut inte erkänt, de kan inte häkta dig för sådant så vad var du orolig över?
Genom att godkänna strafföreläggande, så är nästan alla chanser brända. |
Klart man ska erkänna om man har gjort det och det är så uppenbart. Att slösa bort skattepengar för att försvara en orätt, i ökad adminsitration, eventeulla rättegångar etc, det är bara egoistiskt.
|
Rocky! Jag såg dig :D
(Om du förlorade det igår kväll på amirals gatan i Malmö) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Närå.. Jag var inne på Kungsholmen och käkade på Texas Burger med en polare för att vi hade inget för oss. Dock så kör jag bmw. Sjukt god hamburgare men inte värt 3110 kr och körkortet. |
Citat:
Men du kan naturligtvis styrka ditt påstående på något sätt förmodar jag? |
Jag läste om en kvinna som när hon kom över ett krön bländades av den lågt stående solen och ställde sig på bromsen i ren panik. Hon blev påkörd bakifrån och hon blev fälld i domstol. Då kan man nog räkna med att man blir vållande om man tvärbromsar med flit.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson