WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Musik när ni jobbar... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=17592)

Cos 2007-06-15 23:24

Koala var snäll och hjälpte till med sökandet av fler musiktrådar.
Så jag släpper trycket på den här tråden för att den är "nyast" och kör igång med:

Fall Out Boy - Thnks Fr Th Mmrs . Visst, deras nya singel, men den är bra. :-)

Annan bra musik som måste avnjutas vid en hård arbetsdag är allt(nästan) inom rock, punk, indie, HC.

Men måste nog säga att favoriterna just nu är Underoath, Early November, Anberlin, Circa Survive(fyi, nytt album ute) och många fler. Oj va snabbt tiden går vid ljuvlig musik i högtalarna. Får sån enorm inspiration!

totoo 2007-06-16 00:07

när det är skitviktigt att det går bra och att jobbet är lite tråkigt - då är det tystnad.

Om det är ett vanligt läge så är det P3 star (webbradio)

xarph 2007-06-16 03:10

Brukar lyssna på: reggae, 80s -disco/funk, gangsta rap och Radioseven/di.fm (eurodance) ;)

Men om det är något "komplicerat" som kräver hög koncentration så ska det va lugn musik (klassisk) eller helt tyst.

FredrikNas 2007-06-17 00:41

vid jobb: soft rock av all sort och stil.
icke jobb: tyngre rock (ofta väldigt tung) och ibland även trance/techno/house och alla avvikelser av detta.

ChristofferJ 2007-06-17 06:04

jobbar alltid till någon form av musik, och jag får välja blir det gärna något åt rock/punk/metal/hardcore hållet. men så länge det är musik, eller något som låter i huvudsak (tv fungerar det med). :)

senzei 2007-06-20 00:48

Lite fyndigt, men när jag jobbar så är det på min egen musik jag lyssnar på ^^

musiker :)

T00b 2007-06-21 12:40

Jag måste hålla med Cos, Fall out boy är inte helt fel att ha i bakgrunden när man jobbar. I övrigt så brukar det bli en del Offspring, Papa Roach och liknande.

Om det är mindre seriöst arbete eller bara slösurfande så duger Stephen Lynch utmärkt att lyssna på. Om det är aldeles tyst så sitter jag bara och koncentrerar mig på det och då blir det absolut ingenting gjort.

FredrikMH 2007-06-21 14:40

Ingen som är lik mig alls? Oavsett musik så distraherar det mitt arbete, och det är typiskt för just musik. Buller, snack eller annat oväsen stör mig inte alls men musik är hemskt :) Det värsta är låtar med text i då jag lyssnar och fokuserar mig på det i stället :D

Captain Thailand 2007-06-22 07:56

Hej,

Här i Thailand kan man bli ganska "Sverigenostalgvisk" så det är mycket P3 och P1 för min del.

Musiken i datorn är mycket blandad. Allt från Clash via Kent och Black Eyed Peas till Brahms och Beethoven. Reggae och lite soft acid house är inte dumt heller.

Klassisk musik kan vara mäktig att jobba till om det flyter på bra i arbetet. När det går emot kan det vara enormt frustrerande med stråkar och pampiga slagverk.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson