WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Blir galen på Fl-net! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=11883)

Westman 2006-03-31 21:33

Tyvärr så måste jag bekräfta Patriks generella antagande om tredje världen (undantag finns).
Exempel: Ett av de större sjukhusen i ett afrikanskt land hade varken firewall, antivirus eller backupsystem - de förstod inte varför de behövde det. Efter många timmar övertalande så inköptes en DVD-brännare så de kunde ta backup på patientdata (samma dator var så nedlusad att det knappt gick att logga in på den). Server - clientsystem var inte att tänka på.

Inget skitsnack - osminkad sanning.

HSL 2006-04-01 00:48

Min statistik ser allt annat än bra ut. Vet inte vad f-n skulle jag göra :angry:

MST2005 2006-06-04 14:56

Citat:

Originally posted by Spindel@Jan 18 2006, 20:01
Är det bara jag som har problem av att Fl-net skickar massa mail om nya hemsidor? Senast var ett mail om "Ny sajt bara för dig öppnar idag!". Jaha? De kan väl ge f-n i att starta massa hemsidor för mig, jag skapar hellre mina egna ;)

Lite seriöst nu... Går det att anmäla dem på något sätt? Hjälper tydligen inte att avsäga sig från mailen och Gmail släpper igenom mail från dem trots att jag väljer det som Spam.

Jag har inte haft problem med spam från Fl-net men däremot så har jag fått mail om nya hemsidor via silverplanet.se i och med att jag har accepterat att få nyhetsbrevet därifrån och de skickar sitt nyhetsbrev via Fl-net har jag sett.

fabian 2006-06-04 17:11

FL-net äger väl silverplanet numera?

Mattias 2006-06-04 17:13

Har börjat få en helvetes massor mer reklam-spam till min gamla utplottrade mail från blandade företag så som allt gratis/allting gratis.

Dessa kommer ifrån silverplanet så om fl-net numera äger silverplanet vore det inte allt för stor förvånad.

michael2005 2006-06-04 18:44

Citat:

Originally posted by Mattias@Jun 4 2006, 17:13
Har börjat få en helvetes massor mer reklam-spam till min gamla utplottrade mail från blandade företag så som allt gratis/allting gratis.

Dessa kommer ifrån silverplanet så om fl-net numera äger silverplanet vore det inte allt för stor förvånad.

FL-Net skickar bara till prenumeranter. I mail från FL-Net finns alltid en avprenumerationstagg sist i alla mail...

Mattias 2006-06-04 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av michael2005
Citat:

Ursprungligen postat av Mattias
Har börjat få en helvetes massor mer reklam-spam *till min gamla utplottrade mail från blandade företag så som allt gratis/allting gratis.

FL-Net skickar bara till prenumeranter. I mail från FL-Net finns alltid en avprenumerationstagg sist i alla mail...

Ja, där ser man. Är det sant?
Hej! Vi placerar om dig i listan igen någon gång senare. Hoppas du gillar vårat spam som andra företagare köper :)

Saken handlade inte om att få bort sig...

Anders Larsson 2006-06-04 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av michael2005
Citat:

Dessa så kallade prenumeranter råkar i mitt fall innefatta adresser som info@, hostmaster@ osv... Efter ett telefonsamtal för några år sedan försvann breven.

MST2005 2006-06-04 21:32

Citat:

Originally posted by fabian@Jun 4 2006, 17:11
FL-net äger väl silverplanet numera?
Ja, Fl-net äger Silverplanet.se nu för tiden.

fabian 2006-06-04 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:

Originally posted by -michael2005@Jun 4 2006, 18:44
Citat:

Dessa så kallade prenumeranter råkar i mitt fall innefatta adresser som info@, hostmaster@ osv... Efter ett telefonsamtal för några år sedan försvann breven.

Är det inte så att man får spamma företag, men inte privatpersoner?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson