WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Laptopskärm gick sönder när jag öppnade den. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1062364)

tartareandesire 2014-08-01 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20495451)
Då får man helt enkelt se till att köpa 2 enklare laptops. Eller kan du vara utan ditt primära arbetsredskap i flera veckor?

Jag kan inte det i alla fall. Därför köper vi endast märkesdatorer med 3 års Next Business Day-support.

Det finns alltid någon annan dator att använda till akuta saker om olyckan mot förmodan skulle vara framme och vi inte kan lösa problemet själva. Vi har aldrig köpt en dator med någon typ av företagssupport och kommer sannolikt aldrig heller att göra det.

jonny 2014-08-02 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20495685)
Det finns alltid någon annan dator att använda till akuta saker om olyckan mot förmodan skulle vara framme och vi inte kan lösa problemet själva. Vi har aldrig köpt en dator med någon typ av företagssupport och kommer sannolikt aldrig heller att göra det.

Det beror väl lite på verksamheten. Det stora problemet är att installera alla program man behöver på en ny dator. Det tar oftast åtminstone en dag.

Lancelot 2014-08-07 02:22

Sitter fortfarande här utan en jäkla dator. Hela poängen med en dator var ju att använda den under semestern!

Om jag skulle stämma företaget, för de skiter ju uppenbarligen i mig. Vad är det värsta som kan hända om det skiter sig? Kan mitt företag hamna i smeten på något vis ?

allstars 2014-08-07 10:33

Citat:

Ursprungligen postat av Lindalicious (Inlägg 20495170)
Funkade för mig när adressändring krävde mig på pengar fast de inte hade rätt till det. Hotade med polisanmälan och dålig PR och gav dem 24 timmar att sköta mitt ärende... gick hur bra som helst.

Polisanmäla ett företag, för vaddå?

KristianE 2014-08-08 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20496005)
Sitter fortfarande här utan en jäkla dator. Hela poängen med en dator var ju att använda den under semestern!

Om jag skulle stämma företaget, för de skiter ju uppenbarligen i mig. Vad är det värsta som kan hända om det skiter sig? Kan mitt företag hamna i smeten på något vis ?

Om du stämmer så kan de såklart göra en motstämning mot dig.

I villkoren du signerat när du lämnade in datorn så står det säkert att ev. tvister ska avgöras av en skiljenämnd. I så fall är du ganska rökt att ens försöka. De kommer fista dig så hårt att du inte kan sitta ner ungefär resten av livet.

patrikweb 2014-08-08 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20496099)
Om du stämmer så kan de såklart göra en motstämning mot dig.

I villkoren du signerat när du lämnade in datorn så står det säkert att ev. tvister ska avgöras av en skiljenämnd. I så fall är du ganska rökt att ens försöka. De kommer fista dig så hårt att du inte kan sitta ner ungefär resten av livet.

Fast tvister som uppkommit innan kan han driva, och tvisten uppkom ju innan han ens lämna in datorn.

Lindalicious 2014-08-10 03:06

Citat:

Ursprungligen postat av allstars (Inlägg 20496016)
Polisanmäla ett företag, för vaddå?

Adressändring.se krävde att jag skulle betala för eftersändning fast jag inte ville ha det, dem vägradre ändra adress vid flytt. Fick ingen post på grund av dem.

Hotade med att polis anmäla, då alla har rätt att få sin post. Plus förlorade intäkter på grund av post som inte kommit fram.

Helt enkelt kunde jag inte göra en enkel adressändring, de krävde att jag skulle köpa tjänster. Helt olagligt.

Jag ringde posten och till skatteverket angående detta, men det var adressändring som hade sista ordet. De hade hindrat posten från att dela ut min post till mig. Det är utpressning.

Anders Larsson 2014-08-10 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av Lindalicious (Inlägg 20496150)
Adressändring.se krävde att jag skulle betala för eftersändning fast jag inte ville ha det, dem vägradre ändra adress vid flytt. Fick ingen post på grund av dem.

Hotade med att polis anmäla, då alla har rätt att få sin post. Plus förlorade intäkter på grund av post som inte kommit fram.

Helt enkelt kunde jag inte göra en enkel adressändring, de krävde att jag skulle köpa tjänster. Helt olagligt.

Jag ringde posten och till skatteverket angående detta, men det var adressändring som hade sista ordet. De hade hindrat posten från att dela ut min post till mig. Det är utpressning.

Jag har precis adressändrat utan att betala en spänn, så det stämmer helt enkelt inte. Du gör det direkt hos Skatteverket.

Westman 2014-08-10 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson (Inlägg 20496156)
Jag har precis adressändrat utan att betala en spänn, så det stämmer helt enkelt inte. Du gör det direkt hos Skatteverket.

Jo jag har gjort samma sak men faktiskt så försökte Skatteverket hänvisa till Adressängring.se och först när jag betonade att jag inte skulle ha eftersändning utan enbart adressändring (vilket inte gick att göra på Adressändring se då) så fick jag ändra adress hos SKV. Med andra ord precis som vanligt eftersom man från SKV sällan får samma svar två gånger på samma fråga.

Lindalicious 2014-08-11 04:16

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson (Inlägg 20496156)

Jo gick så för andra i famlijen som flyttade med mig, det var bara krångel för min del. Googlade på adressändring och fick se att MÅNGA hade haft precis samma problem som mig.

De försöker tvinga på vissa att betala för deras tjänster.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson