![]() |
Jag jobbade tidigare på ett större företag där hela arbetslaget använde sig av 2 datorer (ej it-verksamhet) och där vi alla var inloggad på ett å samma konto, detta ledde förmodligen till att de andra arbetskamraterna på både mitt och det andra skiftet såg alla gamla webbadresser man besökt i webbläsaren, så det räckte att dom kollade på en av mina sidor, klickade på annonsen och sen var det kört. Det är iallafall en teori jag har.
Får verkligen hoppas att dom satt en spärr på X antal klick nu på annonserna, det är ju inte 2003 längre. |
Det du kan göra är att signa upp på Adsense från en annan IP adress i någon annans namn och ha dem på sajter som du inte hade Adsense annonser på förut.
Tyvärr är sajterna du hade annonser på i gamla kontot obrukbara för Adsense i all evighet, men nåt alternativ bör ju finns. Kika på double, tradedoubler, affiliator, frossle. Vill du inte sälja nåt så kan du säkert hitta något hyfsat relaterat som betalar per klick. |
Har skickat in klagoformuläret nu 2 ggr igen på 14 dagar fortfarande utan att höra ett ord ifrån dem.
Ingen som vet någon alternativ adress eller telenummer man kan ringa? |
Nej finns inget telenummer, Google är unika på så sätt.
|
Här har de publicerat ett nummer till Google Sverige men troligtvis kommer de bara hänvisa dig till hjälpsidorna om man ringer. Det är ett nummer i alla fall. ^^ Kanske finns en liten chans att de kopplar dig vidare? Vad vet jag...
http://www.google.com/intl/sv/contact/ |
Hmm, läste detta hos Google:
https://www.google.com/adsense/suppo...57153&hl=sv#q7 "Jag vill låta en annan AdSense-publicist placera sina annonser på min webbplats. Kommer det att leda till att de får problem med sitt konto? Är även min webbplats inaktiverad? Som du vet kan AdSense-publicister placera annonser på valfri webbplats som följer vår programpolicy och våra allmänna villkor . Observera att en publicists kontostatus kan avvika från hur en specifik webbplats efterföljer vår policy. Om vi anser att den andra publicistens konto utgör en risk för våra AdWords-annonsörer kan vi dock inaktivera kontot för att skydda våra annonsörer. " Ska man tolka det som att om sidan är ok innehållsmässigt så kan jag be någon annan lägga in adsense på mina sidor? |
Citat:
Det enda du kan göra är att sätta upp sidan på en annan domän och låta någon annan lägga upp reklam där, några andra alternativ finns nog inte. Mitt råd är att man aldrig ska bygga sin verksamhet på huruvida man har Googles Adsense eller inte. Google har kan få för sig vadsomhelst och sedan kan man inte kontakta dom, och därför måste man alltid ha en backup-plan, men jag anser att man bör gerenerellt undvika Google och bygga på mer seriösa relationer med andra nätverk och annonserande personer och företag, och kanske direktsälja så mycket man kan. |
Var det inte du danielos som blev avstängd från Adsense och sen fick komma tillbaka? Fick just för mig detta.
I vilket fall så har du helt rätt, att ha sin huvudinkomst från ett företag man inte kan kommunicera med är ingen höjdare i längden. Det är väldigt konstigt att de med större intäkter inte får en personlig kontaktperson, så att enkla problem kan undvikas. |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:48. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson