WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   B-One vill inte släppa min domän! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4603)

Micke04 2004-11-23 22:17

Citat:

Originally posted by jonny@Nov 23 2004, 12:49
Står du som ägare bör du kunna skapa ett konot på www.joker.com och flytta över domänen där. LOCK påverkar inte eftersom det är inom samma registratur.

Förutsatt att B-one fortfarande reggar via joker.

Jag gjorde det, men jag ser inget angående min domän där :(

(b-one reggade denna domän via joker)

guran 2004-11-23 23:28

Det verkar mycket konstigt att de inte byter din dns-pekning. Det tror jag inte de kan. Möjligen kan de ta betalt för att peka om din domän, men inte vägra att göra det.

Du får tjata ut dem och be dem peka om flera gånger om dagen. Till slut skall de väl tröttna på dig och peka om den.

Tommy 2004-11-24 00:10

Måste säga att mer och mer jag läser om B-One så blir min uppfattning om dom bara dåligare och dåligare. Personligen hade jag ringt och frågat va fan dom håller på med. var bara tvungen att skriva av mig lite om min kärlek till b-one:)

/ Tommy

lazat 2004-11-29 23:32

Citat:

Originally posted by Micke04@Nov 23 2004, 12:33
Hur ska jag få bort LOCKED status när B-one är de som kan ändra det ? Självklart är den locked...

Jag står som ägaren, men B-one har ju all makt och vad jag förstår tänker de inte ändra lock.

Kontakta registreraren och be dom att bryta ut domänen ifrån b-ones partner konto.
Bifoga kopia på Idhandling för att styrka din idenitet via fax.

När dom har lagt den på ett eget konto byter du kontakter, tar bort domänlåset.

/ Jonas

Yohan 2004-11-30 10:55

Citat:

Ursprungligen postat av lazat
Citat:

Ursprungligen postat av Micke04
Hur ska jag få bort LOCKED status när B-one är de som kan ändra det ? Självklart är den locked...

Jag står som ägaren, men B-one har ju all makt och vad jag förstår tänker de inte ändra lock.

Kontakta registreraren och be dom att bryta ut domänen ifrån b-ones partner konto.
Bifoga kopia på Idhandling för att styrka din idenitet via fax.

När dom har lagt den på ett eget konto byter du kontakter, tar bort domänlåset.

/ Jonas

Räcker att du skickar ett mail från den adressen du står som ägare med under whoisen så släpper dom in det på det kontot också! Jag testade med en annan domän som b-one registrerade och den var jag tvungen att maila till joker.com så släppte dom in det på rätt konto. Så kunde jag bara byta kontakter där under och sen lyfta locken för att flytta domänen!

Micke04 2004-11-30 11:19

Japp jag lyckades göra samma sak tillslut...

Maccke 2004-11-30 14:38

Citat:

Originally posted by Micke04@Nov 30 2004, 12:19
Japp jag lyckades göra samma sak tillslut...
Vilka töffar dem är :) Ok om de tar betalt, men vägra låter ju löjligt.

Man vet ju ett ställe man inte vill hosta hos..

Tobab 2004-11-30 15:07

Försöker själv att flytta en domän från Directnic till Godaddy och det verkar ta några dagar. Jag begärde flytten igår och godkände den så fort jag fick mailet och det var igår kväll. Nyligen fick jag ett svar att vill jag flytta den så ska jag inte göra någonting mer och flytten påbörjas den 4 dec. Vill jag avbryta så går ju naturligtvis det. Men vad är det för rutin dom har för flytt till en ny registrar? Har jag godkänt så är det väl lugnt då ska ju flytten göras ASAP. Men visst jämför man med B-one så är det väl kort tid....

Filip 2004-11-30 16:24

Citat:

Originally posted by T.Å@Nov 30 2004, 17:07
Försöker själv att flytta en domän från Directnic till Godaddy och det verkar ta några dagar. Jag begärde flytten igår och godkände den så fort jag fick mailet och det var igår kväll. Nyligen fick jag ett svar att vill jag flytta den så ska jag inte göra någonting mer och flytten påbörjas den 4 dec. Vill jag avbryta så går ju naturligtvis det. Men vad är det för rutin dom har för flytt till en ny registrar? Har jag godkänt så är det väl lugnt då ska ju flytten göras ASAP. Men visst jämför man med B-one så är det väl kort tid....
Det är de nya reglerna (som började gälla i November 2004 tror jag), som gör att man blir tvungen att vänta i 4 dagar innan man får flytta domänen till en annan register. Dvs det är inte specifikt för just Directnic - Det gäller samtliga.

Maccke 2004-12-01 02:06

Citat:

Ursprungligen postat av Filip
Citat:

Ursprungligen postat av T.Å

Det är de nya reglerna (som började gälla i November 2004 tror jag), som gör att man blir tvungen att vänta i 4 dagar innan man får flytta domänen till en annan register. Dvs det är inte specifikt för just Directnic - Det gäller samtliga.

Ugh, har väntat 11 dagar nu på en 3letter domän som ska flyttas till Domainsite.. SEGT :(

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson