WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Loopia erbjuder kompensation (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=32922)

pokerstjärna 2008-11-01 10:11

Usch vad ni klagar.
Vad glada att ni får kompensation överhuvudtaget.
Ni ska inte ha ett skit som är så satans otrevliga.

Avamia 2008-11-01 10:38

Citat:

Originally posted by pokerstjärna@Nov 1 2008, 11:11
Usch vad ni klagar.

Ja, Loopia måste bli jätteledsna och besvikna över vårt giriga uppförande när dom ser den här tråden.

Jine 2008-11-03 05:16

Citat:

Originally posted by patrikweb@Oct 31 2008, 01:54
Hur kan man ens kalla sig ett seriöst företag med så många kunder och domäner och till och med en dns tjänst och inte ens kan lägga några hundra i månaden att ställa en DNS server externt utan att ha allt som en single point.

Det är mer än grovt vårdlöshet i beteende tycker alla fall jag.

+1

Patrik, du brukar va rätt duktig på att klaga på andra och flamea sönder folk här på forumet.
Men denna gång anser jag faktiskt att det är berättigat.

Jag tycker det är SKAMLIGT av loopia att inte sprida ut sina DNS servrar på olika geo-lokala platser.
Varför inte hosta en ns5.loopia.se hos PatrikWeb tex? Känns som det kanske behövs.

Nu vart jag personligen inte berörd av mailen, då jag "alltid" använt gmail/google apps.
Men DNSen är ju en annan sak, där använder jag faktiskt loopia.

Men men, snart blir det egen bind9 som gäller, fungerar ju inte att lita på nån längre.
Alla verkar vara lita sviniga och snåla på både bandbredden, redundans och allt därtill.

Tez 2008-11-03 15:44

Förövrigt har jag faktiskt inte ens fått erbjudandet.... klagade jag inte tillräckligt tro?

ztream 2008-11-03 15:53

Tez: Mailen ligger fortfarande nere. Kanske därför :)

Jine 2008-11-03 16:05

Citat:

Originally posted by ztream@Nov 3 2008, 15:53
Tez: Mailen ligger fortfarande nere. Kanske därför :)
Herre.. jävlar!

Avamia 2008-11-04 10:21

Är det någon som tänker kräva någonting annat i kompensation och i så fall vad?

Ara 2008-11-04 10:25

Citat:

Originally posted by pokerstjärna@Nov 1 2008, 11:11
Usch vad ni klagar.

Vad är det du inte fattar (att loopia inte uppfyller sin del av avtalet?)?
Om du säger vad du har missat så kanske jag kan förklara för dig?

Marcus 2008-11-04 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av Jine
Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb
Hur kan man ens kalla sig ett seriöst företag med så många kunder och domäner och till och med en dns tjänst och inte ens kan lägga några hundra i månaden att ställa en DNS server externt utan att ha allt som en single point.
Det är mer än grovt vårdlöshet i beteende tycker alla fall jag.

+1
Patrik, du brukar va rätt duktig på att klaga på andra och flamea sönder folk här på forumet.
Men denna gång anser jag faktiskt att det är berättigat.
Jag tycker det är SKAMLIGT av loopia att inte sprida ut sina DNS servrar på olika geo-lokala platser.
Varför inte hosta en ns5.loopia.se hos PatrikWeb tex? Känns som det kanske behövs.
Nu vart jag personligen inte berörd av mailen, då jag "alltid" använt gmail/google apps.
Men DNSen är ju en annan sak, där använder jag faktiskt loopia.
Men men, snart blir det egen bind9 som gäller, fungerar ju inte att lita på nån längre.
Alla verkar vara lita sviniga och snåla på både bandbredden, redundans och allt därtill.

Att hosta namnserver externt borde vara första steget i att sätta upp en säker driftmiljö. För de kunder som inte tycker det räcker med hosting endast hos webbhotellet finns dock möjlighet att köpa till extern DNS-hosting.

För övrigt är det inte bara kunderna själva som drabbas, utan också vi konsulter som någon gång rekommenderat en kund att välja Loopia som hosting-alternativ. När det sedan fungerar såhär dåligt så ser det ju inte direkt bra ut. Nej, det verkar finnas mycket att göra fortfarande på webbhotellsmarknaden. Serwage är det enda som fungerar någorlunda för priset av en hamburgare per månad. :)

tartareandesire 2008-11-13 12:24

Humor. Kompensation? De har verkligen inte höga tankar om sina kunder på Loopia. Det är ju ett betydligt bättre val att inte ge någon kompensation alls än att spotta ur sig det där.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson